Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Helt underbar film, bara älskar den. Och Jean reno är hur bra som helst. En annan grym film med honom är Wasabi, på franska men skitbra. Fransmännen har en lite råare humor, precis min stil .
Håll käfft(org. titel Tais-toi!) är en annan bra film, med Jean Reno och Gérard Depardieu. Inte så mycket action men oerhört rolig.
563 inlägg
för
563 inlägg
Älskar Gary Oldman som skurk. Tycker hans bästa roller är när han spelar skurk. Gärna lite smågalen så är det inte många som kan slå honom. Han är fruktansvärt bra skådis som dominerar filmen( förvånande nog eftersom Reno är helt lysande, men Oldmans roll är starkare). En av de bästa filmer som gjorts.
3198 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3198 inlägg
mycket bra film. sett den många gånger men som de flesta filmer som går på tv några ggr om året så börjar denna tyvärr bli lite uttjatad för mig.

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Måste säga att dett är en riktigt bra film, men Director's cut är bättre för man får mer scener när hon övar till att bli en hitman.
781 inlägg
för
781 inlägg
Ja,jag säger samma som killen ovanför mig eftersom det var jag som skrev det. Glömde logga in igen:P
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Helt underbar!
Relationen mellan yrkesmördaren och flickan är grymt rörande, liksom hela handlingen.
Jag tycker att rollprestationerna är grymt bra och filmen är snygg också.
Jean Reno förblir alltid en av mina marockokanska (heter det så?), senare franska, favoritskådespelare!

Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Jag har en sak att säga om filmen.

Den som inte har sett filmen existerar inte eller har just blivit mördad av Leon!

Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
riktigt bra film detta. en klar

2408 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
2408 inlägg
Helt underbar film. Jean Reno och Natalie Portman är rena dynamiten!
1203 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1203 inlägg
filmen är suverän! portmans debut kunde inte ha blivit bättre
å reno och oldman är i första klass!
den får en klar 4,5/5

"For Mathilda" booom..
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Helt underbar film, älskar alla 3 huvudkaraktärerna, Leon, mathilda och den elaka polisen ( kommer inte ihåg vad han heter ) men alla gör en fantastisk roll och manuset är svårt att inte älska. Leon som nästan är som ett barn får någon i sitt liv, samma sak med lilla flickan, för sött . Och sen kommer den otroligt skön galna polisen som kryddar allt perfekt.

Helt underbar och bör ses av alla och om du sett den, se den igen

Jag gav den en 4,5. Lite för att den är lite för oförutsägbar men annars helt underbar.

P.s Hur gör man de dära fina MZ ikonerna när man säger hur bra man tycker den va?
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="U.Got.Soul":1fvj9z5p]P.s Hur gör man de dära fina MZ ikonerna när man säger hur bra man tycker den va?[/quote:1fvj9z5p]

Du skriver : mz3 : fast utan mellanrummen och då blir det så här det samma gäller ju de övriga betygen fast då ändrar du ju bara siffran från 3 till det betyg du vill ge.

Du kan annars när du skriver inlägget trycka på [i:1fvj9z5p]Visa fler Smilies[/i:1fvj9z5p] under alla smilies och sedan bara trycka på betygssmiliesarna där så infogas de automatiskt i inlägget.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Den får en stark
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Den här filmen jag aldrig sett, men har velat göra det i många år. Den verkar ha utgått överallt i Sverige, utom hos Discshop där det finns en tysk Director's Cut att köpa för 199:-. Bildkvaliteten ska tydligen inte vara den bästa heller. Tycker ni som har sett den att den skulle vara värd att köpa?
1721 inlägg
för
1721 inlägg
Nej, vänta tills filmen med bättre bildkvalle kommer, hur jävla kul är det att kolla på en film med rätt så kassa bild kvalitet?
2566 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
2566 inlägg
[quote="Rafe":2gve25iu]Nej, vänta tills filmen med bättre bildkvalle kommer, hur jävla kul är det att kolla på en film med rätt så kassa bild kvalitet?[/quote:2gve25iu]
Inte så kul antagligen. Låter bara så frestande när så många påstår att den är vansinnigt bra.
1721 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1721 inlägg
Filmen är väldigt bra men att se den med kass bild kvalle kan göra att man sitter och irriterar sig på det att man tappar koncentrationen på filmen. Så håll ut den lär dyka upp så småningsom på DVD
802 inlägg
för
802 inlägg
Jag har sett filmen redan, men skulle gärna också vilja ha den i samlingen.
Men tyvärr så verkar det inte finnas någon bra version ute än, så mitt tips är att få tag på filmen på något annat sätt och sen köpa den när en trevlig version kommer.
3198 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3198 inlägg
jag har R1:an [url:5py3f5e5]http://www.axelmusic.com/productDetails/043396098589[/url:5py3f5e5]

den är den bästa just nu. bra kvalité rätt igenom A/V och hyffsat extramaterial.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Tycker inte kvalitén var något man störde sig på under DC.

Du ska dock inte debutera Léon med att se DC. Theatrical cut är flera snäpp bättre, även om båda versionerna givetvis är spikade fullpoängare.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden