Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
HOLLYWOOD.
Peter Stormare är inte glad över att ha tvingats flytta från Los Angeles till Chicago.
Han får trösta sig med att tv-serien ”Prison break” verkar vara värd det. Den får toppbetyg av amerikanska recensenter.
– Det är som med ”24” och ”Lost” – man vill inte missa ett enda avsnitt, skriver Life & Style som ger serien fyra stjärnor av fyra.
Entertainment Weekly håller med när den delar ut betyget A–:
– Låt oss hylla den här serien för att vara så välinspelad och innehålla såna skickliga skådespelarinsatser.

Maffiamedlem
Fängelsedramat som regisseras av Brett Ratner (”Rush hour”) kretsar kring en man (Michael Schofield) som försöker bevisa att hans dödsdömde bror är oskyldig till mordet på USA:s vicepresident.
Stormare spelar en maffiamedlem bakom galler, som mutas av Schofields rollfigur.
– Serien är pulserande intensiv. Den blandar gastkramande action likt ”24” med råheten i ”Oz”, skriver In Touch.

Övergav sitt hus
När Stormare först skrev på för rollen skulle inspelningen ske i Los Angeles. Men produktionen flyttades till Chicago. Stormare hade inget annat val än att överge sitt hus i LA och flytta med.
– Chicagos vinter är inget jag ser fram emot, sa han när Aftonbladet träffade honom i Beverly Hills.
Att döma av toppbetyget kan serien överleva mer än en vinter. Men skulle den fortsätta är det inte givet att Stormare stannar kvar.
– Jag har skrivit på för en säsong. Det får nog räcka, säger han.

Källa:Aftonbladet
4488 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4488 inlägg
Jaha?... Vanligtvis när man skriver en källa så har man gjort en egen text, det där var ju en ren Cut/and/Paste/ (CTRL+C-CTRL+V)...

Men vad är det vi ska diskutera om?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
om serien kanske
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Batman":32925ch9]om serien kanske[/quote:32925ch9]

Du har inte gjort det speciellt tydligt.
1193 inlägg
för
1193 inlägg
Det hade räckt om du skrivit ut länken till artikeln och berättat lite vad den handlar om.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Serien verkar ju intressant. Inget fel med hans text.
4488 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4488 inlägg
Vem har sagt det är fel på texten... jag påpekade bara att han had "snott" den från Aftonbladet... då kunde han lika gärna gjort en länk istället... det är ju samma sak...

agnående serien så var det lite svårt att lista ut att det var den vi skulle prata om, ja....

vi gör så här... jag döper om denna tråd till "Prison Break med Peter Stormare"... så man fattar
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
När det gäller Aftonblades beskrivning så kommer man nog kunna gilla denna serien. Jag gillar Lost och Oz så jag kommer ge serien en chans. När börjar den vissas och på vilken kanal. Det kanske inte är bestämt än
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Jonapp86 och Deppas kommentarer. Trodde serien hade kommit ut!
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Hero":2snz6x0a]Jonapp86 och Deppas kommentarer. Trodde serien hade kommit ut! [/quote:2snz6x0a]

Hur kan du få mitt inlägg till att jag skulle mena att det är fel på texten 'hans'?
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Jag har då sett hela Säsong 1 utav prison break (har laddat ner :O) Tycker serien var underbar :O mycket action och mycket spänning. Det var även en massa smarta grejjer som hände och det va mycket intressant. Rekommenderar denna serie verkligen :O Undra när säsong 2 kommer
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Ja, serien är fantastiskt bra. Har också sett de 13 första avsnitten nu och att kalla det en ordentlig cliffhanger är ett understatement. Serien innehåller verkligen det man begär av en serie i den genren. Fruktansvärt spännande utan att för den skulle vara långrandig, bra skådespelare, bra omgivningar som ger en bra närvarokänsla i fängelset, trovärdig mm mm.
Som sagt rekommenderas starkt.
1193 inlägg
för
1193 inlägg
Jag hoppas bara att serien inte blir för lång och utdragen.
1753 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1753 inlägg
Fortsättningen på säsong 1, de 9 återstående avsnitten, sänds i USA fr.o.m 20 mars 2006. Serien börjar snart även i TV3, kring jul.

O visst är den grymt bra?? =))
1193 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1193 inlägg
Tre och en halv månaders väntan tills nästa avsnitt.

[quote="Alexander":1pw61cou]O visst är den grymt bra?? =))[/quote:1pw61cou]

Svar: ja.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Hur våldsam är den här serien? Jag är inte ett överdrivet stort fan av "råa" grejer, som Oz byggdes på. Är den lika rå som Oz, eller kan man på nåt sätt jämföra den med en film i "råheten"?

Tack på förhand...

(jag är en räddhare, ja ;)
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Prison Break är inte speciellt rått eller våldsamt, en del sådana händelser finns såklart med men man ser iaf inte så detaljerat eller nära när de händer...

Ger ett förslag med att tråden endast ska heta Prison Break.
4680 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4680 inlägg
Det varkar ju som en väldigt intressant serie! Så TV3 ska börja visa den snart?

Tyler nämnde ju det med råheten, inte för att jag egentligen är så känslig för sånt men...jag har sett lita av Oz då och då, och jag har sett en del riktigt obehagliga scener i den serien! Men det här verkade ju inte så farligt...
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Råheten är verkligen inget större problem och framförallt så finns det inte en enda gång då våldet blir kontraproduktivt på något sätt. Våldet som finns i serien är "befogat" om man så säger. Det är trotsallt ett fängelse och fängelser är inga trevliga platser
4680 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4680 inlägg
[quote="Sabio_proeliat":29dxap8g]Våldet som finns i serien är "befogat" om man så säger. Det är trotsallt ett fängelse och fängelser är inga trevliga platser[/quote:29dxap8g]

Nej, det är sant! Jag tycker bara dom "tar i" lite väl mycket i Oz ibland.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden