Visa första inlägg
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Det blir "Accountant" för min del också! 
11107 inlägg
för
11107 inlägg
nu har jag sett the accountant och det är mkt som är sevärt och görs rätt i den rullen!
den är lite vad senaste bourne  borde ha varit.
hoppas på fler filmer med the accountant framöver! en stark trea får det blir för detta är fan underhållande.
autistisk action när det är som bäst!

ett stort långfinger åt alla svenska kritiker som delar ut sin vanliga tvåa i betyg, fuck em! tröttsamma jävla muppar kan fan dra åt helvete.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
accountant kostade 44 millar att göra å har dragit in 144 så det bådar gott inför framtiden.

kanske kan vi se en 20-30 filmer, ser hellre det än bond och jack reacher och annat skräp.
464 inlägg
för
464 inlägg
Mickey Rourke bodyslamar hem en stark TREA till The Wrestler
Fantastiskt känslofylld film, dock har jag svårt för såhär långsamma och lågmälda filmer. Men absolut ett bra hantverk!
Slutet är extremt bra och gör att den ändå gränsar på en fyra.
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Yippie ki yay mother fucker!

Blev "Die Hard" för min del idag, nu funderar jag på vilken film man ska se härnäst ^^ 
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Är hemma sjuk och kollar film denna veckan. Är inte så gött som det låter, mycket snor, värktabletter, hosta inblandat.

Första jag såg var Elle, Paul Verhoevens nya. Hade förväntat mig mer av en ren och skär thriller men den hade ett drama i sig också, känns som genrer blandas lite hur som här och det funkar ändå rätt bra. Stundtals extremt läskig och jobbig att titta på verkligen. Får en stark 3.a i betyg, kanske borde få en fyra....

Blev också Kundun (1997) som visade sig vara en ganska halvtråkig film och då står ändå Scorsese bakom kameran. Ska tilläggas att jag också är svag för denna typen av historiska filmer. Tycker filmen funkar för mycket som en Wikipedia sida, för få scener då man faktiskt får känna någonting. En av Scorseses sämre. 2/5.

Sen kände jag för något lättsammare och drog igång Finding Dory. Sällan Pixars uppföljare blir bra och detta är inget undantag. Kanske är det så att som i Cars 2 så funkar det inte att bygga en hel film kring en sidokaraktär från första filmen. Det hjälper ju inte heller att som i Cars så tar man den mest irriterande skit karaktären som är en fjantig idiot och sätter i huvudrollen. Snyggt visuellt som vanligt men berättelsen är svag. 2/5.

12243 inlägg
för i svar på Phips inlägg
12243 inlägg
Då blev det en hel del medelmåttiga filmer ser jag! ^^

Själv såg jag "Die Hard 2" igår och den får en svag 4/5
464 inlägg
för
464 inlägg
Ikväll såg jag Boys n the Hood som satte riktigt avtryck på mig.
Vill inte spola för någon som inte sett den men en av scenerna var nog den mest känslosamma scen jag sett på väldigt väldigt länge.
En i övrig stabil rulle. Skönt tugg. Bra cast. Trevlig prick till film. Och såklart scenen som jag nog kommer referera till som mitt sorgligaste filmögonblick 2016.
Stark TREA, kanske höjer till fyra när jag fått smälta lite mer. Godnatt.
726 inlägg
för
726 inlägg
Såg The Talented Mr. Ripley häromdagen. Jag hade ingen aning om handlingen innan och inte heller några förväntningar på den, förutom att casten såg riktigt spännande ut. Det var precis så det var meningen att man skulle se den. Många härliga twistar och lysande skådespel av Matt Damon och Philip Seymour Hoffman rakt igenom. En klockren 4/5.
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Idag blir det någon Kirk Douglas film! Måste ju fira att han fyller 100 år!
12243 inlägg
för i svar på Moviemasters inlägg
12243 inlägg
Vilken blir det? :) 
12243 inlägg
för
12243 inlägg
För min del blir det "Demolition" igen, Jake Gyllenhaal är riktigt bra! :) 
2549 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
2549 inlägg
Jag vet inte, nu kände jag mig för trött för att egentligen se något. xD Men funderade på den filmen då han spelar Van Gogh.
11107 inlägg
för i svar på Willimons inlägg
11107 inlägg
missa inte övriga filmer med ripley!
11107 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
11107 inlägg
en pärla!
12243 inlägg
för i svar på bonks inlägg
12243 inlägg
Där har vi en riktig pärla!
11107 inlägg
för
11107 inlägg
ikväll blir det bodyguard med kevin costner och whitney houston!!!!!!!!!!!!!
22 inlägg
för
22 inlägg
True Memoirs of An International Assassin fick det bli ikväll. Ganska kass film...
175 inlägg
för
175 inlägg
Blev Spotlight för mig, bra men förväntade mig mer men den får en stadig 3/5 får se hur ja känner när den sjunkit in.
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Det blev A Most Violent Year idag på morgonen, var länge sedan jag såg något bra nu och denna var riktigt bra så slänger ut en 4/5 till den!
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden