Vad tror du om filmen?

22 Röster
11 Röster
8 Röster
Rösta
(54%)
Grymt!
Rösta
(27%)
Trams!
Rösta
(20%)
Sådär!
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Ja, nu har vi fått en första trailer till Deadpool med Ryan Reynolds i titelrollen, för er som inte har sett trailern så finns den här: https://www.moviezine.se/movies/deadpool/trailers/deadpool-trailer-1?sort=

Vad tycker vi om trailern och vad tror vi om filmen? Den är R-rated men verkar, av trailern att döma, ha en väldigt humoristiskt ton. Precis som Deadpool ska vara om jag har förstått det rätt. Frågan är om personer som inte är fans sedan tidigare kommer att digga hans stil?



Discuss!
1316 inlägg
för
1316 inlägg
Trailern ger mig ingen som helst pepp alls... kanske kommer senare :)
2249 inlägg
för
2249 inlägg
Jag gillar inte Ryan Reynolds och framförallt inte Ryan Reynolds "humorsida". Jag gillar inte heller Deadpool som karaktär. Han är typ som en personifiering av internet... Trailern gav inte mig någon pepp heller, men jag gillar att det är r-rated. Det kan potentiellt överraska. 
3541 inlägg
för i svar på Anton s inlägg
3541 inlägg
Jag håller med dig, känner mig inte alls peppad. Jag tror att fansen kommer bli väldigt nöjda dock.
170 inlägg
för
170 inlägg
Verkar va en jävligt skön film.
520 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
520 inlägg
Blev lite peppad av trailern faktiskt. Deadpool verkar vara en jävligt skön karaktär och jag tror inte det att det blir "den vanliga superhjälte filmen" utan att den mer kommer gå sin egen väg, vilket jag gillar. Tycker Ryan Reynolds verkar vara ett riktigt bra val i rollen som Deadpool. Vad tycker ni andra?
11107 inlägg
för
11107 inlägg
värsta smörja jag sett.
170 inlägg
för i svar på bonks inlägg
170 inlägg
Ska du vara troll på heltid eller??
656 inlägg
för
656 inlägg
Verkar bedrövlig.
11107 inlägg
för i svar på jimmyjhs inlägg
11107 inlägg
behöver jag motivera mer? jag såg mindre än halva trailern det räckte, jag avskyr reynolds, trailern har musik av salt n pepa och superhjälten är flamsigt rolig och skojar med bovarna!! det är ju rena jävla jönssonligan.
616 inlägg
för
616 inlägg
Det som jag faktiskt tyckte var kul i trajlörn var inte Reynolds utan när hans polare beskriver hur han ser ut.

Reynolds är ju faktiskt kass överlag som skådespelare.
Hatar att de verkligen försökte vara "lustiga" genom att droppa en Green Lantern referens. Inte "smart" någonstans.

R-rating är ju dock lovande, tänker inte räkna ut den än.

3541 inlägg
för i svar på Walthers inlägg
3541 inlägg
Haha ja, när han beskrev hur Reynolds såg ut i ansiktet. Det var det enda som var kul i hela trailern.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
superhjältefilmer ska vara helt humorbefriade.
lars von trier borde göra superhjältefilmer.
330 inlägg
för i svar på bonks inlägg
330 inlägg
Som jag har förstått det så ska den nya Fantastic Four-filmen vara ganska humorbefriad, och vi vet ju alla vad både kritikerna och publiken har sagt om den. Nej, min åsikt är att det ska finnas en viss grad av humor och charm i superhjälte-filmer. 
Å andra sidan så skulle en superhjälte-film av Lars von Trier vara ett väldigt intressant projekt.
4 inlägg
för
4 inlägg
äntligen en bra superhjälte film sen the amazing spiderman filmerna 
1316 inlägg
för i svar på Hagevalls inlägg
1316 inlägg
Tror inte att problemet är att den är humorbefriad ^^ om vi ska dra såna exempel så kan vi ju titta på  The Dark Knight-trilogin. Och var är humorn där? Och skulle nog våga säga att det är åtminstone några av de bästa Superhjältefilmerna! 
330 inlägg
för i svar på FredrikOlssons inlägg
(inlägget har redigerats)
330 inlägg
The Dark Knight-trilogin är ett utmärkt exempel på mörka superhjälte-filmer, och sjukt bra filmer dessutom. Så jag kanske uttryckte mig lite fel i mitt tidigare inlägg; superhjälte-filmer behöver inte nödvändigtvis vara lättsamma och innehålla massa humor, det håller jag med om. Men till skillnad från Batman tycker jag inte det passar med en mörk film om Fantastic Four, det stämmer liksom inte överens med karaktärerna. Men eftersom karaktären Batman och hans värld är ganska mörk och eländig, även i de ursprungliga serietidningarna, så passar det grymt bra att göra filmer om honom med en mörkare ton och atmosfär. 
Så självklart, en superhjälte-film kan vara väldigt mörk och humorbefriad under förutsättningen att det passar ihop med filmens huvudkaraktär/-er. Jag har till exempel väldigt svårt att se en mörk och tragisk film om Iron Man eller Spider-Man. :D
616 inlägg
för
616 inlägg
@Hagevall 
Fast fantastic 4 ska man ju ta för vad det är, trams, så då kan man slänga in lite fjantig humor i den.
1316 inlägg
för i svar på Hagevalls inlägg
1316 inlägg
Japp, det gäller ju verkligen för filmskapare att hitta rätt ton för rätt film! Christopher Nolan satte ju verkligen mitt i prick med Batman-trilogin! Jag är ett större fan av DC även fast jag uppskattar mycket Marvel gör så hade det varit intressant med en mörkare gritty Iron Man :)
2249 inlägg
för i svar på FredrikOlssons inlägg
2249 inlägg
En mörkare Iron Man ÄR ju Batman :P
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden