Visa första inlägg
5248 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
5248 inlägg
Hehe så lite så, skitkul att höra att du gillade den, det är alltid trevligt då tips går hem och uppskattas :)
Själv gillar jag nog den andra säsongen mest, men jag håller dock med om att den tredje också är förbannat bra, många som tycker den är lite svagare men det håller jag inte med om. Det är sådan jäkla kvalite på den här serien så det finns inte, älskar varenda karaktär! :)
Har ännu inte sett det första avsnittet av den fjärde säsongen, står fortfarande i valet och kvalet ifall jag ska spara med att se hela säsongen på en gång senare istället. Men jäklar vad det kliar alltså :)
 
428 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
428 inlägg
Kom mer in i serien i tredje säsongen, man känner alla karaktärer osv. Ska fixa blu-ray på alla säsonger och se om dem. Var ju ett tag sen jag såg både säsong 1 och 2. Inte omöjligt att jag ändrar åsikt om andra säsongen när jag väl ser den igen. :) Säsong 1 är ju mera fristående avsnitt, så den räknar jag inte in. Men fortfarande bra som sagt.
Nästan sett hela säsong 3 idag, haha. Jag kommer förmodligen att se avsnitten som dem kommer på säsong 4, för jävla bra. Blir fan jobbigt att vänta i 12 veckor :)
428 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
428 inlägg
Säsong 5 kommer Januari 2014.
142 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
142 inlägg
Har sett ungefär halva fjärde säsongen och tycker den är starkare än den tredje i alla fall!
1569 inlägg
för
1569 inlägg
Nu har jag bara två avsnitt kvar så har jag sett hela första säsongen... och... ja... I'm fucking hooked!! :) Trots att jag jobbar värre än nissarna på tomteverkstan så har jag ändå hunnit plöja igenom första säsongen på två dagar! Raylan Givens alltså!! Vilken snut!! Vilka repliker som serien fäller, man blir sugen på att åka till Kentucky och göra Marshall sällskap! :) Tusen tack Putte! Vi fortsätter att ha likartad smak så dina tips fortsätter trilla in som polletter i en Jack Vegas! Hade det gett utdelning så hade jag varit pengarik nu, istället så är jag njutningsrik och det är fan så mkt bättre! :) Ska se färdigt första säsongen nu så hinner jag förhoppningsvis börja på andra efter fotbollen!  
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Mycket trevligt att höra :) Den andra säsongen är ÄNNU bättre så håll i hatten, Margo Martindale är riktigt jävla grym där.
1569 inlägg
för
1569 inlägg
Lite smått irriterad just nu då jag hade skrivit ett långt och utförligt inlägg som bara försvann innan jag hann posta det! Men ska försöka åter igen att redogöra den här genom att kopiera varje mening tills jag postar detta inlägg! Nog om buggar och konstiga företeelser på MZ! 

Justified!! Jag gillade första säsongen skarpt! Nassar, Hill-Byllis, US Marshall a la Zeb Macahan, familjeuppgörelser, fire in the hole! :) När jag började kolla på första avsnittet så trodde jag att det var en vilda western serie som jag skulle börja titta på. Vet inte varför, kanske jag blandar ihop det med Deadwood snacket eller något, men till min förvåning så satt "sheriffen" i ett soligt Miami redo för en duell med maffian! Men redan efter första scenen kände jag på mig att detta skulle bli bra och efter två avsnitt var jag redan fast och såg bara hur den blev bättre och bättre! Sjukt sugen på att se andra säsongen och eftersom fotbollen börjar först om en timme så skall jag genast komma igång med nästa säsong! :)

Ps. Under tiden jag skrev detta inlägg så hann sidan laddas upp fyra gånger!!! Tur att jag kopierade efter varje mening, men så ska det väl inte vara? Det är väl inte riktigt Justified? :)
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Du är inte ensam om detta Latorre, har hänt samma sak för mig här under dagen, irriterande.

Haha ja det blev en Miami-chock då :) Apropå inledningen av säsongen så är den scenen där i Miami jäkligt skön och sätter liksom stämningen på resten av serien. Nu är Justified som sagt inte någon västern, men en slags modern sådan skulle jag nog ändå vilja kalla den. Den har annars en del manusförfattare och framförallt skådisar gemensamt med Deadwood så du var inte helt ute och bikade serru :)
1569 inlägg
för
1569 inlägg
Jag gillar det! En modern västern! Är ett stort fan av västern genren och att se den i ett modernt sammanhang och få ett bevis på att det funkar skitnajs är en fröjd! Jag har dock inte tagit itu med Deadwood eller Hatfields & McCoys för den delen ännu men som jag är övertygad om att jag kommer att digga åtminstone! Skådisar och manusförfattare från Deadwood säger du, hmm kanske man ska ta och försöka klämma in den också när jag hunnit ifatt på Justified! Hur många säsonger är det av Deadwood nu igen? 

Dessutom; Margo Martindale har introducerats och jag säger bara: This is gonna get bloody! :) Plus att jag inte kan bestämma mig för vem av brudarna som Givens ska hålla sig till! Jag diggar nog Ava mest ändå när jag tänker efter! Jag gillar bonnetjejer hahaha!
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Både Hatfields & McCoys och Deadwood är grymma västernserier, Deadwood är så gott som oslagbar. Deadwood har tre säsonger, kan du avnjuta nu under julen :) Skitig, rå och har bland de bästa karaktärsgallerierna någonsin.

Haha ja inte kommer det att bli städat och kliniskt i alla fall, så mycket vågar jag då lova dig :)

1569 inlägg
för
1569 inlägg
Hahahahahahaha den bilden!! En bild säger mer än tusen ord, den säger allt!! Hahaha kan inte sluta skratta! Klockren bild!! :D "I love you mama, I'm sorry! ;)

Ja det får bli Deadwood efter Justified! 
1569 inlägg
för
1569 inlägg
Efter att ha sett två säsonger av Justified så har den parkerat sig på en stadig fyra! Fantastisk serie! Jag sätter dock inte betyget förrän jag sett hela, men fortsätter den så här så kan den bara bli bättre och bättre eller stanna stadigt på sin fyra! Redan första säsongen diggade jag och denna var ännu bättre! Frågan är: blir tredje säsongen ännu bättre? Så nyfiken så jag tar och slänger på första avsnittet till den tredje säsongen nu! :)
983 inlägg
för
983 inlägg
Har sett fyra säsonger av Justified och gillar också den riktigt mycket! Tycker dock att just den andra säsongen är den bästa, och den tredje den svagaste.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden