Visa första inlägg
1565 inlägg
för
1565 inlägg
Ja "Sånger Från Andra Våningen" är ett mästerverk inom svensk film! "Du Levande" var jag inte lika förtjust i men han kan den där Roy Andersson! Han gör svensk film mer intressant tycker jag än det som annars är brukligt när det kommer till svensk film!

Bland årets filmer ser jag fram emot "Nightcrawler", "Foxcatcher", "Birdman", "Inherent Vice" och "Boyhood" som jag ska ta tag i denna månaden! :)
464 inlägg
för
464 inlägg
Känns inte som jag sett så mycket jag egentligen velat under 2014. Några jag fastnade för dock:
Gone Girl (Min enda 5 iår)
Interstellar
The Grand Budapest Hotel
The Wolf of Wallstreet
The Sacrament
972 inlägg
för
972 inlägg
1. Boyhood
2. The Grand Budapest Hotel
3. The raid 2
4. Gone Girl
5. Calvary
6. The Fault In Our Stars
7. Maps to the Stars
8. The Skeleton Twins
9. A Most Wanted Man
10. Frank

Men har inte sett hälften av de filmer som jag vill ha sett. Så jag återkommer om någon månad eller så. Har höga förväntningar på "En Duva...", "turist", "Inherent Vice", "nightcrawler" och "Birdman".
166 inlägg
för
166 inlägg
Nymphomaniac
Under the skin
Dawn of the planet of the apes
The Selfie Giant
Enemey
The Raid 2
Locke
En duva satt på en gren och funderade på tillvaron
Turist 
Gone Girl

( har kvar Marias väg, Ida, Birdman, frank, Hobbit 3, Inherent Vice, 71 och Gentlemen) o några till ja inte kommer ihåg)
1020 inlägg
för
1020 inlägg
Haha jag har nog mer filmer kvar som jag ska se som jag är pepp på än vad jag faktiskt ens har sett i år. Så jag reserverar min lista tills senare, topp 10 kommer med stor säkerhet att ändras ändå. Lär väl bli filmer som släpps så sent som några månader in i 2015, som "Her", den kom på bio i februari i år i Sverige. Skulle dock räkna den och The Wolf of Wall Street som 2013-filmer och gå efter USA-premiären, så dom kommer inte med på min lista i år, Bara Moviezine-listan som går efter svenska.
16 inlägg
för
16 inlägg
1. The Raid 2      (5a i Betyg)
2. Dawn of the planet of the Apes         (4a i Betyg)
3. Snowpiercer        (4 i Betyg)

De är dom filmerna jag sett som fått högst betyg av mej i år..
2 inlägg
för
2 inlägg
Har många kvar att se från 2014 som jag inte har hunnit sett än men just nu ser min lista ut så här iallafall!

1.Interstellar
2.Gone Girl
3. Palo Alto (Om den räknas...?)
4. The Grand Budapest Hotel
101 inlägg
för
101 inlägg
1. The Grand Budapest Hotel
2. Frank
3. Intersteller
4. Predestination
5. Coherence
6. The Fault in Our Stars
7. The Raid 2
8. The Wolf of Wall Street
9. All is Lost

Filmer som jag icke sett än men är väldigt pepp på: Nightcrawler, Birdman, Wild, Inherent Vice, Gone Girl och Fury.
133 inlägg
för
133 inlägg
1. Birdman
2. Birdman
3. Birdman
4. Birdman
5. Birdman
12243 inlägg
för
12243 inlägg
1. Interstellar
2. The Grand Budapest Hotel
3. The Wolf of Wall Street
4. Her
5. Gone Girl
128 inlägg
för
128 inlägg
Brukar räkna med amerikanskt datum, eller med Oscars mått mätt, så 2014 års lista lär fyllas på de närmsta månaderna med t.ex. Birdman, Unbroken, A Most Violent Year, Whiplash, Selma, The Imitation Game, Inherent Vice, Foxcatcher m.fl. Men topp 15 just nu:

1. Boyhood
2. Interstellar
3. Gone Girl
4. The Grand Budapest Hotel
5. The Raid 2
6. Only Lovers Left Alive
7. The Selfish Giant
8. Nightcrawler
9. 22 Jump Street
10. Starred Up
11. The LEGO Movie
12. Turist
13. The Skeleton Twins
14. Dawn of the Planet of the Apes
15. '71

Bubblare: Locke, Frank, Snowpiercer, Palo Alto, Captain America: The Winter Soldier, The Fault in Our Stars, The Double, Ida, Under the Skin, Blue Ruin, Calvary, Begin Again.

Om man skulle räkna med svenskt premiärdatum skulle The Wolf of Wall Street, Her, Fruitvale Station, Short Term 12, The Great Beauty, All is Lost, Nebraska och Inside Llewyn Davis slåss om platser på listan. 
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Har snickrat ihop en liten video som passar väldigt bra i den här tråden känner jag, let me know what you think :)

https://vimeo.com/114800494
12243 inlägg
för i svar på VJs inlägg
12243 inlägg
Grymt Viktor! 
616 inlägg
för
616 inlägg
Palla inte kolla färdigt, sjukt lång för att vara en summering
1197 inlägg
för i svar på VJs inlägg
1197 inlägg

Skitsnygg summering av 2014 års bästa filmer och blev supernöjd att du hade med årets bästa (enligt mig) "The Raid 2". Hade ju gärna velat byta ut "Godzilla" (årets mest överskattade film) mot "Frank".
1361 inlägg
för
1361 inlägg
@Kalis @PerH

Tack guys! Så kul att ni gillade :) Ja, "The Raid 2" alltså, vilket mästerverk till actionrökare! "Frank" hamnar preciiiiiis utanför listan, men det var hård fight innan jag bestämde mig för dessa 25.

@Walther

En smaksak I guess, många av de videos som jag själv har sett och älskar med listor på 20-25 filmer är i den här längdklassen.
12243 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
12243 inlägg
Man får helt enkelt ha lite tålamod! Jag tycker filmen är precis lagom :)
2 inlägg
för
2 inlägg
Housebound kan jag starkt rekommendera alla som vill se en ny bra film från 2014,
önskar gärna också att filmen läggs till i moviezines filmbas.
475 inlägg
för
475 inlägg
Kul tråd för mig som inte har sett så mkt från 2014 än, jag brukar vara ganska kass på att hänga med i filmvärlden och sedan titta ikapp när Oscars-nomineringarna börjar trilla in. :) Men iaf, den enda riktigt starka filmupplevelsen jag har haft hittills från i år är Interstellar, den tyckte jag var grymt bra och gav den en stark 8/10, så ingen mästerverksupplevelse men jäkligt bra. Annars är väl den näst bästa typ The fault in our stars, med en gedigen 7/10. Mycket bättre än så har jag inte sett än, får hoppas att jag hittar någon godbit bland högen med snackisar jag ännu inte sett. 
855 inlägg
för
855 inlägg
Gone Girl
Boyhood
Interstellar
Dawn of the Planet of the Apes
Nightcrawler
Predestination
Begin Again
The Imitation Game
Foxcatcher
The Winter Soldier
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden