Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Falk":1dfobxiz]ehm ok. säger mig fortfarande ingenting...[/quote:1dfobxiz]Du är icke läskunnig, eller vad?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Både Pearl Harbor och Armageddon fokuserar på en kärlekshistoria som är helt onödig, när man igentligen ska fokusera på kriget(Pearl Harbor) och Meteoren(Armageddon), dessutom försöker filmerna få in komiska scener också när det inte ska vara något komiskt(förutom några scener i Armageddon där Peter Stormare eller Steve buscemi är med).
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Kenneth":qm7zbd9i][quote="Grollo":qm7zbd9i]mycket klichéer[/quote:qm7zbd9i]
Som om det vore positivt.[/quote:qm7zbd9i]

Oj missupptfattning där... det var menat som :
"Mycket klichéer, MEN trots det så har den sina bra sidor... okay?
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
För mig en Action - klassiker. Sean Connery är lysande som James Mason. En film som lyckas vara ologisk, men ändå funkar.
Mycket smart handling.
Inte minst en protogonist som inte är ond, utan gör det han tror på.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
För första gången på åratal såg jag filmen och första dryga 7 minuterna är underbara, till stor del tack vara Zimmers soundtrack. Musiken genom hela filmen är riktigt bra och har stor del i att filmen är så bra som den är. Nu skulle det väl vara en bra actionfilm annars men den är verkligen pricken över I:t.

Såna här filmer vill jag ha fler av man tyvärr är det ont om riktigt bra actionfilmer som håller för många tittar, många blir sämre för varje gång men The Rock är minst lika underhållande nu som första gången.
4488 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4488 inlägg
Just anslaget till filmen är lite speciellt eftersom det är berättat ur flera vinklar... Det som är speciellt i det är att det sällan används i actionfilmer.

Och som du säger, Hans Zimmers musik är trollbinande och fungerar (och påminner om inte annat) lite likadant som den gör i "Crimson Tide" (Rött Hav).

Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden