Visa första inlägg
118 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
118 inlägg
Inledde året med sydkoreanska A Hard Day. En härligt lekfull och over-the-top polisthriller. Svag 4/5. 
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Bone Tomahawk

Lite för lång. Men bra annars, en udda blandning av western och skräck.
2575 inlägg
för i svar på V~s inlägg
2575 inlägg
Älskade den western + skräck blandningen, inte så ofta man ser det.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Fick en känsla av Ravenous, western med kannibalism med Robert Carlyle, då jag läste om Bone Tomahawk och ligger den i det kölvattnet kommer jag förmodligen att uppskatta den :)
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Själv tyckte jag inte att "Bone Tomahawk" var särskilt bra, jag var peppad inför, tyckte också att den lät intressant på förhand. Skådespelarna var bra o.s.v. men jag tyckte inte att den var särskilt intressant eller underhållande. Seg! Sedan jävligt brutal när det till slut brakade lös. Någon scen var nästan för mycket. Men men, det var inte det som drog ner filmen för mig. Det var att den var tråkig överlag.
1020 inlägg
för
1020 inlägg
The Thin Red Line, har sett den förut, detta blev nämligen fjärde gången i ordningen. Den funkar oväntat bra att se om, man upptäcker alltid något nytt!
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Jag ska ta och se Bone Tomahawk själv snart då (om hundra år) och så får vi se vilka av er jag tyckte fick "rätt" ;)

The Thin Red Line är riktigt bra, en av Malicks FÅ bra filmer ;) Den och Badlands, but thats it.
474 inlägg
för
474 inlägg
Första filmen för mig i år blev The Hateful Eight som gjorde mig positivt överraskad. Allt ifrån att Moviezine gav den en trea (vilket enligt mig är lågt för en Tarantinofilm) till att många tjatade om att den var alldeles för lång så att man blev uttråkad gjorde mig lite orolig. Men det slutade bra trots allt! Speltiden funkade och jag ger stående ovationer till Ennio Morricone och hans musik som var helt underbar. Alla skådespelare skötte sig bra, även Channing Tatum, som en del klagat på. Tyckte det inte var mycket att klaga på då han inte ens var med 1/10 av filmen... Jag får väl erkänna att första halvan av filmen var lite utdragen, och hade kunnat kortats ned, men aldrig något jag störde mig på. Manuset var inte det absolut vassaste heller, men absolut inte dåligt. Men jag skulle säga en stabil 4/5. Är mycket nöjd. :)

Edit: Jag kan även tillägga att jag såg den i 70mm formatet. Vilket var häftigt, men ingeting speciellt att hänga i granen. Det kändes väl lite mer exklusivt, mer själva upplevelsen tror jag inte stärktes av just det. Men man fick ju se den före många andra och dessutom fick man en gratis poster efteråt, så det var värt pengarna!
1289 inlägg
för
1289 inlägg
Jupiter Ascending. Det var på nyårsdagen; det stod mellan den och Inherent Vice. Jag ville ha något jag trodde var mer lättsamt. Det var den ju. Men bra var den inte.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Årets första film blev The Walk och den ville jag bara hacka sönder i småbitar. Walk away bara. Mimare, pellejönsar, cirkusapor, franskklingande dragspel, överspel, överberättande, överpretantiös och bara rakt av fruktansvärd. 2016, det börjar bra!

Egentligen så var Beck "Gunvald" den första filmen, men dessa filmer ser jag mer som valfritt serieavsnitt av någon svensk lättsam (naiv) deckare. Hursomhelst, denna film, Gunvald, var en av de bättre Beck. Säger väl inte så mycket kanske, men den var en okej godnattsaga igårkväll. Trist bara att de som vanligt inte avslutar trådar, berättelser osv. utan bara lämnar saker och ting ofärdigt. Inte första gången, det är ungefär som att man har större, eller åtminstone fler, planer då man börja filma sedan äh, vi rundar av här och så tar vi fika!
983 inlägg
för
983 inlägg
Först ut blev Housebound (2014), en skräckis från Nya Zeeland. Den började fruktansvärt skakigt men tog sig efterhand och landade på godkänt. De största bristerna var kvinnan i huvudrollen och den nästan parodiska överanvändningen av musik. I övrigt småläskig, smålustig och med en engagerande (om än ganska fånig) plot. 
2575 inlägg
för i svar på Användare borttagens inlägg
2575 inlägg
Fast jag gillade att hela resan tog så lång tid, att de var en del av filmen, man vet ju lite vad som väntar i slutet. Sen stort plus att de byggde upp sina karaktärer under tiden till skillnad från många andra skräckisar, gillade Richard Jenkins karaktär!
1159 inlägg
för
1159 inlägg
Det tog mer än en månad men nu kan jag i alla fall säga att första filmen jag såg 2016 var Star Wars: The Force Awakens. Jag hade låga förväntningar, men det räckte verkligen inte. Påminde för mycket om en annan, väldigt uppskattad, film från 70-talet.
1130 inlägg
för
1130 inlägg
Kommer jag inte ihåg men  den senaste var, Still Alice.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden