Vilket Djungelbok-projekt verkar mest intressant?

12 Röster
29 Röster
Rösta
(29%)
Walt Disney Pictures. The Jungle Book (2015), regi Jon Favreau
Rösta
(71%)
Warner Bros. The Jungle Book: Origins (2016) , regi Andy Serkis
58 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
58 inlägg
Warner Bros. The Jungle Book: Origins, screenwriter: Callie Kloves, directed by Andy Serkis with:
Andy Serkis will play Baloo the bear, Christian Bale is the panther Bagheera, Cate Blanchett will voice Kaa, Benedict Cumberbatch as the voice of Shere Khan, Rohan Chand as Mowgli, Tom Hollander as Tabaqui, Peter Mullan as Akela, Naomie Harris as Nisha, and Eddie Marsan as Vihaan.

Walt Disney Pictures. The Jungle Book, screenwriter: Justin Marks, directed by Jon Favreau:
Mowgli is played by Neel Sethi, Bill Murray will voice Baloo the bear, Christopher Walken as King Louie, Giancarlo Esposito will voice Akela, Ben Kingsley as Bagheera, Lupita Nyong'o as Raksha, Idris Elba as Shere Khan, and Scarlett Johansson as Kaa.

Vilket projekt verkar mest intressant? Både projekten har lockat väldigt bra skådespelare! Men med tanke på hur de tidigare live-adaptionerna som Disney har gjort så faller mitt val är helt klart på Andy Serkis-version! Vad mer finns det att säga om Djungelboken med tanke på hur många versioner av Djungelboken det redan finns blir ute? Kommer man orka med två historier till så tätt efter varandra eller kommer man bli mätt efter Jon Favreau's? Blir intressant att se hur pass mycket filmerna kommer att skilja sig åt. Målgruppen filmerna är anpassade för blir väl densamma. eller kommer Andy Serkis gå en "mörkare"/"vuxnare" riktning? 

1113 inlägg
för
1113 inlägg
Ingen av dessa har fångat mitt intresse och jag vet inte mycket om dem. Men med din lista på skådespelare faller rösten på Favreus 
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Jag hörde att Andy Serkis version skulle bli mörkare och mer gritty. I och för sig så tycker jag att det var lite tråkigt att låta Benedict Cumberbatch göra rösten till Shere Khan kanske, Idris Elba låter mycket mer intressant. Men min röst faller på Andy Serkis version.
616 inlägg
för
616 inlägg
Bill Murray och Walken vinner alltid! Inte ens Michael Bay skulle kunna förstöra det!
Förövrigt, C.Bale som Bagheera??? Och folk klagar på att Affleck är nya B.M.... Dafuuuuq!?!?!

Djungelboken ska inte vara "gritty" eller mörk (läs "cool"). Är så jävla trött på den där trenden, nästan så jag är förbannad på Nolan som drog igång detta.... Fast bara nästan.

Andy Serkis har väl aldrig regisserat en film? Kan ha fel men sådant kan ju spela in en del i hur bra det blir
Jon F. kan ju faktiskt leverera trevliga rullar det har vi ju sett... Tkr jag då
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Jon Favreaus film blir väl en remake på någon av disneys versioner med dans och sång och lite trams medan Warner Bros är väl mer en bokadaption av en bok där en liten indisk unge spetsar en tiger med ett spjut så ja, den lär bli gritty och mörk.

Andy Serkis har väl regisserat delar av The Hobbit som second unit. Jag tror och hoppas på att Andy Serkis version. Favreaus lär ju bli någonstans mellan Pirates of The Carribbean och Burtons Alice I Underlandet.
1316 inlägg
för
1316 inlägg
Oki! nu har vi fått det första rörliga materialet på Jungle Book(2016) av Disney. Vad är era första tankar? Min spontana känsla är att detta faktiskt ser riktigt bra och lovande ut! Ska bli intressant att se alla djur prata också.
1316 inlägg
för
1316 inlägg
Tänkte också lite på det. Det var en av de få grejer som skar sig lite i trailern, får hoppas det blir bättre i filmen. :)
1316 inlägg
för
1316 inlägg
Christoper Walken som King Louie känns klockrent! ^^
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Tyckte att det såg väldigt fult ut, både miljöerna och djuren. Sen tror jag att filmen som helhet kommer bli typ någon av de senare Pirates of Carribbean filmerna, de vill säga ganska dålig, mycket CGI och saker som välter och slås omkull.
1678 inlägg
för
1678 inlägg
Oj, gör Andy Serkis också en Djungelboksfilm? Då måste tyvärr Favreus version suga hårt om inte den ska vinna kriget om pengarna. Har svårt att se att temat kommer vara särskilt hett när Favreus film redan slutat gå på bion. Sen får Serkis film vara hur bra som helst, den låter onekligen bättre på pappret, men det kan vara försent. 
1264 inlägg
för
1264 inlägg
Hatar att trailern försöker visa upp filmen som lite mörk då det egentligen kommer vara typ en barnfilm.
1316 inlägg
för i svar på marcuswillers inlägg
1316 inlägg
Känns inte supermörkt alls. Tycker det känns som att de vill visa att det finns seriositet och äventyr. :)
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Jag tyckte att trailern var bra, CGI'n såg riktig bra ut i mina ögon. Ser fram emot filmen. Andy Serkis version lockar nog snäppet mer ändå, jag gillar dark & gritty. Ska bli intressant att se en annan spin på det hela. Jag kommer säkert att gilla båda på olika sätt, diplomatiskt och tråkigt men sant.
1264 inlägg
för
1264 inlägg
Dessutom så har man redan sett Disneys film, den animerade klassikern.
Serkis version blir något vi inte sett förut, så det ska bli sjukt intressant! Dessutom, jag älskar performance-capture.
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Jag förstår verkligen inte hur folk tycker det ser bra ut. Jag tycker att man ser CGI så väl så att det bryter illusionen. Man ser att djuren är CGI och stundtals miljöerna.
Jag menar Kaa (Ormen) kom igen, ser ju kasst ut. Jag vill gilla filmen. Berättelsen och platsen där den utspelar sig är verkligen härlig, men det ser verkligen svårt ut att toppa Disneys klassiker.
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Ja.. alltså, det är klart att man ser att det är CGI mellan varven. Det gör man alltid. Är kravet att man inte ska kunna urskilja att det är CGI så förstår jag att man blir besviken. Det finns ingen CGI-tung film som ser helt fotorealistisk ut liksom. Studerar man i detalj och aktivt letar efter brister så hittar man givetvis. Jag kunde luta mig tillbaka och se hela trailern utan att det direkt känns off någonstans. Blev snarare imponerad av många scener. Så ja, jag håller med dig i det här fallet Anton. Däremot finns det många andra filmer där jag tycker att kritiken är befogad.
2575 inlägg
för
2575 inlägg
De kan ju enkelt få de helt fotorealistisk, gå ut i djungeln och filma, det är så man gör för att få det snyggt, inte göra allt i en dator, väljer man budget versionen så får man det fulare.
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Precis! Det absolut bästa är en perfekt kombination à la Fury Road.
1264 inlägg
för
1264 inlägg
Sök på Youtube: "Why CG sucks" och titta på första resultatet. 
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Vet inte om jag skulle säga att filmen riktar sig mot barn. Ganska självklart att de vill vara fotorealistiskt eller? Det är dit utvecklingen går i alla fall. Jo, klart man kan forma de hur man vill och det är ju en stor fördel, nackdelen är då att de ser plastigt och OREALISTISKT ut.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden