Visa första inlägg
1125 inlägg
för
1125 inlägg
Såg Ghostbusters (2016) förut, så jävla dålig var den ju inte.
Helt okej, första halvan var ju betydligt bättre än slutet,
skön humor för den som bara ligger i soffan och mår skit.
Första spöket skrämde för övrigt skiten ur mig, då jag inte var beredd på en jumpscare.
Kul med orginal-gänget som dök upp här och där :)
Känns som om alla hatar på denna filmen bara för att vara så true som möjligt.
Helt okej rulle 3/5.

Ikväll ska vi se Swiss Army Man, tror denna dock kommer vara rolig som fan :D
1125 inlägg
för
1125 inlägg
Okej, så Swiss Army Man var ju ett stort WTF xD
Rolig stundtals, och kul med en helt ny idé.
3/5
699 inlägg
för
699 inlägg
Filmkväll med brorsan i fredags som alltid innebär annorlunda teman. Denna gången blev det undervattensfilmer men inte The Abyss, så vi såg Leviathan och Deepstar Six.

Leviathan - Tänk The Thing under vatten. Underhållande men saknar spänningen av att vara isolerad som The Thing lyckas så bra med. 3/5
Deepstar Six - Mer välgjord, bättre cast men tamare story än Leviathan. 2/5

342 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
342 inlägg
Såg precis klart Indiana Jones and the Last Crusade för första gången på en väldigt massa år. Förstår inte alls hur jag en gång i tiden kunde placera den här som den bästa Indiana Jones-rullen. Den är ju klart sämst av de ursprungliga tre. Riktig Kalle Ankafiering av franchisen. Mycket larv och humor som landade fel, samt att intrigen aldrig känns angelägen. Det blir aldrig samma spänning och intensitet som i de tidigare två. Allt sker med distans (och det säger en hel del eftersom allt redan sker med en hel del distans i de två föregående filmerna, och ju ligger i karaktärens natur. Men här blir det ointressant till den grad att actionscenerna bara blir ett nödvändigt ont för att komma till nästa scen.) 

Här går jag väl emot strömmen något eftersom Temple of Doom allmänt anses som den svagare delen medan Last Crusade brukar hyllas på likartad nivå som Raiders, medan jag tycker tvärtom.
1161 inlägg
för i svar på it was ya boy (long time ago) s inlägg
1161 inlägg
Själv tycker jag att Temple of Doom är den bästa i serien. Jag håller med att Last Crusade är den svagaste av de tre första. Den är inte särskilt intressant förrän Sean Connery dyker upp, men då blir den riktigt underhållande. Sen kan jag tycka att man kör lite för mycket på säkra kort.

Håller inte riktig med om att den skulle vara fånigare än de andra filmerna. Den har fåniga element men det har de övriga filmerna också.
342 inlägg
för i svar på Naqnuls inlägg
342 inlägg
Okej, jag är nästan beredd att hålla med dig! Men i slutändan så är kanske Raiders snäppet vassare, fast jag är inte helt säker. 

Tänker mer att hela tonen är rätt fånig. Mer National Treasure än Indiana Jones. Det känns som en Disney-film när Harrison Ford springer runt och skriker "Daaad!" hela tiden. Sen måste väl scenen med Hitler vara den fånigaste scenen av alla från de tre första Indy-filmerna. 
318 inlägg
för
318 inlägg
Igårkväll såg jag Gudfadern! Det är ju kanske den bästa filmen som någonsin har gjorts. Det är verkligen filmisk perfektion. Hade inte velat ändra på något. Såg även Gudfadern part 2.
Den är tyvär inte alls lika bra. Ganska olika filmer när jag tänker på det. Den första är mer som ett familjeporträtt och den andra är mer en djupdykning i Michaels moraliska förfall. Den värme som fanns i första filmen är som bortblåst. Det är en mycket bra film men inte alls på samma nivå som sin föregångare. 

Ikväll lär jag fortsätta kika på Shameless. Har sett det första avsnittet och jag gillar det verkligen. Fortsätter det såhär så kan de bli riktigt bra. 
186 inlägg
för
186 inlägg
Tog och såg Trumbo från 2015 ikväll. Otrolig historia, att sånt här var verklighet där för bara 60 år sedan. Mycket bra film också, både underhållande och dramatisk och väldigt välspelad. 4/5 i betyg. En ganska stark en faktiskt.
342 inlägg
för
342 inlägg
Årets onödigaste hyllning: Såg om Citizen Kane och satan så bra den är.
90 inlägg
för
90 inlägg
Road to  Peridition.

2 ostkrokar av 5 möjliga.

Bäst: Paul Newman
Sämst: Tom Hanks
12243 inlägg
för
12243 inlägg
haha! Ostkrokar! :D 
12243 inlägg
för
12243 inlägg
För min del blir det "Skam" och sen "Terminator"
1197 inlägg
för
1197 inlägg
Började lördagen med den underbara Cannonball Run 2, en stjärnbeströdd uppföljare till den lika underhållande ettan.
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Nu blir det en till film jag säkert sett hundra gånger nämligen "Moulin Rouge"
1197 inlägg
för
1197 inlägg
Blev en titt på Star Trek: Beyond och även om jag var tveksam till att Justin Lin skulle sitta vid rodret så är den bra. Men den där Star Trek känslan blir det mindre av för varje film och denna är den sämsta av de nya filmerna.
570 inlägg
för
570 inlägg
Såg Assassin's Creed i 3D. Som vanligt märkte jag inte 3D effekten (trots massor av CGI-landskap). Dessutom är filmens intrig och koncept ganska fåniga (trots att jag faktiskt har spelat två olika Assassin's Creed-titlar förut), så jag håller med MZ:s recensents tvåa i betyg.

Jag gillar Michael Fassbender sedan jag såg honom i X-Men: First Class, och han brukar inte göra mig besviken. Trots det lyckades han inte rädda filmen alls. Mytologin (Tempelriddarna vs Lönnmördarna, mackapären Anibus och historiska konspirationsteorier) kring Assassin's Creed må fungera som dator- och TV-spel, dock inte som film.

Det bästa vore om man valt att slopa hela "återuppleva ens förfäder via Anibus"-konceptet helt och hållet och bara fokusera på det historiska (och parkouren). Det är ju därför som man spelar Assassin's Creed och dess massa uppföljare. Eller har jag fel?

De andra TV-spelsfilmerna Prince of Persia: The Sands of Time (2010) och hela Resident Evil-serien är för mig mer underhållande än det här.
1197 inlägg
för
1197 inlägg
Körde lite svensk spänning med Skumtimmen som är baserad på Johan Theorins bok. Bra stämning och snyggt foto. Tyvärr slarvas storyn bort och som vanligt kändes för mycket som en typisk tv-deckare. 5/10
12243 inlägg
för i svar på PerHs inlägg
12243 inlägg
Tråkigt att filmen är dålig, boken är fantastisk! :)
1197 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
1197 inlägg
Verkligen, älskar boken och väldigt spännande. Tyvärr har inte filmen den spänningen. Det enda filmen egentligen lyckas med är stämningen, det där ruggiga och kala Ölandsstämningen.
12243 inlägg
för i svar på PerHs inlägg
12243 inlägg
Jag håller verkligen med dig Per!
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden