Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
TITEL: Fear and loathing in Las vegas
GENRE: Drama/Komedi typ...
REGISSÖR: Terry Gilliam
SPELTID: 118 min
SKÅDESPELARE: Johnny Depp & Benicio Del Toro i huvudrollerna
IMDB-LÄNK: http://www.imdb.com/title/tt0120669/
MITT BETYG: 5

HANDLING:
En skum journalist och hans lika skumma advokat åker till las vegas för att skriva en artikel om ett ökenrally. Med sig har de en rejäl drogsamling...

PERSONLIG KOMMENTAR:
En mycket speciell film som bygger på boken med samma namn. Johnny Depp och Benicio Del Toro är som gjutna för rollerna som urflippade 70-tals junkies.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Den filmen är jättebra samtidigt som den är jättekonstig, men det var nog meningen så jag diggar den filmen skarpt
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
konstig är den minst sagt, jag tycker den är ganska dålig också. alldeles för långtråkig, det känns aldrig som att man kommer in i filmen heller. det jag kommer ihåg riktigt starkt från när jag såg filmen var att det kändes som att det enda de gjorde var att ta droger.

Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Denn film gillar jag den är så knäpp att den är bra, och ett plus för skådisarna och de roliga replikerna.
4488 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4488 inlägg
Fear and Loathing är en sådan film som om inte vet iaf man skratta eller gråta... filmen har sina stora ljuspunkter och sina små missöden men då går det egentligen inte att komma ifrån Depps nästan felfria skådespelarinsatser... för han gör de tperfekt...

Karaktären Hunter S. Thompson eller "The Duke" är en av de absolut svåraste man kan göra och han gör det perfekt, Bill Murray gjorde han också galant i "Where the Buffalo Roams" men den filmen kommer inte ens nära Fear and Loathing...

Det är knäppt, livsfarligt och nästan snudd på beroendeframkallande... Dialogerna är klockrena i mellanåt...

Jag balanserar hela tiden imellan en trea och en fyra... nää 3,5 får det bli bara för Depps prestation... Del Toro är inte illa heller ...

Betyg: 3,5 av 5

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Har inte sett denna filmen. Ser helre någon annan Gilliamsfilm före denna. Till exempel Fisher King (tror att den heter så)
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Return of the King":3h1c1pp1]Har inte sett denna filmen. Ser helre någon annan Gilliamsfilm före denna. Till exempel Fisher King (tror att den heter så)[/quote:3h1c1pp1]

Hur kan du bedöma den här filmen om du inte sett den??? Konstigt resonemang tycker jag...
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Marcus":1p6kjvbg]Fear and Loathing är en sådan film som om inte vet iaf man skratta eller gråta... filmen har sina stora ljuspunkter och sina små missöden men då går det egentligen inte att komma ifrån Depps nästan felfria skådespelarinsatser... för han gör de tperfekt...

Karaktären Hunter S. Thompson eller "The Duke" är en av de absolut svåraste man kan göra och han gör det perfekt, Bill Murray gjorde han också galant i "Where the Buffalo Roams" men den filmen kommer inte ens nära Fear and Loathing...

Det är knäppt, livsfarligt och nästan snudd på beroendeframkallande... Dialogerna är klockrena i mellanåt...

Jag balanserar hela tiden imellan en trea och en fyra... nää 3,5 får det bli bara för Depps prestation... Del Toro är inte illa heller ...

Betyg: 3,5 av 5

[/quote:1p6kjvbg]

Nämn några "missöden" i den här filmen. Är de såna som inte faller en i smaken eller "rena" missöden i form av filmfel och liknande... Vore intressant o veta
4488 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4488 inlägg
Ja för det första skulle filmen ha behövt minst ett par tusen dollar i budget... Dekoren på vissa ställen ser för jävlig ut...

men de tär väll meningen att det ska se billigt ut, skulle jag tro...

kommer inte på så mycket här på rak arm men det är bara sådana detaljer som [i:361oc7zp]bara[/i:361oc7zp] jag kan märka.... men det är inget som sänker filmens betyg... absolut inte...
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="weirdbeats":1q0dgt4d][quote="Return of the King":1q0dgt4d]Har inte sett denna filmen. Ser helre någon annan Gilliamsfilm före denna. Till exempel Fisher King (tror att den heter så)[/quote:1q0dgt4d]

Hur kan du bedöma den här filmen om du inte sett den??? Konstigt resonemang tycker jag... [/quote:1q0dgt4d]

Jag bedömmer den aldrig. Skrev bara att jag helre ser någon annan Gilliamsfilm före denna. Om man ser på handlingen så tror jag inte att den riktigt är i min smak bara.
3198 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3198 inlägg
såg den för ett tag sen. den funkade inte för mig helt enkelt. historien läst intressant och jag gillar både gilliam och många av skådespelarna. men av någon anledning klaffade det inte för mig.

507 inlägg
för
507 inlägg
Detta är en av mina favorit filmer. Men boken är bättre. Rekommenderas att läsas.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
ja trodde att denna skulle va jävligt bra efter ha läst massa recensioner...och jag kunde hålla med i början..den var jävligt rolig och skådespelarna var underbara...men när de kom till Las Vegas blev det för mycket droger och för lite handling..det blev för mycket helt enkelt...jag gillar ej filmer där dom gör bort sig fullständigt om och om igen..vilket dom gjorde i den här filmen...nä...Terry Gilliam kan bättre...
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Upptakten är lysande: "We can't stop here. This is bat country."

Efter ungefär en timme blir det tröttsamt med alla LSD-trippar.

Gilliam är ett geni men han är också lite galen, så hans filmer håller inte alltid hela vägen.

Time Bandits, som exempel, har ett underbart upplägg men spårar ur ungefär halvvägs.
4680 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4680 inlägg
Förlåt nu går jag lite off-topic men...vill bara säga att en Gilliam-film som håller hela vägen är [i:2g7pyhrg]12 monkeys[/i:2g7pyhrg]! Men Gilliam är ju annars ganska bra på att göra helt "utflippade" filmer!

Angående Fear and loathing in las vegas så såg jag lite av den för ett antal år sen men fullföjde inte hela vägen så att säga! Jag måste se till att se hela snart.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Jag håller med dig. 12 Monkeys är Terry Gilliams riktigt stora mästerverk hittills.

Förhoppningsvis kan Don Quixote bli en värdig tvåa. Om den blir av.
4680 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4680 inlägg
[quote="Eachain":1avmj1ma]Förhoppningsvis kan Don Quixote bli en värdig tvåa. Om den blir av.[/quote:1avmj1ma]

Det gick ju inte så bra på den första gången! Men han ska göra ett nytt försök lr? Jag såg dokumentären "Lost in La Mancha" och det verkade ju som att det var ett projekt som han verkligen ville genomföra.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
ja den såg jag också. var det inte så att han som skulle spela don quixote dog?
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Terry Gilliam planerar fortfarande att spela in Don Quixote. Det handlar om att han måste dra ihop tillräckligt med finansiering för att köpa loss rättigheterna som ägs av försäkringsbolaget.

Han har ju arbetat med Don Quixote i 10 år och säger att han har klart för sig i huvudet hur hela filmen ska se ut.

Tydligen har han en pakt med Johnny Depp som innebär att de skall göra en varsin blockbuster för att få ihop tillräckligt med intyresserade finansiärer. Depp lyckades med Pirates of the Caribbean, men Gilliam fick inte till det med Bröderna Grimm. Så vi får nog vänta ett tag till.
4680 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4680 inlägg
För de som är lite intresserade av Hunter S. Thompson (författaren av Fear and Loathing in Las Vegas) så kommer här ett klipp från när han var gäst hos Conan O'Brien. Och...ja...vad ska man säga...mannen är lite "speciell" helt enkelt, ingen nyhet iofs men ändå. Väldigt roligt hur som helst! Enjoy!

[url=http://www.youtube.com/w/Hunter-S.-Thompson-on-Conan-O%27Brien-2003-02-06?v=17-3Tkgcxqg&search=conan%20o%27brien/:3ndbbvbi]Klipp[/url:3ndbbvbi]
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden