Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Christian Bale hade helt klart varit förstahandsvalet. Hans mörka röst, hans utseende och hans briljanta skådespel hade funkat bra om han hade spelat Snake.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="spiderman freak":1vzediad]Asså jag stör mig mkt på sånna dära b Regisörer. Equilbrium var inte så bra inte ultraviolet hlr.

Hatar verkligen när grymma spel få blir tagna i händerna av B.D (Bad Directors) T ex Doom 3 var grymt medans filmen var så ******* på tal som silent hill med... o Alone in the Dark oxå[/quote:1vzediad]

Kojima kommer att övervaka allt. Så du kan vara lugn xD
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Hade ingen aning om att denna skulle bli film. Fast intressant kommer det bli, har inte spelat spelet men vet ungefär hur det ser ut.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Det har väl varit si och så med det. Men det blev officiellt för inte så längesen. Eftersom man själv är ett stort MGS fan så hoppas man ju att de ska lyckas.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Varför pratar ingen om spelen på denna tråd? 
321 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
321 inlägg
Underbar spelserie. Alla cutscenes är så välskrivna att det inte är sant. Metal Gear Solid 4 var bland det bästa som kom det året.
18 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
18 inlägg
Hell yh väntar på Metal Gear Solid Rising kmr
321 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
321 inlägg
Tror inte att Rising kommer bli lika storslaget som resterande spel i serien, men det återstår väl att se antar jag.
293 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
293 inlägg
storslaget vet jag inte, äntligen så kan kanske kojima göra något som är kvalificerat storymässigt, på riktigt? don't get me wrong. jag älskar mgs för all sin pompösa ostighet och totalt over the top ton, men det är inte ''bra'' på riktigt.
angående rising så ser det bra ut. skönt att se något annat än det traditionella mgs upplägget och med zone of the enders i bakhuvudet så kanske det faktiskt kan bli något? 
-2 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
-2 inlägg
"It won't be that German director."
Ingen Uwe Boll med andra ord vilket ger den här filmen hur många möjligheter som helst  :P[i][/i]
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Hideo Kojima ville att Roland Emmerich skulle regissera MGS filmen. Han är Hideos favorit regissör.
745 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
745 inlägg
Många tv spel som ska bli film Hvey rain, Oblivion även God of war ska bli film. Det är inte säkert att Metal gear solid blir en skit film. Vi lever i 2000 talet kan man göra film på böcker så kan man helt klart göra det på tv-spel. Coolt med något nytt.
 
http://www.ugo.com/movies/brett-ratner-making-god-of-war-film-confirmed
5248 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
5248 inlägg
Nja något nytt vet jag inte ifall idén med att göra film av TV-spel är och personligen har jag väldigt svårt för filmer som är baserade på TV-spel. Eller svårt och svårt, det finns helt enkelt inte en enda bra film efter det konceptet. Lite skillnad på att göra film efter en bok då en bok innehåller så mycket mer att gå på, det är i alla fall min tanke.
Att Oblivion ska bli film var faktiskt något helt nytt för mig, ett fantastiskt spel. Det spelet ( ja eller spelserien ifall man räknar med hela Elder Scrolls ) har i alla fall lite mer djup och bakgrund att gå på än tex spel som Resident Evil och Hitman så visst kan det finnas potential i en sådan film. Meneee...jag är som vanligt skeptisk.
Uncharted ska ju tydligen också bli film och även där kan de faktiskt lyckas ifall de lägger lite tid och tanke bakom filmen. Finns ju dock en risk att det blir en plastig och fånig tvilling till de usla Tomb Raider-filmerna. Där kastade de verkligen bort en chans till ett hyggligt bra matinéäventyr.
Har nämnt detta förr, men jag tycker att det är knepigt att ingen har vågat att ge sig i kast med Zelda-serien. Där finns det ju material för en ganska så storslagen fantasyfilm ( t.o.m. en trilogi ), ja med rätt folk bakom då så klart. Kan tänka mig att Nintendo håller rätt hårt på de rättigheterna så någon Uwe Boll lär det då i alla fall inte bli som gör film på de spelen. Tack och lov.
Men fortfarande så säger jag som Stefan Sauk en gång i tiden sa; jag är skeptisk.
745 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
745 inlägg
Oblivion är grymt bra! :P  Jag tycker det är bra qeusts och att det finns så mycket innehåll i spelet. Tror att Bethesda håller på och utveklar det femte Elder Scroll nu.
Men jag är mer än Fallout 3 fan gillar Mad max miljön atmosfären. Fall out New Vegas släpps imorgon längtar otroligt mycket. Har varvat Medal Of honor typ 4 gånger denna vecka så nya fallout passar mig utmärkt.
http://www.imdb.com/title/tt1483013/
5248 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
5248 inlägg
Ja Oblivion tillhör den absoluta toppen av spel för mig, Morrowind med för den delen. Ja jag hörde att ett femte är på väg och jäklar vad jag har längtat. Tills dess får jag hålla till godo med Two Worlds 2 som släpps ja...det har skjutit upp och skjutit upp det spelet i evigheter nu, men releasedatumet verkar just nu vara 12:e november så jag får väl hoppas att det stämmer. Gillar du Oblivion så ska du nog ta dig en titt på Two Worlds 2, det finns massor med likheter där. En helt öppen värld som är större än Oblivion, en mainstory så klart men den kan du precis som i Oblivion välja att spela efter när du vill för det finns massvis med sidequests även i Two Worlds 2, tydligen fler än i Oblivion. Sedan har du grottor, ruiner, kloaksystem etc. Städer, byar, camps osv. Dessutom så seglar du med en båt en hel del i Two Worlds 2 och de olika landmassorna har olika vegetationer; öken, djungel, slätt etc. Fler likheter finns så klart som lockpicking, stealth. Ja spelet verkar jävligt bra helt enkelt.
Hehe ja och jag är mer Oblivion och Elder Scrolls fan då jag gillar de levande och skiftande miljöerna mer. Nu har jag inte spelat Fallout 3 ännu, får väl ta mig an det också då det blir lite kris på spel längre fram, men just nu lär jag få fullt upp med Two Worlds 2 ett bra tag framöver...ja bara det släpps någon jäkla gång :)
Här har du en länk till hemsidan ifall du är intresserad : http://www.twoworlds2.com/en/index.html
 
745 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
745 inlägg
Fallout är exakt samma upplägg som i Oblivion samma menyer och du spelar på samma sätt fast det är en annerlunda story. Där man fokuserar på hur världen ser ut efter kärnvapen krig ända som jag tycker skiljer Oblivion från Fallout är att det är ett hårdare språk i fallout 3. Du kommer helt klart gilla det om du gillar Oblivion. Röra sig fritt i ett sönderbombat Wasington är en enorm upplevelse. Sen är det grymt bra exoandtioner också Point lookout är gryyyyyyymt bra. Bli jagad av galna inavlade rednecks som dyker upp frång ingenstans trodde kan få en att byta kalsonger.
Two Worlds 2 hur snyggt som helst. Provade spela Dragon age men tyckte det var för många jobbiga buggar så jag la ner det.
Tack för tipset! :)
5248 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
5248 inlägg
Jo jag vet att det är väldigt likt, det är många som har tjatat på mig att jag ska spela det ;) Men det är den där mörka världen som jag är rädd att jag kan tycka att bli tjatig efter ett tag. Visst kan jag tycka om apokalyptiska spel, men ett spel som Fall Out 3 lär ju ta sin tid och en sådan lång tid i en sådan deprimerad värld...men ändå, visst är det lockande det måste jag medge och det kostar ju inte mycket att köpa längre hellre så. Rätt som det är så sitter jag väl helt uppslukad av det antar jag :)
745 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
745 inlägg
Köp game of the year edition då får du alla expandtionerna med.
Vet inte vad du lirar på Patrick. Jag spelade Fallout 3 på ps3. Webhallen har billgast nu tror jag.
Jag har också varit fast i Red dead redemtion sen det släpptes jag har varvat det typ 7 gånger nu. Ska bli väldigt intessant med hur Rockstas Agent kommer bli. Jag är såld på agent spel typ splinter cell. Hoppas det blir ett koncept där man kan röra sig fritt.
 
Länkar till webhallen. Där ser du vad Fallout 3 kostar.
http://www.webhallen.com/sok/?title=fallout+3&search_box_select=0
 
5248 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
5248 inlägg
Jorå jag kör PS3, har nyligen köpt ett faktiskt. Så nu har jag både PS3 och Wii. Sitter just i dagarna och kör genom Uncharted-spelen, ettan är avklarat, ska börja med tvåan i helgen tänkte jag. Faktiskt riktigt bra spel och då Tomb Raider spelen har sunkat ned sig rejält på sistone så känns det bra med något som fyller dess plats och det gör verkligen Uncharted. Läste att en tredje del kommer nästa höst.
18 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
18 inlägg
Har klarat Uncharted 1/2 och ska spela 3:an :D
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden