Visa första inlägg
12243 inlägg
för i svar på Filmputtes inlägg
12243 inlägg
Herre gud så många filmer du sett på en och samma dag! :)
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Är det någon mer än jag som sett "La La Land" under premiärhelgen?
1125 inlägg
för
1125 inlägg
Ska på bio ikväll och se Split :D
Den verkar asbra!
12243 inlägg
för i svar på Joanna Phoklins inlägg
12243 inlägg
Ja den ser verkligen intressant ut! :)
464 inlägg
för
464 inlägg
Kollade The Boy och förundras över att MZ satte en 4 på den.
90 inlägg
för
90 inlägg
Min Pappa Toni Erdmann

Sämst: att dom pratar tyska.
Bäst: Toni.

3 av 5 ostkrokar.
12243 inlägg
för i svar på Cheechoos inlägg
12243 inlägg
Jag har hört att den ska vara ganska bra, men du gillade den inte så värst mycket?
90 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
90 inlägg
Den var okej. Stundtals rolig. Lite seg emellanåt. För lång. Bra skådespelare.
Inte så bra som alla säger om du frågar mig :)
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Men då är jag med dig :)
90 inlägg
för
90 inlägg
War on Everyone.

Sämst: Inget.
Bäst. Helt klart Michael Peña.

3 av 5 ostkrokar.
2575 inlägg
för i svar på Cheechoos inlägg
2575 inlägg
Vadå sämst att dem pratar tyska? Du hade väl undertext eller?
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Såg "En Man som heter Ove" och tyckte inte om den särskilt mycket. Den började ganska intressant, men alla dessa "flashbacks" blir alldeles för sega och man tappar verkligen intresset. Produktionsmässigt så är filmen ganska imponerande och Lassgård gör en ganska okej roll. Men fanns så mycket som var så krystat, antagonisten var hemsk och verkligen inte trovärdig. Sedan fanns det några sidospår som var otroligt löjliga. 2/5 i betyg. Det säger ju en del om Oscarsgalan att den här filmen är nominerad medans The  Handmaiden inte är det!!!!!!1!11!!
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Tråkigt att du inte direkt gillade den!
90 inlägg
för i svar på Phips inlägg
90 inlägg
Klart jag hade undertext. Men tyska som språk är inget jag tycker är vackert direkt. Var ju tvungen att komma på nått som var negativt vettu ;)
90 inlägg
för
90 inlägg
The Nice Guys

Sämst: Kim Basinger
Bäst: " Wanna see my dick?"

3 av 5 ostkrokar.
1678 inlägg
för
1678 inlägg
Zappade förbi filmen Tickled som gick på SVT igår, men kände igen den via Filmmixern, så jag gick tillbaka och tittade igenom hela dokumentären. Fängslande och bisarr om en skruvad värld som verkligen mår bra av att få lite ljus spritt över sig. En mycket underhållande dokumentär. 
1197 inlägg
för
1197 inlägg
Tog mig an Barry som är en Netflixproduktion om Barack Obamas unga år som student i New York. Bra produktion och intressant men dock lite väl ytlig.
90 inlägg
för
90 inlägg
Arrival.

Sämst: Har lite svårt för Jeremy Renner, men han var ändå OK i denna.
Bäst: Älskade musiken. Grymt!

4 av 5 ostkrokar.

Hunt for the Wilderpeople.

Sämst: Hittar inget att klaga på.
Bäst: Psycho Sam.

4 av 5 ostkrokar.
464 inlägg
för
464 inlägg
The Monster
Åsikt 1; Bra användning av monstret (lite Jaws över det)
Åsikt 2; JÄVLAR vad bra dottern (Ella Ballentine) var i den här filmen, länge sen jag såg en så bra insats av en så ung skådespelare!
Överlag en bra film, riktigt snyggt filmad och redigerad. Rekommenderas! 
3/5
203 inlägg
för i svar på Moviemasters inlägg
203 inlägg
Men The Handmaiden kan ju inte bli nominerad Moviemaster, eftersom att Sydkorea nominerade en annan film. Men i sak stämmer det ju, för The Handmaiden är en mycket bättre film. Nu såg jag förvisso Ove-filmen direkt efter att jag läst boken och blev därför väldigt besviken. Boken är enligt mig väldigt bra, men huvudpersonen förlorar nästan all sin charm i filmen. I boken är han ju vresig och elak, men ändå sympatisk och varm, i filmen förlorar Ove tyvärr det mesta som gör att vi ändå gillar honom i boken.

Men för att inte gå off-topic så ska jag också se en film nu (även om det inte är kväll ännu). Jag tänkte ta mig an kinesiska The Mermaid.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden