Vilket Djungelbok-projekt verkar mest intressant?

12 Röster
29 Röster
Rösta
(29%)
Walt Disney Pictures. The Jungle Book (2015), regi Jon Favreau
Rösta
(71%)
Warner Bros. The Jungle Book: Origins (2016) , regi Andy Serkis
Visa första inlägg
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Nej, CGI är inte kasst, det har inte jag sagt i alla fall. Man kan använda det effektivt och snyggt om man gör det bra. Men i den här filmen ser det ju inte särskilt bra ut. Jag tror inte vi kommer att enas kring detta. Jag vet inte vilken standard du sätter, om man ser ur en historisk och teknisk synpunkt är det makalöst hur man kan skapa sådana världar med en dator. Men som cineast som ska köpa den här historien så ser det ju inte så snyggt ut enligt mig. Man ser att det är gjort i en studio och allt är plast och ingenting finns på riktigt. Detta tycker jag man ser väldigt tydligt och för mig så förstör detta illusionen. CGIn i den här filmen är inte tillräckligt bra för att jag ska köpa det som äkta. 
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Kommer väl hamna någonstans mellan Pirates of Carribbean och Iron Man, men visst lite mer barnvänligt kanske, men fortfarande en film för alla, mer så än den tecknade från 67.

Tja, jag antar bara att man vill att djungeln ska se ut som en djungel.

Från mitt perspektiv är det du som överdriver, tycker faktiskt inte de ser bra ut, kollar man på djuren, speciellt ormen.
1316 inlägg
för
1316 inlägg
Även fast jag tycker detta ser riktigt bra ut så är det väldigt förvånande att det inte filmat åtminstone vissa delar i riktigt djungel. Visade detta för min kära mor(trots att hon inte är cineast) och hon tyckte detta såg fantastiskt ut och hon såg djungelboken från 1967 på bio dessutom. :) och jag frågade henne om hon såg något underligt med trailern(bortsett från de pratande djuren). Hon kunde inte tro att absolut allt var gjort i dator. Och nej hon är varken senil eller blind, det var bara en rolig notering. :) Man kan vara petig osv. men nu har Disney valt denna vägen... och vi är dessutom välsignade med att få en till version av djungelboken, hur bra är inte det?
1316 inlägg
för
1316 inlägg
Man borde också tänka på att det inte har filmat klart och inte är heller klara med post-production så det kommer ju ske en del finslipningar skulle jag tro. :)
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Well, har man varit i djungeln så vet man hur den ser ut. ;)

Kommer inte riktigt ihåg i vilka filmer CGIn var bra och jeez Dawn of The Planets of the Apes, vilken film....

166 inlägg
för
166 inlägg
Jag tycker båda verkar intressanta faktiskt men måste jag välja en så väljer jag Serkis film. 
475 inlägg
för
475 inlägg
Jag röstade på Andy Serkis version, men nu när jag har sett Disney-trailern så blev jag allt mer taggad för den! :D tkr den verkar vara mysig underhållning.
11101 inlägg
för
11101 inlägg
Jungle Bonk.
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Djungelbonken på svenska, haha!
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Vilket passande namn! :D
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Mycket passande :)
1264 inlägg
för
1264 inlägg
Om vi ska ta de största rollerna i de båda filmerna, vem föredrar ni? Skriver rollerna i Disneys film först och WB's sist.


  • Som Share Khan: Idris Elba eller Benedict Cumberbatch?

  • Som Baloo: Bill Murray eller Andy Serkis?

  • Som Bagheera: Ben Kingsley eller Christian Bale?

  • Som Kaa: Scarlett Johansson eller Cate Blanchett?

  • Regissör: Jon Favreau eller Andy Serkis?


1316 inlägg
för
1316 inlägg
Shere Khan : Benedict Cumberbatch       Har den tunga rösten och vet hur man gestaltar skurkar helt klart.

Baloo: Bill Murray                                    Besitter både den dramatiska och komiska tajmingen som krävs för Baloo.

Bagheera: Ben Kingsley                          Älskar helt enkelt Ben Kingsley och han är en oerhört skicklig skådespelare.

Kaa: Scarlett Johansson                          Också en skicklig skåspelare som även har en väldigt speciell röst som det känns som passar bättre till Kaa än Cate.

Regissör: Andy Serkis                             Ett sjukt roligt Wildcard som känns 10x mer spännande och häftigare än Jon Favreau.
870 inlägg
för
870 inlägg
Nu är det bara drygt en vecka kvar tills biopremiären av den första av dessa två djungelboken filmerna. Jag är faktiskt smått taggad efter att ha sett trailern, ser ut som en väldigt snygg film och casten kan man ju inte klaga på. Blir nog ett biobesök för min del. 

Hur känner ni andra, är peppen stor eller blir det att vänta på The Jungle Book: Origins? 
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Jag tycker att skådespelaruppsättningen är bättre i "The Jungle Book" 2016 och jag är också rätt peppad på den efter att ha sett trailers.
1678 inlägg
för i svar på reeds inlägg
1678 inlägg
reed: Man kan ju också tänka sig att se båda... inte så himla jobbigt 2016.
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Ja det blir nog att man gör det.
870 inlägg
för i svar på magiuls inlägg
870 inlägg
Haha, självklart kan man se båda, var lite dåligt formulerat av mig. :) Det jag egentligen ville fråga var om folk har ändrat sina åsikter något nu 7 månader senare när vi fått se trailers och att premiären är precis runt hörnet eller om folk fortfarande är mer sugna på Andy Serkis versionen.

Som sagt så är jag peppad på denna film men är också smått nyfiken på Origins. Längtar tills vi får en trailer till den! 
122 inlägg
för
122 inlägg
Serkis jungle book framflyttad till 2018.
870 inlägg
för
870 inlägg
Låter som ett bra beslut. Då får vi lite mer tid mellan dessa två djungelboken filmerna, så då kanske det blir att man inte jämför dem lika mycket med varandra på samma sätt som om dom hade kommit med ett års mellanrum. Och sen har ju Andy Serkis själv gått ut och sagt att han tycker att det var rätt beslut så då är det ju inte så mycket att säga om.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden