Visa första inlägg
11107 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
11107 inlägg
Det finns massor med skådisar som skulle kunna göra Damons roller, men skulle man vända på det skulle inte Damon klara av att göra deras roller vilket visar att Damon är den sämre.
5248 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
5248 inlägg
Ah, är det snöbollskrig!? skoj! :)
4340 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4340 inlägg
@ Robert
Han har inte bevisat det enligt dig möjligtvis. Enligt mig och gräddan av elitregissörerna har han gjort det. Att han gjort alla typer av film betyder väl definitivt att han är mångsidig, sen om man gillar han i rollerna är en annan sak.
293 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
293 inlägg
håller med bonk i mångt och mycket (förutom att damon är en pretty boy). tycker att man får leta efter en tråkigare och mer intetsägande skådis damon, även om han privat verkar vara riktigt skön. tydligen signerare han många av sina autografer i team america stil...
3462 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3462 inlägg
Ska vi nämna ett par skådisar som har gett steloperationer ett ansikte är det Keanu Reeves och Nicolas Cage.
403 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
403 inlägg

@ Robert
Han har inte bevisat det enligt dig möjligtvis. Enligt mig och gräddan av elitregissörerna har han gjort det. Att han gjort alla typer av film betyder väl definitivt att han är mångsidig, sen om man gillar han i rollerna är en annan sak.

Mångsidig är man enligt mig när man klarar av att göra olika roller, det tycker jag inte att Damon kan göra. Det finns inget mångsidigt i hans skådespeleri.
Tycker inte att det är någon större skillnad på honom och Affleck. :)
3462 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3462 inlägg
Joviist är det det. Affleck är en bättre regissör än Damon ;)
293 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
293 inlägg
ja, fast det är ju annorlunda.
nic cage är bra och något specielt när han vill. mannen kan vara totalt manisk (bad lieutenant). att jämföra keanu reeves och matt damon känns mer realistiskt, även om jag tycker keanu reeves var riktigt bra i ''a scanner darkly'' och passade fin fint i matrix samt speed.
 
855 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
855 inlägg
Mats: Det roliga är ju att Cage spelar skjortan av alla dagens skådespelare, mer eller mindre, när han bestämmer sig för att faktiskt skådespela. Få kan mäta sig med de rollprestationer han gjorde i Leaving Las Vegas och Adaptation.
Gustaf Svenningson: Visst finns det många tråkigare skådisar än Damon. Ta Christian Bale till exempel, där har vi en tråkig skådespelare.
3462 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3462 inlägg
Det är en viss skillnad att vara bra och få roller som passar sin stela personlighet. En roll som passade honom som handsken var "Lord of War". Samma med Keanu Reeves i "Matrix". krävdes ju knappst någon Oscarsprestation i de lättsmälta filmerna.
403 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
403 inlägg

Joviist är det det. Affleck är en bättre regissör än Damon ;)

Självklart. Nu syftade jag dock på dem när de agerar framför kameran.
Nic Cage äger för övrigt, han är hur rolig som helst i "The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans".
3462 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3462 inlägg
Tyvärr, Nic Cage kan aldrig vara bra i mina ögon. Enda chansen för mig att tycka det är att sänka kraven avsevärt. Han går ju ständigt på tomgång.
Kolla in The Fighter och The Machinist och se om du fortfarande tycker att Bale är en tråkig skådis. Där har vi nån som spelar skjortan av träiga Cage.
855 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
855 inlägg

Enda chansen för mig att tycka det är att sänka kraven avsevärt.

Du kan ju omöjligen ha sett Leaving Las Vegas, Adaptation, Matchstick Men eller Raising Arizona heller för den delen. Då skulle man inte kunna ha denna åsikten.
403 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
403 inlägg
Björksch å andra sidan har nog inte sett "The Machinist", Bale är helt suverän i den.
11107 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
11107 inlägg
Tur att Damon inte fick rollen som Bateman i American Psycho.
403 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
403 inlägg
Haha, precis, Bonk! :D
855 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
855 inlägg
Ja, The Machinist ja. Om det räknas som skådespel att gå ner i vikt, så ja - då är han fantastisk. Jag har inte sett The Fighter, där verkar han visserligen bra och jag ser fram emot filmen.
Den enda filmen jag skulle kunna med att säga att han var bra var i American Psycho. Till och med makalöst bra.
1361 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1361 inlägg
Jag tycker precis som Brent att Matt Damon är en riktigt grym skådis. 
Vittnen som står på min sida är The Informant, The Departed, Good Will Hunting, Green Zone, The Bourne Ultimatum, Oceans Eleven, The Good Shepherd, Syriana och Saving Private Ryan. 
3462 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3462 inlägg
Det kallas för att förbereda för sin roll och det tar Bale väldigt allvarligt på och det ska han ha all cred för. Bale är ingen jättestor favorit hos mig, men visst kan han agera. Jag har sett alla filmer du nämner och vidhåller fortfarande att hans bästa roll är i "Lord of War".
855 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
855 inlägg
Jag säger inte att Bale inte kan agera och hans dedikation är fantastiskt. Det är väl egentligen bara Day-Lewis just nu som kan jämföra sig med honom på den punkten. Däremot så stoppar hans förmåga, iaf för mig, såfort man kommit förbi det externa(vikt/accent/maner). Det är inte så många genuina porträtt man sett av honom. Jag tror till exempel han fallit platt om han blivit castad i en roll som den som Bardem hade i Biutiful. Där kan vi tala om skådespel.
Du kan ju inte på allvar säga att Cage inte är bra i Adaptation. Det är ju en av de bästa prestationerna på '00-talet.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden