Visa första inlägg
1264 inlägg
för
1264 inlägg
Såg Reservoir Dogs för första gången ikväll. Gillade den men den hade också en del svagheter som slutet som kändes alldeles för forcerat och och otillfredsställande. Stark trea, svag fyra, stabil fyra.. Jag vet verkligen inte.
3296 inlägg
för i svar på Användare borttagens inlägg
3296 inlägg
Mycket svårt att bedöma skådespelet i filmen efter klassiska kriterier - så som karaktärsgestaltning, trovärdighet etc. Skådespelarna faller dock in i filmen väl - men som jag var inne på gestaltar inte någon karaktär någon huvudroll, då tematiken genom bilderna innehar huvudrollen. skådespelarna är snarare modeller för denna huvudkaraktär. Det är alltså ingen film man i huvudsak ser för skådespelarna, skulle jag säga.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Sicario blev först ut. Filmen pendlade mellan stark trea och svag fyra och fick det högre. 
1197 inlägg
för
1197 inlägg
Årets första film blev The Butler, en film som tyvärr var för segdragen och tjatig. Dock var skådespelarna riktigt bra och en fantastisk story. 4/10.
855 inlägg
för
855 inlägg
The Big Short blev årets första film. En av mina favoriter hittills från förra året. Intressant och mycket välspelat. En fyra.
1521 inlägg
för
1521 inlägg
Första filmen för i år blev en gammal goding, Dangerous Minds med Michelle Pfeiffer. Vet inte vad det är men jag tycker den är underbar.
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Årets första filmen blev The Devils från 1971. Stundtals galen film med ett starkt och bra budskap.
552 inlägg
för i svar på Moviemasters inlägg
552 inlägg
aaah! så ska det nya året startas, med galningen Ken Russell! Kanske hans bästa film dessutom.

Själv inledde jag med en närbesläktad film, Blood on Satan´s Claw även den från 1971, snäppet sämre
än The Devils men ändå en rackarns bra film med en hel del galenskap och djävulstyg.
3541 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
3541 inlägg
Jag förstår precis hur du menar. Var Joel Kinnaman med i något parti av filmen förresten? Jag vet att han filmade scener men Malick är ju känd för att klippa bort skådespelare.
570 inlägg
för
570 inlägg
Mina första filmer för 2016 blev En oväntad vänskap, King Kong och Broken Arrow.

Jag skrev en medlemsrecension för King Kong men kunde inte spara den på Moviezine p.g.a. buggen "Det är först möjligt att betygsätta efter att titeln haft premiär".
501 inlägg
för
501 inlägg
Blev Aladdin på blu-ray för min del...
3296 inlägg
för i svar på Användare borttagens inlägg
3296 inlägg
Är dessvärre inte så bekant med denna skådespelare så uppmärksammade inte ifall han var det och så är jag för dålig på ansikten för att veta ifall han var med, Danne kanske vet?
464 inlägg
för
464 inlägg
Även detta år fick The Empire Strikes Back blåsa igång året. 
Ståfräs hela filmen, som alltid. 6/5 får den av mig
139 inlägg
för
139 inlägg
Straight Outta Compton blev den första för mig!
972 inlägg
för
972 inlägg
Jag såg honom inte i alla fall...
12243 inlägg
för i svar på Lazykixxs inlägg
12243 inlägg
Då såg du en helt okey film :) 
86 inlägg
för
86 inlägg
Första dagen i januari blev för mig en trio bestående av A Beautiful Mind (första gången sedan den var ny och då jag inte gillade den alls, så den förtjänade en till chans), sedan följde jag upp med 12 edsvurna män (för första gången, som en av få filmer högt på IMDb top 250 som jag inte sett) och avslutade med en revisit på De utvalda eftersom jag blev inspirerad av jurytemat från film nr 2. En bra start på året om jag får säga det själv.
3541 inlägg
för i svar på jluckhurst41s inlägg
3541 inlägg
De utvalda har inte jag sett, något jag borde göra alltså? De andra är fantastiska filmer båda två, jag blev lite sugen på att se om 12 edsvurna män nu.
86 inlägg
för i svar på Användare borttagens inlägg
86 inlägg
De utvalda är väl helt ok. Jag är lite av ett gammalt Grisham fan. Föredrar egentligen boken där det handlar om tobaksindustrin istället för vapenindustrin, men det vågade de sig inte på när den skulle filmatiseras. A Beautiful Mind var jag nog för ung för att uppskatta när den kom först, den gillade jag nu (förutom åldersmakeupen i slutet) och 12 edsvurna män var bäst av de tre. Jag har fått för mig att jag ska försöka beta av de filmerna jag missat på top 250, men det får jag visserligen alltid för mig i början på januari varje år. Kommer ett par stycken närmare varje år, men den förändras ju visserligen också hela tiden.
3541 inlägg
för i svar på jluckhurst41s inlägg
3541 inlägg
Alright, tack! Haha ja, det där med topp 250 känner jag igen. Jag har försökt olika strategier men det slutar alltid med att jag inte orkar slutföra.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden