Visa första inlägg
293 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
293 inlägg
själv så läste jag bok 1-4 till när jag var mindre, efter det tröttnade jag (don't get me wrong, älskade det i början).
självfallet så är det lättare att se filmerna om man inte är ett inbitet fan, min mentalitet är dock att en adaptation ska inte vara identisk till sin förlaga. 
filmerna ska fungera som filmer i första hand och inte relatera till böckerna (i en ideal värld). så när man lägger till/tar bort scener så köper jag det oftast. det som hända i 6:an med att man tog sig en ännu större frihet och la till scener tyckte jag funkade riktigt bra.
speciellt action scenen i mitten av filmen utanför weasleys hus. 
21 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
21 inlägg
Efter mycket hype och oscars-prat tog jag mig tid och kollade på The Hurt Locker. Jag hade väl inga förväntingar, hade i princip ingen koll på vad den handlade om mer än att jag sett trailern förra året. Kan erkänna att jag är lite besviken, 5 Oscar?  Rollprestationerna är enormt bra, filmen är snygg, men det känns som någonting saknas för mig, någon form av ett klimax? Den fick i alla fall 3 starka av 5.
3541 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3541 inlägg
Jag håller med dig om The hurt locker.. Den är snygg, välgjord och välspelad men herregud så långtråkig den är under långa stunder! Jag satte "bara" en 3:a på den jag med, jag kunde inte ge ett högre betyg till en film som nästan fick mig att somna.
11107 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
11107 inlägg
Ja Hurt Locker är överskattad, helt klart.
1361 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1361 inlägg
Jag älskar The Hurt Locker och gjorde det långt innan Oscarsgalan dök upp, och enda sättet att missa filmens klimax är nog att slagga sig igenom filmens sista del. 
The Hurt Locker är en makalös film, unik och underbar. 
Hela filmens ton och känsla beskrivs fantastiskt bra med denna poster:
11107 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
11107 inlägg
Håller med om att Hurt Locker är makalös -  makalöst överskattad, makalös trist och makalöst långsam.
 
1168 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1168 inlägg
Bonk du kritiserar nästan allt.
11107 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
11107 inlägg
Nej nej.
 
Ser bra filmer varje dag nu under Stockholm Filmfestival - Monsters, I Saw the Devil, Two Escobars m.fl!
5248 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
5248 inlägg
Ah I saw the Devil vill jag också se, den tror jag att är bra. Men det där är väl typiskt en sådan där film som vi snart kommer att få se en remake på snart nog antar jag.
3 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3 inlägg
Jag såg precis klart Federico Fellini's "La Strada"
Jag tyckte den var helt jävla underbar, helt fantastiska karaktärer, rätt så bra handling, fina bilder faktiskt, finns nog inget annat att tillägga förutom att filmen är helt underbar
4340 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4340 inlägg
Ja den är riktigt bra. Faktiskt enda Fellinifilmen jag sett. Har Satirycon och Eight and a half hemma så det blir att se dom någon dag snart.
249 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
249 inlägg
Jag tog mig i kragen och såg Minority Report.
Riktigt bra, 4/5. :)
3 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3 inlägg
@Brent
Jag har velat se 8 ½ nu rätt länge, men filmen finns inte i biblioteket på Karlstad Universitet så har ingen aning hur jag ska införskaffa filmen (förutom att köpa den) :)
4340 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4340 inlägg
Nej det är svårt att få tag i de gamla klassikerna tyvärr om man inte vill köpa dom.
403 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
403 inlägg

@Brent
Jag har velat se 8 ½ nu rätt länge, men filmen finns inte i biblioteket på Karlstad Universitet så har ingen aning hur jag ska införskaffa filmen (förutom att köpa den) :)

Finns på Voddler om jag inte minns fel. Lovefilm har även en massa klassiker på dvd, bara att hyra på.
4340 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4340 inlägg
Trevligt, tack för tipset!
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
"Utvandrarna". Jävligt snygg film asså.
2549 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
2549 inlägg
Måste verkligen se om Utvandrarna och Nybyggarna. En av de bästa svenska helt klart.
141 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
141 inlägg
Ja, två av de bästa svenska helt klart.
44 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
44 inlägg
Lite seg dock, men ändå väldigt gripande.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden