Visa första inlägg
1361 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1361 inlägg
Jag har faktiskt inte vågat se den, eftersom jag älskar Chinatown så himla mycket, men nu när den tas upp så kanske man skulle se den ändå, eventuellt imorgon eller i helgen :)
5248 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
5248 inlägg
Alex: Ja klart att det låter logiskt NU :) men alltså i början av 90-talet då jag såg den så hade jag förmodligen inte ens sett Chinatown och vad det var för manusförfattare till filmer brydde jag mig nog inte speciellt mycket om på den tiden.
293 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
293 inlägg
tyckte personligen two jakes var rätt schyst. framför allt om man ser på den idag, då det är en typ av film som helt enkelt inte görs. visst bleknar den i jämförelse med originalet, men ändå, helt klart sevärd och en ''bra'' film :)
chinatown i sig är ett mästerverk och en klar favorit! 
kan för övrigt tilläga att chinatown postern som voldo länkade till har jag på min vägg ;)
34 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
34 inlägg
Såg precis Chinatown en andra gång inspirerad av den här tråden och ja, vilken fullträff till film det är. Polanskis bästa, och det vill inte säga lite. Stor eloge till Robert Towne också, som måste ha skrivit ett av de främsta manuskripten någonsin. Nu blir det att ge sig på Tarkovskys Solyaris. :)
77 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
77 inlägg
Psykopatrik: -Jag visste bara att det var samma karaktär. Sen kollar jag resten på IMDB.
4340 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4340 inlägg
Har sett The Two Jakes två gånger och jag tycker inte den är något att hurra för. Godkänd, men den går självklart inte att jämföra med Chinatown.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden