Visa första inlägg
1197 inlägg
för
1197 inlägg
Jag började redan i morse med att se film. Började med Solace med Anthony Hopkins och Jeffrey Dean Morgan. Ganska så godkänd kriminalfilm med övernaturliga inslag. Man har sett upplägget innan i bättre produktioner. 4/10. 

Efter den blev det en 80-tals film av Ridley Scott, Someone to Watch Over Me med Tom Berenger, Lorraine Bracco och Mimi Rogers. Skön stämningsfull kriminalfilm med ett onödigt romantikinslag. 7/10.

Har nästan precis sett färdig dagens bästa film Steve Jobs med en storspelande Michael Fassbender, Kate Winslet och Seth Rogen. Så mycket bättre än Ashton Kuthers porträtt av visionären Jobs. Aaron Sorkin har återigen skrivet ett makalöst bra manus med hans typiska sköna dialoger och bitsk humor. Favoriten Danny Boyle har verkligen gjort det igen, helt fantastisk film. 8/10.
2575 inlägg
för i svar på Hasies inlägg
2575 inlägg
Spellbound suger, är nog Hitchcocks sämsta.
2549 inlägg
för i svar på Phips inlägg
2549 inlägg
Håller med, smått överskattad va? Ändå ganska omtyckt tror jag. Men gillar den inte heller. Ingrid Bergman är också en ganska överskattad skådis tycker jag.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
ni har inte berättat vad ni ska se ikväll
12243 inlägg
för
12243 inlägg
För dåligt att ingen i forumet berättar vad de ser under dagarna! Själv ska jag se Mrs. Doubtfire

Igår blev det Love Actually!
464 inlägg
för
464 inlägg
Såg Das Boot igår. 
Kollar väldigt sällan filmer som inte är Amerikanska eller Nordiska i någon bemärkelse men denna var riktigt bra. Måste bli bättre på det.
Häftig, klaustrofobisk film. Mycket bra skådespel rätt igenom. Me like.
Stabil 4/5
896 inlägg
för
896 inlägg
Mest serier att kolla ikapp nu under veckan. Quarry, Shameless, Westworld och tänkte påbörja Chanse. Sen tog man sig an de första avsnitten på de båda svenska serierna Midnattssol och Svartsjön. Blir svårt att hinna med både film och serier. Men fick hem Shaun of the dead, Nameless Gangster och Martyrs och Dead man's shoes så kan bli någon av dem ikväll...  
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Igår kväll blev det "Truman Show" kan inte förstå dem som tycker det är Jims Carreys bästa film!
464 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
464 inlägg
Vilken tycker du är hans bästa?
12243 inlägg
för i svar på JTs inlägg
(inlägget har redigerats)
12243 inlägg
Han har gjort så många fantastiska filmer, jag gillar "Eternal Sunshine of the spotless mind", "Ace Ventura" och en film som jag tycker är riktigt bra som jag tror många andra inte gillar är "Man on the Moon". 

Vilka är dina favoriter bland alla Carreys alster JT?
464 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
464 inlägg
Jag är en av dom som tycker Truman Show är en av hans absolut bästa, tillsammans med Ace Ventura och Dumb & Dumber.
Yes Man och Bruce Almighty är även dom två riktiga guilty pleasure som jag tycker håller bra klass.
2549 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
2549 inlägg
Man on The Moon är hans bästa!
12243 inlägg
för i svar på Moviemasters inlägg
12243 inlägg
Jag håller med dig till fullo. I filmen får vi se hur allvarlig Andy Kaufman egentligen var, jag kan ju inte säga att jag tyckte att alla hans skämt han drog var så speciellt roliga. När han gjorde sina sketcher så fanns det säkerligen vissa viktiga normer att följa, Kaufman brottades ju till och med med tjejer och provocerade dem. Men sen är ju fråga var dessa kvinnor med på att brottas med Kaufman? 

När Kaufman sedan blev sjuk så var det nog många som trodde att han spelade för att väcka reaktioner. Jag tycker Kaufmans hela liv är en tragisk historia.

Moviemaster vad tyckte du var speciellt bra med Man on The Moon?

Man on The Moon är som du säger Carreys bästa film!
464 inlägg
för
464 inlägg
Kollat om Moneyball, sportälskare som man är har man ju en tung crush på den filmen.
Troligtvis den bästa sportfilmen jag vet, fantastiska prestationer av Pitt och Hill. How can you not get romantic about baseball.
Den dansar verkligen på gränsen mellan 4/5.
Fantastisk film!   
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Ikväll blir det "Don´t Breathe"
175 inlägg
för
175 inlägg
Igår blev det först Hateful Eight, älskar Tarantino men de här va inte hans bästa. Slutet ägde ju men resten va så seg. Sen blev det Morran o Tobias på bio. Skrattade riktigt mycket men känns som den hade kunnat bli ännu bättre än va den blev. Men den va ändå bra och rolig och väldigt underhållande :) Båda får en 3a i betyg! Ikväll vet jag inte vad det blir :)
12243 inlägg
för i svar på Saras inlägg
12243 inlägg
Nej det är långt ifrån hans bästa tycker själv att den är lite väl långdragen. 

Jaså, var du på bio och såg Morran & Tobias!? Var den lika dålig som många har sagt att den är eller du kanske gillade den?
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Ikväll blir det Love Actually på min sambos begäran.. 
12243 inlägg
för
12243 inlägg
175 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
175 inlägg
Jo jag gillade slutet och stämningen och hur allt knöts ihop i slutet men resten meah :p Hm ja alltså tycker inte den va bäst men tycker inte den förtjänar all negativitet heller. Den va väldigt rolig men kunde ha blivit bättre. Men värd att se om man är ett Morran o Tobias fan som ja är, helt klart! :)
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden