855 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
855 inlägg
Såg att det fanns en sån här tråd på ett annat forum.

Tänkte att man kunde skriva hur många filmer man sett på topplistan och vilka ni vill se snart.

Själv ligger jag på blygsamma 50 filmer. Men ska försöka dubbla det innan året är slut.

De filmerna som ligger på måste se listan: Pulp Fiction, The good the bad and the ugly, Reservoir Dogs och Requiem for a Dream

Hur många har ni sett?
684 inlägg
för
684 inlägg
Bra idé, räknade precis...kom fram till att jag sett nånstans mellan 70 och 75 filmer på listan, känns lååångt ifrån godkänt.
6342 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
6342 inlägg
HAHA, jag kom knappt upp i 40. Jävligt stolt ändå, med tanke på att jag inte ser på "riktiga" filmer så mycket. Men på sistone har det blivit gas i botten, kommer kanske hamna på runt 45 i slutet av veckan.
2408 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
2408 inlägg
Jag har sett ungefär 128 av filmerna. Känns ändå rätt hyfsat.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Jag har sett exakt 200 filmer. Så jag har 50 kvar att se.

[url=http://twofifty.org:2dho13w4]250[/url:2dho13w4] är en bra sajt för att hålla reda på hur många av filmerna man sett. Det är gratis att registera sig och sajten håller koll på ifall det kommer in någon ny film på imdb 250-listan.
213 inlägg
för
213 inlägg
89/250 stycken har jag sett. Jag som trodde jag hade sett mycket mer då jag inte gör annat än att titta på film eller sitta vid datorn.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
87 stycken och då orkade jag inte på slutet kolla alla filmer som jag inte visste vad de hette på originalspråket, sammanfattning ,en del filmer på listan skulle jag inte ens ge några poäng till , visar på folks dåliga smak
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Jaha, om jag räknade rätt har jag sett 102 filmer på listan. Det visade sig att jag hade sett väldigt få filmer som låg på plats 200-250, det är mest äldre filmer jag inte sett. En del klassiker som man borde se...och en del filmer fattade jag inte ens vad de gjorde på listan men så är det ju.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Oj vilken besvikelse. Jag hade bara sett 71 stycken. Trodde att jag hade sett betydligt fler än så...
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
52 filmer
Men det kommer att bli fler snart. De flesta är äldre filmer och jag har inte sett så mycket gammla filmer.

Men det är synd att Jurassic PArk är inte med och håller inte med de flesta filmerna i listan.
3198 inlägg
för
3198 inlägg
runt 100 stycken har jag sett. 50 av dem senaste månaderna. så jag går framåt rätt snabbt.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="hempo22":1g4so3if]runt 100 stycken har jag sett. 50 av dem senaste månaderna. så jag går framåt rätt snabbt.[/quote:1g4so3if]

Det är jo bra. Det var besvikelse för mig grejen är att jag hinner inte så myhcket att kolla på film men nu bestämde jag mig att se på flera filmer mest de gamla. Då kan jag hinna i kapp dig
3198 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3198 inlägg
Har inte direkt bråttom, men man hade mycket dötid i sommar.

Nästa film jag ska se är "Ran" av Akira Kurosawa. Nån som sett den? I så fall, vad tyckte ni? Har sett "De sju samurajerna" (Älskar!) och Rashamon. Den sistnämnda var definitivt sevärd, men inte i närheten av "De sju samurajerna".
781 inlägg
för
781 inlägg
Jag har sett kring 115 filmer,missade nog ngn,men jag vet att 115 är sedda iaf.
1753 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1753 inlägg
Bara 103 här :-/

Men några fler är på gång. Har nyss skaffat mig Gudfadern-boxen och är nyfiken på både Scarface och Dog Day Afternoon...
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Alexander":11rpqng1]Bara 103 här :-/

Men några fler är på gång. Har nyss skaffat mig Gudfadern-boxen och är nyfiken på både Scarface och Dog Day Afternoon...[/quote:11rpqng1]

Blir ett riktigt Al Pacino-marathon då
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag har för mig att det är ungefär 120 av filmerna som jag har sett, det är främst de lite äldre som jag inte har sett även om det är ett flertal av dom som jag skulle vilja se som till exempel Casablanca och Dr. Strangelove.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Oj jag har sett 101 filmer på listan. Det var fler än vad jag troode/minns. Jag trodde att jag låg på 90 filmer...
3462 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3462 inlägg
Jag räknade ju för ett tag sen, men hur många var det nu igen.
Runt 180 var det väl har jag för mig.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Nu börjar det ta sig lite. Är över 100 filmsgränsen

Mycket film dom senaste veckorna enbart för att kunna skriva det här
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden