Visa första inlägg
11101 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
11101 inlägg
ja men det kommer rättas till inom kort då både nocturnal animals och arrival har biopremiär.
3296 inlägg
för i svar på bonks inlägg
3296 inlägg
Just det, Nocturnal animals är en av få filmer att se fram emot.
616 inlägg
för
616 inlägg
Såg Louis Theroux's dokumentär om Scientology.
Den var bra men förväntade mig mer. Sevärd iaf.
152 inlägg
för
152 inlägg
sett en del bra grejer på sthlm filmfestival. särskilt värt att lyfta fram är The Handmaiden, Paterson och Elle. se dem. 
11101 inlägg
för
11101 inlägg
paterson  är nog inte min grej men elle kan jag tänka mig helt klart.
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Just nu kollar jag på "Snowden"! inte så dålig som jag trott!
11101 inlägg
för
11101 inlägg
snowden är skittråkig
1161 inlägg
för
1161 inlägg
Fan visste inte att Paul Verhoeven fortfarande gjorde filmer. Elle verkar vara en mer seriös Verhoeven-rulle i jämförelse med vad jag annars har sett. 

Arrival är visserligen science fiction, och det lockar mig. 

Är mer tveksam över Nocturnal Animals , är nyfiken att höra från er andra om vad som gör den så intressant.
11101 inlägg
för
11101 inlägg
kollar en film där den här killen långfilmsdebuterar.


1161 inlägg
för i svar på bonks inlägg
1161 inlägg
Graham Bonnet?
1678 inlägg
för
1678 inlägg
Klämde Fantastic Four (2015) igår som inte var riktigt så dålig som folk sagt, men långt ifrån bra. Hade gärna sett en uppföljare dock. Och efter det avrundade jag kvällen med filmen Wet Hot American Summer (2001) som var något helt annat än vad jag förväntat mig. Tänkte det var mer ett drama a la Freaks and Geeks, men det var ju en parodi (vilket märktes så fort Paul Rudd började tungkyssas… yuck!) och det är ont om roliga sådana. Jag gapflabbade filmen igenom som får 4/5 från mig. Synd att serien fått sämre betyg, för jag kan annars tänka mig att formatet borde fungera bra i teveform a la Police Squad.
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Ikväll blir det "Fantastiska vidunder och var man hittar dem"! Ska bli kul att få återvända till den magiska världen! Är det någon mer än jag som ska se den på bio?
12243 inlägg
för i svar på bonks inlägg
12243 inlägg
"Snowden" hade sina långtråkiga perioder där dem stod och trampade på samma ställe länge, men jag tycker inte att den var dålig.
406 inlägg
för i svar på magiuls inlägg
406 inlägg
Tycker nog serien till och med är ännu roligare, den måste du spana in! 
2575 inlägg
för i svar på bonks inlägg
2575 inlägg
Där snackar vi film med ett bra score!
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Fredag, ikväll blir det film. Lutar åt Kubo and The Two Strings som en första film!
726 inlägg
för
726 inlägg
Har kastat mig in i Bergmanvärlden för första gången denna vecka. Hittills har jag hunnit med tre filmer: "Persona", "Höstsonaten" och "Vargtimmen".

"Persona" lät på förhand väldigt intressant och den gjorde mig inte besviken. Redan i introt blev jag fast och den blev inte sämre efter det. Liv Ullman är helt fantastisk i sin stumma roll och lyckas med konststycket att skapa en dialog, endast med ögonen. En magisk och förvirrande film som landar på en väldigt stark 4/5.

"Höstsonaten" var den film av dessa tre jag hade lägst förväntningar på, men där bedrog jag mig. Helt fantastiskt skådespel av Ingrid Bergman, Liv Ullman och Lena Nyman, klockren dialog och ett fläckfritt foto. Jag kan fortsätta hur länge som helst med superlativ, men jag nöjer med att säga att det är den bästa svenska film jag någonsin sett. 5/5

"Vargtimmen", trodde jag skulle passa mig kanon, men den här förstod jag mig inte på. Det som störde mig mest var att man inte kom lika nära karaktärerna som i det andra Bergmanfilmerna, vilket gjorde att jag inte sympatiserade med dem. Dessutom var tempot betydligt lägre och filmen var inte ett dugg skrämmande, vilket inte passar en skräckfilm (som Vargtimmen faktiskt utger sig för att vara). Betyget landar därför på en 2/5.

Nu ska jag gå vidare och kasta mig över "Fanny och Alexander" - 5-timmars versionen.
11101 inlägg
för
11101 inlägg
sov gott.
12243 inlägg
för i svar på Willimons inlägg
12243 inlägg
Vad tyckte du om "Fanny och Alexander"? Själv tycker jag att det är Bergmans bästa film.
175 inlägg
för
175 inlägg
Har Harry Potter maraton såhär efter Fantastiska Vidunders premiär. Är på 2a filmen nu.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden