Visa första inlägg
3198 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3198 inlägg
Bra film. Intrssant manus och härligt foto med spännande klippning. Dock så blir det för mycket då och då.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
En av mina absoluta favoritfilmer! Vacker, gripande, stark och sorlig. Solklar femma!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag kanske var trött när jag bevittnade filmen men jag fann den Slätstruken och ointressant, dock bra soundtrack av Clint Mansell.. Typ. Bör jag ge filmen en andra chans? Det har blivit något fel på min version. Den kan inte längre spela upp svensk text. Helknasigt!
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Det tycker jag definitivt, den var klart bättre när jag såg om den. Man förstår mer och alla snabba klipp kan vara jobbiga första gången. Om du måste ha svensk text kan du testa att spela upp filmen i datorn, annars är det bara ta engelsk text om din engelska är hygglig.

Nästan alla filmer är värda en andra chans efter ett par år, jag brukar försöka att se om även filmer jag inte gillade första gången om de går på tv just för att man kan ändra sig.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Återkommer med kommentar senare då
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Såg nyss denna film, och måste säga att den är lite överskattad fast ändå riktigt bra. Rörande slut fast lite seg i mellan åt

Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
4 är ju ett ruskigt bra betyg och om jag bortser från imdb-placeringen så är den snarare underskattad än överskattad då många säger att den är usel skit.
Såg den för några år sen och gillade den inte direkt, sen nu igen förra året och då blev jag helt "förälskad". Även om jag ger den 5 så kan jag inte säga att din 4 är dålig =)
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Leaf":4f583k5t]4 är ju ett ruskigt bra betyg och om jag bortser från imdb-placeringen så är den snarare underskattad än överskattad då många säger att den är usel skit.
Såg den för några år sen och gillade den inte direkt, sen nu igen förra året och då blev jag helt "förälskad". Även om jag ger den 5 så kan jag inte säga att din 4 är dålig =)[/quote:4f583k5t]

Nej, jag menar inte heller att min 4:a är dålig. Jag mena bara att den är lite överskattad för folk har sagt att den är magisk o den ändra hela ens syn på filmer o såna saker. För mig var det bara en bra film o inget mer.
1026 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1026 inlägg
Otroligt stark och gripande film. Lämnar ingen människa oberörd. Skådespelarna glänser genom hela filmen.

3462 inlägg
för
3462 inlägg
Jodå. Jag var ganska oberörd efter filmen. En bra film, men inget mästerverk. Men jag har alltid haft svårt för att tycka synd om människor som fastnar i ett självförvållat begär.
1026 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1026 inlägg
Du har en poäng där. Det som jag finner gripande med filmen är att alla vill så väl. De har drömmar som alla andra, men misslyckas att göra någonting av dem. De strävar efter något som är mycket längre bort än vad de tror.

Sen är det alltid kul att se Jared Leto. Är riktigt imponerad över hans karriär. Han är en stjärna både på scenen och vita duken och han sköter det riktigt bra. En klar favorit för tillfället.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Självförvållat och självförvållat, inte för Burstyns del egentligen då hon ändå gick till en doktor som var en big hoax men ändå... Såg den på jobbet typ igår, it is amazing, blir mer aware of Ellen Burstyns insats i filmen, galet bra!
4680 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4680 inlägg
Jag såg om filmen för inte så länge sedan eftersom jag hade köpt den nya svenska dvd-utgåvan och jag var lite nyfiken på om filmen skulle vara en lika stark upplevelse vid en andra titt. Så jag kurade ensam ner mig i soffan med kuddar och filt (det här är inte en film jag vill se i sällskap med någon annan) och började titta...och jo, fuckin' hell, filmen träffade mig som ett slag i magen igen. Jisses. Det är utan tvekan den emotionellt starkaste film jag har sett. Det är en sån film där man bara kan sitta still och stirra på hela eftertexterna, fullständigt tagen av vad man precis har sett.

Det viktigaste skrev jag väl i mitt första inlägg i tråden så nu nöjer jag mig med att säga: Requiem for a Dream, vilken jäkla otrolig film. Och Darren Aronofsky, vilken fantastisk regissör.

Betyget är givet:
26 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
26 inlägg
Jag tycker den här har en grym soundtrack, en av mina favoriter!
Det pinsamma med det hela är att jag inte har sett filmen, kanske borde göra det
403 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
403 inlägg
Älskar filmen (om man kan säga så?), "hyfsat" tragisk.
Att Ellen Burstyn gick miste om Oscarsgubben till Julia Roberts, är en katastrof i sig bara det.
201 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
201 inlägg
Jaha, verkar som alla tycker denna är bra, får väl ta och kolla på den då.:)
44 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
44 inlägg
fan vad denna film var bra asså,allt var så perfekt som det kan bli!!!!!
 
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden