Visa första inlägg
1159 inlägg
för i svar på Saras inlägg
1159 inlägg
Jo, den hade kunnat kortats ner till 2 timmar om inte lite mer. Men i sin helhet en riktigt bra film. 
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Kanske borde se om Rosemary's Baby. Gjorde som Sara första gången jag såg den och rös till av obehag. Tycker det är en jäkligt bra film. Polanski när han är som bäst, han är riktigt bra på det där med paranoia och allt vad det är. Men kanske borde se igen..
12243 inlägg
för
12243 inlägg
I brist på film så blir det något på dumburken "Rock of Ages", inte så värst bra fil faktiskt. 
139 inlägg
för
139 inlägg
Nu blir det Falling Down som avslutning på denna helg!
12243 inlägg
för i svar på Lazykixxs inlägg
12243 inlägg
Härligt Lazykixx! Jag tycker det är Michael Douglas bästa film och då har han haft en lång karriär som fortfarande inte är slut. Själv blir det mer Stop-Motion "Corpse Bride" :)
139 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
139 inlägg
Ja jag håller med, min favorit med Douglas! Corpse Bride är bra grejer det också (:
44 inlägg
för
44 inlägg
Såg Swiss Army Man och gillade den skarpt. En solklar fyra och ett givet filmtips! Blandar komedi och tragik på ett förträffligt sätt.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
the infiltrator.
12243 inlägg
för i svar på DonnieDs inlägg
12243 inlägg
Kul att du också gillade "Swiss Army Man" men den var riktigt skruvad, vilket jag gillade^^

Nu blir det "Hunt for the Wilderpeople".
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Jag kollade precis klart "Elser" en fantastisk liten pärla som säkert missats av många. Gillar man historiska filmer speciellt om nazismen så borde man ge filmen en chans. Handlingen var riktigt bra där vi nära får följa George Elser och hans liv. Jag har läst lite om denna man men inte direkt gått in på djupet. 

464 inlägg
för
464 inlägg
Har kollat om The Matrix för första gången på länge och måste höja min relativt snåla TREA till en FYRA.
Riktigt bra och originell Sci-fi. Och Morpheus coolhet ensam höjer ju nästan betyget.
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Ja, "The Matrix" är absolut värd en fyra :). Vad tycker du om effekterna i filmen och Keanu Reeves som skådespelare?
464 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
464 inlägg
Effekterna är enligt mig kanske det bästa med filmen. Tycker dom har fått en "Over the top"- känsla i speciellt fighting-scenerna som passar perfekt!
Har väl aldrig varit något stort Reeves-fan (förutom Speed som är en favorit) och har inte sett så många av hans filmer, men han gör denna film bra tycker jag.
12243 inlägg
för i svar på JTs inlägg
12243 inlägg
Jag håller verkligen med dig där JT det är effekterna som är nästan hela underhållningen i filmen. Enligt mig så är det den enda lyckade filmen av Lana och Lilly Wachowski. Har du sett något annat av dessa två regissörer?

Samma här! Är heller inget Reeves-fan men han har gjort några underhållande filmer som "Speed".
464 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
464 inlägg
Har inte sett en enda av deras andra filmer, inte ens Matrix 2 &3 faktiskt! Tänkte göra det nu i samband med Matrix.
Så kan faktiskt inte säga något om dom men har ju hört att bl.a. Jupiter Ascending var en stor besvikelse..
12243 inlägg
för i svar på JTs inlägg
12243 inlägg
Det tycker jag verkligen att du bör göra, dem är helt okey :). 

För min del blir det, "Dr. Strangelove eller: Hur jag slutade ängslas och lärde mig älska bomben"

2549 inlägg
för i svar på JTs inlägg
2549 inlägg
Kolla in Cloud Atlas! Mycket bra!

Själv var man och såg Café Society denna kyliga hösteftermiddag. Det visade sig vara ett trevligt biobesök, filmens handling var ganska ointressant. Men när man såg Vittorio Storaros namn i förtexterna så blev man ju lite förtjust och filmen är verkligen visuellt tilltalande. Fotot och miljöerna är verkligen på topp. Woody Allen är den bästa regissören på att romantisera städer, efter den här visningen vill man ju flytta till New York eller Los Angeles. Men som sagt, filmens berättelse var ganska ointressant och den står och stampar så mycket tycker jag. Den kommer aldrig riktigt iväg eller blir aldrig riktigt intressant, utan det är det visuella jag tar med mig från den här filmen. 2/5 i betyg.
464 inlägg
för i svar på Moviemasters inlägg
464 inlägg
Den hade jag inte ens hört om, men läste om den nu och verkar ju intressant iallafall! Ska ge ett försök.

In other News.
Läs inte detta om ni ej sett The Usual Suspect!
Såg den igår, hade (tyvärr) redan hört att det skulle vara en riktigt skruv i slutet på den men OJ vad bra det var!
Visst, i princip hela filmen flyter på rätt ljummet och väntar på twisten men sista 15-20 minuterna summerar ju ungefär anledningen att man älskar film. Hela idén med anslagstavlan (?) är ju briljant.
Och jag har sett mycket av Kevin Spacey på senare tid och han är ju fan i mig helt sanslös i allt han gör. Kudos!
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Ikväll blir det lite Laika film nämligen ParaNorman och efter det Da Vinci-koden :)
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Såg precis Dangerous Liaisons och tyckte den var ganska bra. Det som imponerar och står ut mest är nog att Glenn Close och John Malkovich gör sina karriärers bästa roller här. Härligt maktspel. 3/5.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden