Visa första inlägg
570 inlägg
för
570 inlägg
Avengers: Infinity War såg jag tidigare idag. Även om det har sagts att det var ett stort hemlighetsmakeri kring filmen så att spoilers inte fick sippra fram tyckte jag ändå att filmens handling inte var något särskilt speciellt. Kan man sin Marvel-mytologi (själva serietidningarna och inte MCU) så kan man räkna ut på ett ungefär hur filmen kommer att sluta.

En okej film, men inte mer än så.
1521 inlägg
för
1521 inlägg
Senaste filmerna jag tittade på blev: Jumanji, It’s a Wonderful Life, Scent of a Woman och Cool Hand Luke.
1521 inlägg
för
1521 inlägg
Drog igenom Star Trek Beyond innan hockeyn!
1197 inlägg
för
1197 inlägg
Jag sket i hockeyn och satte tänderna i Downsizing och den fantastiska God´s Own Country.
1521 inlägg
för
1521 inlägg
Ikväll blir det Begin Again, Sing Street och Country Strong.
318 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
318 inlägg
Sett Pans labyrint och är inte imponerad alls. Snygg och välspelad men ingen speciell handling, tematik eller karaktärer. 
1197 inlägg
för
1197 inlägg
Kände för lite 80-tals skräck och drog på The Gate (1987). En skräckis som måste vara influerad av Poltergeist och sen får man se Stephen Dorff när han var barn.
1521 inlägg
för
1521 inlägg
Idag har jag sett:
Pottersville 2/5
Mother! 5/5
Justice League 2/5
Alien 4/5
570 inlägg
för
570 inlägg
Såg tidigare idag Deadpool 2.
342 inlägg
för
342 inlägg
Obegripligt varför ni bara skriver vad ni sett utan att ge någon reflektion kring dem. 
342 inlägg
för
342 inlägg
Såhär ska man göra. Okej, så jag ser om alla MCU-filmer just nu. Det är ett roligt projekt, jag gillar att se filmer i ett större sammanhang, men var för sig är de inte mycket att hänga i julgranen alla gånger. Är ändå en serietidningsfantast och Marvelfan i grunden, även om MCU inte representerat den kärleken skitbra genom åren. Har ändå en hel del goodwill när det kommer till dessa projekt. 

Captain America The First Avengers
Go matinékänsla. Mycket bra uppbyggnad. Nazister, slott, ockulta artefakter, galen vetenskap, helylle heroism. Kasst avslut. Horribel CGI stundtals, och ännu sämre green screen och ljussättning. Medioker action. Lasernazister inte så nice som det låter. Wonder Woman bättre. 3/5.

Iron Man
Realistiskt orealistisk tech-fiction. Oväntat daterad och prototyp-ig; här började allt men mycket har hänt sedan dess. Talibaner, kapitalister och alla lastbilschaufförers favoritsuperhjälte goes at it. Sådär underhållande. Riktigt rötet skägg på RDJ. 2/5.

Iron Man 2
Inget haveri som jag mindes. Typ som första. Larvigare, vilket är fine. Några hemska jump the shark-moments (Iron Man kissar i dräkten). Scar-Jo är wow-o. RDJ har superfula byxor jämt? Är det för att han är amerikan? Mickey Rourke är sämst i MCU. Elon Musk är med. 2/5.

The Incredible Hulk
MCUs undangömda klocktornsbarn har mycket man kan ogilla och inget att gilla. Riktig skräpfilm. Norton är okarismatisk och har påtaglig anti-kemi med Taylor. Effekter på Harry-Potter-1-trollet-nivå. Bara blä och snark. 1/5.

Thor
Kosmo-nordisk mytologi, UFO-mys i New Mexico-småstad, Shakespeare och fish out of water-humor. För allvarlig och tråkig, inte flippad nog. Chris Hemsworth ser ut som en gud men har fult skägg och färgade ögonbryn. Portman ser också ut om en gud. Ok. 2/5.

The Avengers
Väldigt tillfredsställande televisuellt gruppdynamiskt blockbuster-råröj. Joss Whedons firefly-dialog tar fram det bästa hos respektive karaktär. Hawkeye kan fuck off. MVP: Harry Dean Stanton. 4/5.

Iron Man 3
Efter succén med Avengers så inleds Fas 2 med denna stinkande soptunnebrand till film; ett muterat missfoster, resultatet av en ohelig allians mellan Kiss Kiss Bang Bang-Shane Black och det själlösa Marvelmaskineriet. Guy Pearce sprutar eld. 1/5.

Thor The Dark World
Rymdvikingeri på högsta nivå. Marvel möter Tolkien i detta mediokra, men ljummet underhållande, fantasyäventyr där mjäkige Thor slåss mot Oderus Urungus från GWAR. Loke är sitt bästa jag här, less emo, more trickster. Hyfsat kreativ slutstrid ändå. 2/5.


Captain America The Winter Soldier
Idealism möter cynisk realism i ett ovanligt kompetent MCU-bidrag som doftar paranoid spionthriller och Truth, Justice and the Captain America Way. Bra action. Bra film. För lång. Hade gärna fått ta ut svängarna mer. 3/5.


656 inlägg
för
656 inlägg
Jaha det verkar vara lika dött här som vanligt. 

Vad har vi sett på slutet då? Jo såg hyllade Call me by your name som var stentrist. Totalt intetsägande karaktärer och Armie Hammer är fortsatt en trallhatt. Skippa detta bös! 

Ta er hellre en titt på Wind River. Välskrivet och bra agerat, även från ibland stele Renner. Hårda tag i härligt karga vinterlandskap. 

Mollys Game börjar rappt och väldigt intressant men tappar tyvärr fart allteftersom den pågår. Men ändå helt okej. 

Blade Runner 2049 var allt och lite till vad jag hade hoppats på. Fenomenal uppföljare och en av 2000-talets bästa filmer. Nästan 3 timmars perfektion!

Deadpool 2 var kul. Tyckte bättre om den än första faktiskt. 

Solo-rullen funkade överraskande bra. Något simpel och torftig story men rätt underhållande. Bättre än The Last Jedi. 

Infinity War var väl sådär. För många karaktärer och för lång speltid. Men för en gångs skull när det gäller Marvel så var antagonisten ganska bra. 

Såg även om Gudfadern-rullarna. De är långa och mastiga. Överskattat!
725 inlägg
för i svar på Gomer Pyles inlägg
725 inlägg
Håller helt med dig om Blade Runner 2049, en läskigt bra film verkligen. Smått mirakulöst att man lyckas göra en så bra uppföljare så många år efter originalet. 
90 inlägg
för i svar på it was ya boy (long time ago) s inlägg
90 inlägg
Bästa jag läst på länge! Har ett likadant projekt på gång och jag är på The Avengers nu. :)
1678 inlägg
för
1678 inlägg
Wind River kan jag också rekommendera. Glad överraskning. En film som nästan kändes lite norrländsk. Lågmäld men bra thrillerdrama.
318 inlägg
för i svar på it was ya boy (long time ago) s inlägg
318 inlägg
Tänkt samma sak länge men inte orkat kommentera det. Bra att någon tar ansvar!
570 inlägg
för i svar på it was ya boy (long time ago) s inlägg
570 inlägg
Mannen i den vita hatten
Obegripligt varför ni bara skriver vad ni sett utan att ge någon reflektion kring dem. 

Kanske därför att trådstartaren inte krävde att man måste skriva reflektioner på de filmer man sett? Titeln säger ju "Vad har du nyss sett eller vad blir det för film ikväll?" så det är väl upp till var och en hur mycket de vill skriva?

Jag har själv skrivit reflektioner i denna tråd förut när jag haft tid och motivation. Men nu när moderatorn Kristian inte är så aktiv längre är jag inte lika motiverad som tidigare. Vill jag skriva något är det egentligen bättre att jag skriver en recension här på MZ eller på min blogg, men nu har jag inte ens rört min egen blogg på ett tag.
570 inlägg
för
570 inlägg
Såg Solo: A Star Wars Story igår.
570 inlägg
för
570 inlägg
Såg Ant-Man and the Wasp tidigare idag. Jag ger den en femma och min medlemsrecension (min första på ett tag) kan ni läsa på filmens MZ-sida.
570 inlägg
för
570 inlägg
Har precis avslutat filmen Man on Fire (2004) för en stund sedan.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden