”Fanny, Alexander & jag” är en dokumentär som egentligen inte ger några svar på frågor som inte ställs, men den lyckas ändå vara underhållande och intressant. Att följa repetitionerna av ”Fanny och Alexander”, teaterpjäsen från häromåret, är fängslande för den som redan innan är intresserad av teater, men kanske främst av Ingmar Bergman. Jag är inte övertygad om att filmen har så mycket för så många andra att ge och tyvärr tappar den till och med bort Bergman på vägen och mest kommer att fokusera på skådespeleri och teater i allmänhet. Vilket inte är tråkigt, fast inte heller så bra som det kunde ha varit.