Visa första inlägg
242 inlägg
för i svar på Walthers inlägg
242 inlägg
Tror att det är 300 för den (den) 9:e mars. 

http://www.tickster.com/sv/events/afvww7j3lfy3j49/2017-03-09/tank-pa-doden-xviii-swans-little-annie
11107 inlägg
för
11107 inlägg
skulle inte se alex och sigge live om jag så fick betalt. och då menar jag ens om jag fick bra betalt. vi snackar alltså tusentals kronor.
1168 inlägg
för
1168 inlägg
Är det flera här som lyssnar på Nörden & Jag?

Helt underbar podcast.
3296 inlägg
för i svar på Joes inlägg
3296 inlägg
Ja visst gör jag det, sedan starten. En favorit, detta trots att jag saknar intresse för amerikanska serietidningar och superhjältar, Fabian och Viktor är helt enkelt så medryckande personligheter. Följde även Fabian i Filmfika. En väldigt kunnig person.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
nej viktors dialekt står jag inte ut med många sekunder.
2249 inlägg
för
2249 inlägg
Trailern till Trainspotting 2 är bättre än 99% av alla filmer som kom ut i år. 
1168 inlägg
för i svar på Anton s inlägg
1168 inlägg
+1
11107 inlägg
för
11107 inlägg
sämsta skit jag sett.

choose this choose that. håll käften din dumma jävel med din dumma dialekt. förbannade jävla skitfilm.

trainspotting har jag en tvåa på, funderar på att sänka till en etta.

725 inlägg
för
725 inlägg
Även fast det är ett projekt med jävligt bra förutsättningar i och med cast, regissör, osv som jag absolut tror kan bli bra så jag har en så jävla unken känsla av att detta är en uppföljare som jag absolut inte behöver. Denna känsla manifesterade sig väldigt starkt med den senaste trailern. Antingen så blir det för likt det oslagbara originalet och det blir tråkigt, eller blir det för olikt och det blir irriterande och förstör originalets "mytologi" eller vad man ska definiera det som. Lite som att göra en uppföljare på Pulup Fiction, om det inte är perfekt så är det ren skit. 
11107 inlägg
för
11107 inlägg
pulp fiction är dynga.
3296 inlägg
för i svar på bonks inlägg
3296 inlägg
Why?
11107 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
11107 inlägg
överskattad. trist. gillade den inte särskilt då, lär hata den nu. fatta att se om den rullen med sin fjantiga dialog mellan töntarna travolta och samuel l jackson och deras "ikoniska" snack.. det är nog ganska svårt 2016 att se det där skiten och tycka det är "coolt" fortfarande, bibelcitaten och allt trams.
gör folk det? ser folk den och tycker "fan vad cool han e samuel l jackson alltså!"

kan folk verkligen se pulp fiction 2016 och tycka "quarterpounder with cheese!"-dialogen e häftig? det känns ju mer som en sketch från saturday night live nu.

den filmen kan INTE ha åldrats väl... 

och musiken, "girl youll be a woman soon"... osv spyreflex på den nu alltså.

dansscenen... alltså seriöst., jag ser hellre dansscenen i dirty dancing än det där igen.

alltså jag klarar inte ens att se trailern! har svårt att tro att särskilt många kan sätta sig och se pulp fiction 2016 och hålla fast vid sitt toppbetyg
242 inlägg
för
242 inlägg
3296 inlägg
för i svar på bonks inlägg
3296 inlägg
Såg filmen första gången 2012, skulle inte säga att jag tycker det är coolt, tror inte det är (primärt i alla fall) syftet. Syftet är att göra dom kriminella mer mänskliga, att låta dialogen vara utanför själva ploten (lite som i Seinfeld). Dess ämnen är ganska allmänmänskliga och typiska, vilket gör att filmen fortfarande kommer älskas om hundra år. Såg den i år, inget toppbetyg, men en stark 4:a. En film med oerhörd atmosfär.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
såg den 1994 troligtvis, första och enda gången. om man tror tarantino har nåt djupare budskap lurar man nog sig. han är en nörd som försöker göra coola filmer, problemet är att han försöker för mycket.

låt oss titta närmare på den fantastiska dialogen, som tydligen ska älskas om och om och om igen:

"What now? Let me tell you what now. I'ma call a coupla hard, pipe-hittin' niggers, who'll go to work on the homes here with a pair of pliers and a blow torch. You hear me talkin', hillbilly boy? I ain't through with you by a damn sight. I'ma get medieval on your ass."

coolt om man är efterbliven och 14 år.

coolt för en vuxen man att se om och om igen? nej.

"Jules: [shoots Brett in the shoulder] DOES HE... LOOK... LIKE A BITCH?"

samuel l jackson, killen från bet364 i en av dom mest tröttsamma "kult" scenerna nånsin.

hur mkt hasch måste man röka för att 2016 uppskatta den scenen?

"Vincent: Want some bacon?
Jules: No man, I don't eat pork.
Vincent: Are you Jewish?"

osv osv osv

den här tröttsamma trista idiotdialogen som tarantino är känd för, det eviga tjafset, samma som i början på reservoir dogs men då gällde det om man ska ge dricks eller inte... herrejävlar vilken trist idiotnörd tarantino är kan inte fanskapet bara HÅLLA KÄFTEN

han tror verkligen på riktigt han är rolig, nyskapade osv det är som att sitta med en hjävla bandspelare och spela in ett gäng fjortisar som snackar i cafet på en skola.

"Honey Bunny: Any of you fucking pricks move, and I'll execute every motherfucking last one of ya!"

tönten tarantino tror han är cool igen. killen med en fjortishjärna slänger in lite svordomar så fort han får chansen, han fick väl inte svära hemma stackarn... vilken satans nörd.

Jules: Fuck, nigga, what the fuck did you do to his towel?
Vincent: I was dryin' my hands.
Jules: You're supposed to wash 'em first!

ännu en av dessa eviga back and forth-dialoger...

Jules: I want you to go in that bag, and find my wallet.
Pumpkin: Which one is it?
Jules: It's the one that says Bad Motherfucker.

here we go again...

fjortisarna går upp i extas hur den coola killen säger "motherfucker" dom sitter där och ler framför tvn.

era förbannade dumma jävlar.

"The Wolf: Just because you are a character doesn't mean that you have character."

ok.

och så där håller det på. 

vad kan tönten tarantino göra mer för att vara cool? jo släng lite kläder, bilar, miljöer, sideburns osv det går folk igång på och sen lite tröttsamma 70-tals låtar..

sån enormt jävla dynga. ettan i betyg står fast.

11107 inlägg
för
11107 inlägg
Lance: If you're all right, then say something.
Mia: Something.

haha där satt den, bra manus tarantino EN OSCAR TILL DIG

"Vincent: You know what they put on French fries in Holland instead of ketchup?
Jules: What?
Vincent: Mayonnaise.
Jules: Goddamn.
"

hahahahah! FEMMAN SITTER STARKT, VILKEN DIALOG! VILKET GENI!

antal gånger ordet "fuck" dyker upp bland quotes för pulp fiction: 171 gånger.

han är cool. tarantino! JÄVLIGT COOLT han vet att fjortisar gillar när man använder VUXENORD och svär! detta och pistoler! det gillar fjortishjärnorna!!

11107 inlägg
för
11107 inlägg
fan the n word använder han bara 13 gånger! skärpning!!!
1161 inlägg
för i svar på bonks inlägg
1161 inlägg


3296 inlägg
för i svar på bonks inlägg
3296 inlägg
Kanske inte budskap, men det finns mycket under ytan. "Pulp fiction" är en märklig kombination av oerhörd ytlighet och ett djup. Så som Jules uppenbarelser och Butch relation till klockan. Det är små medel för att sjunka under ytan, men det ger väldiga resultat. Sedan har vi det genomgripande temat om det slumpmässiga, tillfälligheter som filmen skildrar. Hur saker bara råka bli, vilka relationer vi bara råka vara i, vilken identitet vi råka ha och att vi bara råkar dö. Att dialogen egentligen är nonsens är det som gör den fascinerande, att den inte är tillrättalagd, utan frikopplad ifrån intrigen gör att den fastnar. Att du inte sett den sedan 1994 och ändå kommer ihåg ett samtal om hamburgare säger ju en del. Dialogen får värde via att den sker medan intrigen pågår, så jag tycker inte att du kan ta ut dom ur sammanhanget och såga dom. Men håller med om att Tarantino-dialoger i sig kan vara tröttsamma, så som i "Death proof" där dialogen mest bromsar upp.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
att dialogen är frikopplad från intrigen är ju för att tarantino värderar sina dialoger mer än intrigen.
så han skildrar tillfälligheter osv, ja okej, men det finns det betydligt bättre filmer som gör.
att jag kommer ihåg burger-scenen säger ingenting, jag kommer ihåg "adriaaaaaaaaaaaaan!!" från rocky också.
dialogen har ju inget värde. det är ju bara tarantinos coola karaktärer som ska säga coola saker och svära utav bara helvete.
han är ju en barnslig mupp med förkärlek för rånare, mördare, skurkar, 70-tal, svarta, fucking osv
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden