Visa första inlägg
1125 inlägg
för
1125 inlägg
Ska kika på John Hron!
699 inlägg
för
699 inlägg
Såg Ensam Hemma 2 för första gången på säkert 10h. Håller den på samma nivå som ettan för den är lika roliga, brutalare men samtidigt med så mycket hjärta.
1197 inlägg
för
1197 inlägg
Såg om Hands of Stone (2016) och jag tycker fortfarande det är en bra verklighetsbaserad boxningsfilm. 3/5.

Kvällens höjdare blev Spider-Man: Homecoming som verkligen överraskade mig positivt. Jag älskar Sam Raimis Spider-Man filmer men blev grymt besviken på Marc Webbs två "Amazing Spider-Man" filmer. Men nu när Marvel Studios/Disney har fått tillbaka Spidey och kan inkludera honom i MCU kan de göra den precis så fansen vill ha det. Humoristisk, snygg och för en gång skull en bra superskurk, Michael Keaton är jäklig bra som Vulture. 4/5
1521 inlägg
för
1521 inlägg

  • Ikväll blir det Murder on the Orient Express (1974), Allied och City Slickers 2.


570 inlägg
för
570 inlägg
Såg Pitch Perfect (2012).
2549 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
2549 inlägg
Såg Three Billboards Outside Ebbing, Missouri, någon som sett och har åsikter kring denna? Kände själv att filmen var bra och underhållande. Men fick inte jättemycket ut av den som jag trodde jag skulle få.
1197 inlägg
för
1197 inlägg
Ikväll blev det två filmer från förra året. Unlocked är ännu en film som visar att Noomi Rapace har det svårt i utländska filmer, hon är ganska usel som CIA agent som blir jagad av både sina egna och fiender. Men filmen i sig är en ganska underhållande agentfilm regisserad av veteranen Michael Apted, tyvärr ingen film som förbättrar hans CV.

Valerian and the City of Thousand Planets är en färgglad rymdopera av Luc Besson som är långtifrån lika magisk som "The Fifth Element". Men med udda rymdvarelser (som en varelse som skiter pärlor) och snygga planeter så blir det väldigt underhållande. Men oj vad felcastad Dane DeHaan är. Synd att den floppade, hade gärna sett en fortsättning.
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Funderar på om jag ska fortsätta på mitt lilla Bergman-marathon eller köra något mer passande en fredagkväll. Nu kanske man vill se något med lite mer fart i.
2575 inlägg
för i svar på Moviemasters inlägg
2575 inlägg
Men så blev det icke!
2549 inlägg
för i svar på Phips inlägg
2549 inlägg
Nej, det blev ju "Sommarnattens leende" (1955) som överraskade mig. Gunnar Björnstrand är ju a force of nature. Fan vad jag älskar honom.
3306 inlägg
för i svar på Moviemasters inlägg
3306 inlägg
Bergmans sämsta efter "Beröringen", tycker jag. "En komedi där det inte finns nog av ande för att fylla en dockas fingerborg" eller vad det var någon recensent skrev.
2549 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
2549 inlägg
Jag tycker den var rolig och charmig med härlig dialog från Björnstrand. Speciellt första halvan. Sen rasar det ju allt eftersom och andra halvan är okej. Satte 3,5 i betyg.
2575 inlägg
för i svar på Moviemasters inlägg
2575 inlägg
Det rasar ju eftersom Björnstrand känns som huvudkaraktär men han hamnar för mycket i skymundan under andra halvan.
2549 inlägg
för i svar på Phips inlägg
2549 inlägg
Ja, han försvinner ju helt sen nästan. Kan också tycka själva plotten känns ganska krystad på något vis, känns lite som att den introduceras sent.
570 inlägg
för
570 inlägg
Såg Mamma Mia! (2008). Tycker också att den förtjänar en trea. Ser fram emot uppföljaren.
1521 inlägg
för
1521 inlägg
Blir möjligtvis The Death of Stalin och The Shape of Water imorgon på bio!
318 inlägg
för
318 inlägg
Någon som har bra filmtips från netflix eller hbonordic? Känner mig lite fattig på idéer just nu. Alla genrer förutom skräck är välkommet
1159 inlägg
för i svar på Jakob Hälls inlägg
1159 inlägg
Är filmerna, som du betygsatt, de enda som du har sett?

För i så fall kan jag föreslå spontant

Truman Show
Leon
Pusher
Den Nakna Pistolen
318 inlägg
för
318 inlägg
Nej inte alls, är väldigt dålig på att gå in och betygsätta filmer. Speciellt filmer jag sett innan jag blev medlem här. Alla dom filmerna du skrev där har jag sett, skulle dock kunna se om Leon för det var en väldigt längesen ja såg den. 
896 inlägg
för i svar på Jakob Hälls inlägg
896 inlägg
Lite svårt att veta vad du har sett och inte sett såhär på förhand. Men om jag på rak arm skulle rekommendera ett par som du kan ha missat så blir det följande. Netflix: Filmer Dogday afternoon, Spring Breakers.
Dokumentär: Joan Didion the center will not hold. Serie: American vandal.

HBOnordic:
Filmer: Eyes wide shut, History of violence
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden