Visa första inlägg
570 inlägg
för
570 inlägg
Har sett Rise of the Legend (2014), eller dess originaltitel 黃飛鴻之英雄有夢 (Huáng fēihóng zhī yīngxióng yǒu mèng), med Sammo Hung och Eddie Peng. Filmen är en annan skildring av den kinesiske kampsportsutövaren Wong Fei Hungs tidiga liv och har därför ingenting med filmserien Once Upon a Time in China (med Jet Li som Wong Fei Hung) att göra.

Filmen finns inte i Moviezines filmdatabas, så jag har skapat en post åt den.
318 inlägg
för i svar på Hasies inlägg
318 inlägg
Ja där fanns de några som ja inte sett. Såg Spring Breakers igår och den var väldans intressant. Ruskigt snyggt foto och med ett betydligt större djup än vad jag hade förväntat mig. En riktig överraskning! 
Ska kika på Dogday afternoon snart. 
1197 inlägg
för
1197 inlägg
Blev en återtitt på mästerverket Minority Report. Håller på att kolla igenom några Spielberg filmer innan Ready Player One kommer.
170 inlägg
för
170 inlägg
Ikväll blir det The Shape Of Water. Sen ska jag försöka hinna med att se Black Panther i veckan också.
570 inlägg
för
570 inlägg
Såg häromdagen Call of Heroes (2016), eller 危城 (Wēi Chéng) - en kinesisk kampsportsfilm som jag lade till i filmdatabasen idag.

Igår såg jag Suffragette (2015).
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Ville ha något lättsamt så tog och såg The Darkest Hour. Visste ju innan att detta var ett Oscars bait och kunde inte nå mer än 3/5. Blev ändå rätt häpen hur Churchill visas, detta är ju mer eller mindre propaganda. Churchill var egentligen ett imperialistiskt as och i Indien så var britterna lika jävliga som nazisterna men i filmen här är han ju en kämpe för allas lika värde. Finns en scen när han klappar om en svart man. Började skratta rakt ut.

Fick annars inte ut så mycket av den, kul att se alla kända historiska gubbar dock. Alla kvinnliga karaktärer kändes smärtsamt intryckta. Oldman är bra men får inget pris på Moviemasters Oscarsgala.

Ger den en 2/5.
1197 inlägg
för i svar på Moviemasters inlägg
1197 inlägg
Jag kan tycka att Oldman var det bästa med filmen, han gjorde att filmen var bra och jag kan tycka att han helt klart är värd den där efterlängtade guldsnubben. Men själva filmen tyckte jag var förvånande intetsägande för att vara en historisk film om en av Englands mest kända politiker. Men en svag trea kan jag klämma till med och det är tack vare Oldman. Men jag tycker John Lithgow i tv-serien "The Crown" gestaltar Churchill bättre.

Har du förresten sett "Churchill" med Brian Cox?
2549 inlägg
för i svar på PerHs inlägg
2549 inlägg
Jag tycker Oldman var bra men ingen dunderprestation som man hört talas om innan. Han har gjort bra roller innan så om han får Oscarn för sin karriär så gör det inget för mig. Men gillade Daniel Day Lewis mer i Phantom Thread. Håller med om att den var intetsägande, det går inte riktigt på djupet. Datumen som tickar ner tyckte jag var fullständigt onödigt. Förstod aldrig varför det var nödvändigt att ha med. Förstod heller aldrig varför kungen ändrade sin åsikt om Churchill, han stod och stirrade ut över London och tänkte på Kanada?

Har inte sett The Crown eller Churchill med Cox, hur står dem sig?
1197 inlägg
för i svar på Moviemasters inlägg
1197 inlägg
I "The Crown" har ju Churchill mest en biroll som premiärministern som ger råd till den unga drottningen Elizabeth, men John Lithgow är magnifik som Winston (han vann även en Emmy för den rollen). Jag kan absolut rekommendera bägge säsongerna om man gillar brittisk historia.

"Churchill" med Brian Cox tyckte jag var mest skit, tyckte inte Cox passade som Churchill, filmen utspelas 1944 precis innan D-Day. Filmen var långdragen och kändes mest ganska slätstruken om man jämför med "Darkest Hour".
2549 inlägg
för i svar på PerHs inlägg
2549 inlägg
Okej, inte jättesugen på att dra igång The Crown, älskar historia men ogillar monarkin så har lite svårt för det på något vis.
10 inlägg
för
10 inlägg
Senast såg jag Jumanji och nästa på listan är Tomb Raider :P
1521 inlägg
för
1521 inlägg
Ikväll blir det Free State of Jones, Platoon och Black Hawk Down.
2549 inlägg
för i svar på Filmputtes inlägg
2549 inlägg
Krigsfilms-maraton?
1521 inlägg
för i svar på Moviemasters inlägg
1521 inlägg
Jajamän!
570 inlägg
för
570 inlägg
Såg Tjuren Ferdinand och Black Panther.
1197 inlägg
för
1197 inlägg
Idag blev det lite mer skräckfilmer, Dead Silence och Hide and Seek. Sen såg jag den fantastiska och råa I Saw the Devil.
1521 inlägg
för
1521 inlägg
Startar dagen med 1922 och dem sista avsnitten av The Defenders.
1521 inlägg
för
1521 inlägg
Red Sparrow var lite småseg ibland och hade mått bra av att kortas ner lite men jag gillade att den var rå och brutal. Blir en svag trea till Jennifer Lawrence & co.
570 inlägg
för
570 inlägg
Såg senaste Tomb Raider-filmen.
1197 inlägg
för
1197 inlägg
Kom hem från jobbet och såg Last Flag Flying.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden