Visa första inlägg
12243 inlägg
för
12243 inlägg
De ska sprida informationen om MovieZine och som tack är de med på en fb sida där de får gå på gratisvisningar av vissa filmer. Kan också nämna att dessa visningar endast är sker Stockholm.
870 inlägg
för
870 inlägg
Nu kanske jag kommer låta lite tjatig och jag vet att det har tagits upp förr men när ska ni fixa så att man kan sortera sina betygsatta filmer i lite mer kategorier. Som det ser ut just nu så kan man inte ens sortera alla betygsatta A-Ö (Det funkar om man först sorterar bort tillexempel alla tv-serier men jag vill ha allt som jag har betygsatt i bokstavsordning). Vet att det kanske inte är så prioriterat men min fråga är om det ens finns någon tanke om det alls eller är det bara att jag ger upp och gillar läget?   
1161 inlägg
för
1161 inlägg
Håller med reed. Vill gärna se en kategori som rangordnar årtal bland annat.

I och med att man varit med på forumtråden, "Favoritfilm på dagens bokstav! (lektråd!)", så har jag märkt att betygssidorna är för jävlig för den som betygsatt en massa filmer. Om jag till exempel vill se vilka filmer jag har betygsatt, som börjar på "K", så måste jag för min egen del trycka på "nästa" 8 ggr vilket känns rätt segt, och då ska man inte glömma att det finns dem som har 30, 40 betygssidor att bläddra igenom. 
Det jag skulle vilja se är att vi antingen får en sökfunktion där vi t.ex skriver in "K" och får upp alla filmer som vi betygsatt som börjar på K med möjlighet att filtrera bort serier/avsnitt/filmer eller ett smidigare sätt att bläddra igenom betygssidor(och forumsidor) som i princip vilket annat svenskt forum som helst har. Eller varför inte både och?
3296 inlägg
för
3296 inlägg
Vid tanke på hur många som önskat detta, plus att betyg i bokstavsordning gick att se på den gamla sidan, tycker jag verkligen detta borde fixas snart. Jag har själv tjatat om det i cirka två år nu.
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Jag skriver upp önskemålen :) 
870 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
870 inlägg
Inte för att vara sån, men den har man ju hört förut. Skulle vara kul om det faktiskt hände något någon gång. Som AntonKane sa så är det ju inte direkt något nytt önskemål utan det har ju önskat ända sedan sidan gjordes om för ca 2 år sedan. Håller förövrigt med Naqnul om alla funktioner, jag har själv 45 betyssidor att bläddra igenom så det tar ju ett tag.

Men tack ändå Kalis, jag förstår att du inte kan göra så mycket åt det förutom att föra det vidare till ansvariga. Hoppas att dom tar tag i det snart. Men det är väl bara att fortsätta tjata tills dess...
12243 inlägg
för i svar på reeds inlägg
12243 inlägg
Utvecklarna bakom sajten har listor som de betar av och att kunna sortera filmer i bokstavsordning är inte något som ligger högt på prioriterings listan. Men ju mer de får höra att det saknas så kanske det händer något. Jag kan fråga ansvariga i morgon om hur prioriterat detta är :) 
12243 inlägg
för i svar på reeds inlägg
12243 inlägg
Hej Reed och alla ni andra!

Jag har nu pratat med de ansvariga på MZ.

MovieZine jobbar för tillfället på en ny stor uppdatering som kommer släppas om någon månad, i denna uppdatering kommer vi se många nya önskade funktioner. Så ni får hålla ut ett tag till! :)

 
11107 inlägg
för
11107 inlägg
tänk om uppdateringen innebär att forumet skrotas
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Vilka funktioner på sidan använder ni andra er av egentligen?

Själv kollar jag bara nyheter,forum och filmsidorna. Resten som flöde, webbklipp, recensioner, trailers, tv-tablå, kalender och notiser är bara saker som jag klickar in på av misstag.
2549 inlägg
för i svar på Phips inlägg
2549 inlägg
Forumet, nyheter, filmdatabasen (inte lika mycket som innan dock) och medlemmars egna sidor.
552 inlägg
för i svar på Phips inlägg
552 inlägg
nästan bara forumet. sen, i viss mån, kollar jag nyheterna men eftersom nästan allt material är värdelösa clickbaits så blir det inte många klick från min sida.
filmsidorna kollar jag så gott som aldrig, görs så mycket bättre på andra sajter.
funktionalitet runt egna betyg statistik databas sammanställningar topplistor egna listor etc suger fullständigt på mz så några betyg kommer jag aldrig att sätta här. filmtipset.se helt överlägset när det gäller allt sånt.

vad jag vill se:
utveckla forumet med bättre funktioner
åtminstone försöka öka seriositeten något på nyheterna. det är ju, trots den låga nivån, här som mz har sin enda styrka kontra filmtipset så fortsätta att utveckla den biten känns som rätt väg att gå imo.

vad som gärna får försvinna helt:
webbklipp.....
11107 inlägg
för
11107 inlägg
forumet, victor jerners recensioner för att se om han fått med ordet "blytung"
1161 inlägg
för
1161 inlägg
Jag använder forumet, nyheter och recensioner mest för att se vilka klassiker som betygsatts.
570 inlägg
för
570 inlägg
Jag kollar på nyheterna ibland. Men jag tycker att nyhetsflödet (som det är nu) borde tas bort, p.g.a. att navigeringen blir jobbig om man vill läsa en nyhet från minst en vecka sedan. Då måste man bläddra långt ner och vänta på att webbplatsen ska uppdatera flödet. Synd att MZ:s sökmotor bara kan användas för att leta efter filmer eller MZ-användare, men inte specifika artiklar. Jag vill gärna minnas att webbplatsen var lättare att navigera i innan förändringen.

Annars läser jag mest recensioner och besöker forumet.
870 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
870 inlägg
Det låter ju lovande, hoppas att betyssidorna ingår uppdateringen! Jag håller självklart tummarna för att det blir bra och att det är värt väntan! Förövrigt riktigt kul att få så snabb respons, ibland lönar det sig att gnälla lite ;)
871 inlägg
för
871 inlägg
Läser mest nyheter och betygsätter filmer. Brukade vara mer aktiv i forumet tidigare men tycker att majoriteten av inläggen som skrivs styrs av massa bitterhet och hat nuförtiden, så orkar inte vara delaktig i diskussionerna.
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Jag använder de flesta funktioner men mestadels använder jag forumet och nyheterna.
3296 inlägg
för
3296 inlägg
Så illa är väl ändå inte MZ-forumet. Tycker exempelvis jag, Anton, Moviemaster och Phip håller ställningarna. Bonk, P U T T E och Blaster skulle jag väl inte precis kalla hatiska.
1492 inlägg
för i svar på bonks inlägg
1492 inlägg
!
forumet, victor jerners recensioner för att se om han fått med ordet "blytung"


Samma här
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden