Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Tja, den bästa filmen är den inte. Men en kanonfilm, ja visst. När det gäller definieringen av filmen som ett "mästerverk", så får jag vara lite elak. Specialeffekterna är helt snyggt gjorda och handlingen är bra och skådespelarinsatser helt okej. Men ett mästerverk? Tja... den är ju iallafall lite seg och stämningen är inte jämn hela tiden. Ibland går saker och ting till överstyr. Men det är iallafall en underhållande och underbart snygg film, men inte min favorit.

Men nåja, smaken är som baken.
989 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
989 inlägg
denna filmen är ju helt undebar =) tänk på att den gjordes för 13 år sedan med , en orsak till varför spielberg e min favvis
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Jeff Goldblum äger den här filmen! fy satan vad störtskön han är! men resten sköter sig förstås också bra men goldblum är grädden på moset. imponerade effekter än idag!

jag tycker dock spielberg har en achilleshäl i sina filmer(min åsikt) det är att han nästan alltid ska ha barn inblandade... jag tycker barn i filmer är otroligt störande, få filmer där ja ens orkar bry mig om barnen.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Jag tycker barn i filmer ger filmen en helt annan tyngd, vilket jag vet många håller med om. Med barn i filmer blir upplevelsen nåt helt annat, oftast till det bättre.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Att ha barn i en sådan film kan vara ganska bra eftersom den gör att filmen blir mer spännande och folk börjar bry sig mer om just dessa karaktärer och tycka synd om dem och hålla tummarna. Kolla bara när
Visa spoiler
.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Mycket bra skådespel. Alla passar perfekt i rollerna.
Det jag saknar är bara lite mer logik. Grant tex blir inte så värst chockad när
Visa spoiler
. Beter sig som han vore fullt förberedd på det.
Sedan avskyr jag när någon så NÄRA att bli biten i benet, men precis hinner undan.

Men hade jag fått frågan dagen/dagen efter jag såg den, på väg till Skolan om vilken som var tidernas bästa film hade svaret varigt givet.
Det var magi. Nu är den bara helt okey, med mersmak.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Den första filmen av Spielberg som jag såg. Är och förblir en klassiker. Tycker att denna borde förtjäna en plats på IMDB 250.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Ricke":1m2pll7g]Den första filmen av Spielberg som jag såg. Är och förblir en klassiker. Tycker att denna borde förtjäna en plats på IMDB 250.
[/quote:1m2pll7g]

Håller med dig, jag har alltid undrat det och är verkligen besviken på folk som har röstat på den.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Den här är min favorit av alla JP-filmerna.
Dr Ian Malcolm är så jäkla cool.
855 inlägg
för
855 inlägg
Jurassic Park är helt klart en av de bästa filmerna någonsin. En av de få filmerna som man vill se om direkt efter man sett den. Spämningen, handlingen...ja allt är riktigt fantastiskt bra.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Jurassic_boy":2bvb5y8b][quote="Ricke":2bvb5y8b]Den första filmen av Spielberg som jag såg. Är och förblir en klassiker. Tycker att denna borde förtjäna en plats på IMDB 250.
[/quote:2bvb5y8b]

Håller med dig, jag har alltid undrat det och är verkligen besviken på folk som har röstat på den. [/quote:2bvb5y8b]

Det kan ju vara det att det är en typisk "Pojk film". Jag vet inte många tjejer som gilla JP. Det finns säkert många andra filmer som är likadana. Jag tycker också det är riktigt synd att den inte ligger på en top250 som jag tycker den förtjänar. Jag älskar JP och har växt upp med filmen så...jag vet inte. vad tror ni ?
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Det finns nog en hel del tjejer som gillar dom filmerna också, men i stort sett är det nog en pojkfilm. Jag växte också upp med den och för mig är det alltid en upplevelse att se denna. Klockren femma.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Braveheart":33jnqooz][quote="Jurassic_boy":33jnqooz][quote="Ricke":33jnqooz]Den första filmen av Spielberg som jag såg. Är och förblir en klassiker. Tycker att denna borde förtjäna en plats på IMDB 250.
[/quote:33jnqooz]

Håller med dig, jag har alltid undrat det och är verkligen besviken på folk som har röstat på den. [/quote:33jnqooz]

Det kan ju vara det att det är en typisk "Pojk film". Jag vet inte många tjejer som gilla JP. Det finns säkert många andra filmer som är likadana. Jag tycker också det är riktigt synd att den inte ligger på en top250 som jag tycker den förtjänar. Jag älskar JP och har växt upp med filmen så...jag vet inte. vad tror ni ?[/quote:33jnqooz]

Jag har också märkt att de flesta tjejer inte gillar filmen eller är rädda men min lilla syster gillar den.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Fast att man blir lite rädd när man ser JP är väl inte så konstigt, den är ändå hyffsat otäck. Jag kan inte direkt påstå att jag satt opåverkad, gissningsvis var jag ungefär 10-11 år första gången. 11 års-gräns tycker jag förövrigt är för lite på den även om jag klarat mig utan några psykiska biverkningar.
648 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
648 inlägg
Bra film med suveräna effekter.
Se bara vad en jätte budget kan göra i händerna på rätt folk.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden