Visa första inlägg
403 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
403 inlägg
Se upp för "Dear Zachary - A letter to a son about his father", sentimental smördokumentär.
Några till:
Stanley Kubrick: A Life In Pictures
Idi Amin Dada
Global Metal (Inte lika bra som första filmen, som jag nämnde i mitt föregående inlägg, ”Metal: A Headbangers Journey”)
Exit through the Gift Shop
3541 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3541 inlägg
Nu har jag så mycket att välja på så att jag inte vet vilka jag ska satsa på.. Ähh, jag satsar på allihopa ;)
Det får ta den tid det tar..
5248 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
5248 inlägg
Ja hugg in bara :)
Kan tipsa dig om en dokumentär om seriemördaren H.H.Holmes som DiCaprio snart ska gestala på film. En riktigt sjuk människa. Ja som lite uppladdning innan filmen menar jag.
3541 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3541 inlägg
Psychopatrik: Precis som man inte hade en "att se lista" som var lång nog. Nu ska jag trycka in 30 dokumentärer också! Fan, lika bra att ge upp tanken på att ha en tom lista.. För varje film man ser lägger man till 2-3 stycken i listan, känns det som ;)
Ja, den där om Holmes har jag under radarn.. Vill gärna se den! Ska göra det när jag får tillfälle..
5248 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
5248 inlägg
Haha ja jag vet precis hur det känns. Själv har jag problem med att hänga med i alla serier jag följer, ligger efter i flera stycken. Fast vissa har jag iof medvetet valt att vänta på för att sedan se hela säsongerna i ett kör :) Ja och sedan all film på det och lite TV-spel, tur att man inte har något liv ;) Jo det har jag ju också...det ska eldas och det ska skottas snö, det ska handlas julklappar ( hatar det ) och det ska...ja...nä jag säger som Alfons Åberg; Jag ska bara...
403 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
403 inlägg
http://www.youtube.com/watch?v=EOCtjIsA_mk&
Kan det vara den Patrik syftar på?
3541 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3541 inlägg
Jag följer inga serier och spelar knappt några spel.. öhhh..vafan klagar jag för??
Låter som du har det lite värre än mig! Hur som helst är det ett minst sagt tidskrävande intresse vi ägnar oss åt.
Julklappar? Köper du såna, jag vill bara ha jag.. småbarnen i släkten kan få en ritboksjävel men sen är det jag som ska ha! haha ;)
5248 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
5248 inlägg
Robert : Njä :) Den där dokumentären tillhör en serie av dokumentärer som handlar om seriemördare. Serien heter Portraits in Evil. Den serien kan jag förövrigt också rekommendera, många intressanta "möten" där med typ de mest sinnessjuka människorna som levt. Kommer inte riktigt ihåg hur många dokumentärer serien består av, men det är då minst en tio stycken, Dahmer, Bundy, Manson etc.
Nu var det några år sedan jag såg dokumentären om H.H.Holmes, alltså den jag nämnde tidigare, men jag vill minnas att den är längre än 45 minuter (som dokumentärerna i Portraits in evil är) och berättar mer ingående och djupare om Holmes.
Ah hittade Portraits in Evil på Discshop, länk : http://www.discshop.se/filmer/dvd/americas_serial_killers_portraits_in_evil_2_disc_import/P74093
Den var dock slut, innehåller tio dokumentärer, där vissa avsnitt inte bara fokuserar på en seriemördare, utan ibland upp mot tre. Hursomhelst, den är bra.
5248 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
5248 inlägg
Mac: Börja att se på serier, bums!
Äh, egentligen ska man inte klaga, jag älskar ju film och TV-serier. Men jag håller med dig, det kräver sin tid :) och visst känner man sig lite stressad då man känner att man ligger efter och har hur mycket som helst att se. Lyxproblem, men vaddå, de är väl också problem?
Haha ja tänk om det vore så enkelt. Nej men vi köper inte så mycket längre, fan vi är ju vuxna allihop. Bara det att jag är urusel på att handla julklappar. Sedan så hatar jag att shoppa över huvudtaget, folk, trafik, stress, trängsel, julmusik, olika starkt luktande parfymer som sticker i näsan...haha ja...nej. Usch.
3541 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3541 inlägg
Psychopatrik: Jag vet inte.. Jag har sett en enda serie i sin helhet och det var Prison break. Som jag gillade skarpt även om nivån sjönk i de senare säsongerna.
Ska jag ge mig in i seriedjungeln också, jag skulle säkert älska det, eller jag är säker på att jag skulle älska det. Därför är jag kluven. Det skulle bli så sjukt mycket att hålla reda på, jag är lite av en perfektionist så jag skulle bli så jävla stressad och må dåligt om jag hamnade för långt efter med allting.
Haha, fan vad allvarligt det lät. I-landsproblem?
Men om jag, rent hypotetiskt skulle börja kolla... Vart fan ska man börja??
5248 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
5248 inlägg
Haha jaru...det är ju liksom en djungel där ute :) Nej men om jag skulle nämna någon som går just nu så säger jag nog Dexter. Sedan har du ju alltid Boardwalk Empire, Sons of Anarchy, Breaking Bad och Walking Dead. Då det gäller avslutade serier så får det bli Oz, Deadwood, Sopranos, The Wire, Brotherhood, 24, Six feet under och Lost. Twin Peaks också för den delen.
Ja du ser...jag bara rabblar på, finns så jäkla mycket. Du får helt enkelt ta en serie i taget, du har mycket fantastiska serier framför dig det kan jag lova. Men fokusera på en i taget du. Dessa är i alla fall mina förslag.
Nu kommer jag så klart off-topic också, vad ovanligt :) ber om ursäkt för det.
3541 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3541 inlägg
Sons of Anarchy och Walking dead har folk tjatat på mig om förut, kanske ska våga mig på någon av dom lite försiktigt framöver.
Ja nu hamnade vi väldigt off topic. Bäst att vi rättar in oss i ledet igen innan vi får på käften ;)
HH holmes dokumentären alltså, vart får jag tag på den?
199 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
199 inlägg

HH holmes dokumentären alltså, vart får jag tag på den?

Undrar jag med. :)
Mac: Sen så tipsar jag om att kolla upp OZ och The Wire först som Psychopatrik skrev åvanför, två otroligt bra serier. Sen så är jag också inne på Dexter och den blir bara bättre och bättre. Criminal MInds är också en otroligt bra serie. Ja, det finns många bra och förstår om man är lite vilsen om man inte har kollat på några innan och inte vet vart man ska börja. :)
5248 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
5248 inlägg
Ja dokumentären om Holmes finns på Discshop ( det var dokumentärserien Portaits in evil som var slut för tillfället ) MEN, det finns bara ett ex i lager kvar tydligen. Sedan tycker jag att 199:- var lite väl dyrt för typ 60 minuter, iof så är det en 20 minuters making of med också men ändå...dyrt.
Ja Criminal Minds är också jäkligt bra faktiskt, du vet väl att det kommer en spin-off på den serien nästa år, typ januari/februari? Suspect Behavior heter den och är med Forest Whitaker.
199 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
199 inlägg

Ja Criminal Minds är också jäkligt bra faktiskt, du vet väl att det kommer en spin-off på den serien nästa år, typ januari/februari? Suspect Behavior heter den och är med Forest Whitaker.

Va? Nej det hade jag inte en blekaste om faktiskt. Kommer ihåg det avsnittet han va med i, va rätt bra faktiskt. Undra om det kommer bli lika bra? Men får la lita på Forrest, han är faktiskt en helt okej skådespelare.
3541 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3541 inlägg
Ja 199 kronor var lite saftigt. Ska se om jag kan få tag i den på något annat sätt först..
5248 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
5248 inlägg
Mathias: Forest är mer än bara okej, han är superb ;) Ifall du inte har sett serien The Shield så kan jag tala om att han är med där i en säsong och jävlar va bra han var i den, han är jäkligt bra på att spela svinig faktiskt. Nu lär han inte spela svinig i Suspect Behavior, men bara kom att tänka på det :)
Mac: Hehe ja gör det och skulle du inte få tag på den så tror jag nog ändå att du inte behöver vara orolig, den där dokumentären lär nog bli aningen populärare här framöver då filmen väl får premiär. Fan, det görs säkert en ny dokumentär om honom också :) Skulle vara kul ifall man fick med en dokumentär om honom som extramaterial då man köper filmen sen ( ja om 100 år alltså ). Ah, den som väntar på någe gott.
3541 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3541 inlägg
Psychopatrik: Ja, vänta vänta vänta är det enda man gör känns det som...
199 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
199 inlägg
Psychopatrik: Har faktiskt inte sett något från The Sheild mer än kanske nåt avsnitt när man har sappat på tvn. Har däremot bara hört bra om den så får la bli att man sätter sig fast i ännu en serie :) Nu har jag faktiskt valt att inte följa vissa längre eftersom det blir för många. :)
Förresten, du som kan mycket om serier. Va har hänt med Heroes, eller vad kommer hända med serien? Sista avsnittet får man ju se en liten bit på nästa säsong har jag för mig men har även läst att den har blivit nerstängd, stämmer det? Och har även hört att dom kanske ska göra en film som sista del typ. Detta är bara saker jag har hört och läst på forum.
403 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
403 inlägg
Serier är tämligen OT här inne, vi kanske kan återgå till underbara ämnet dokumentärer?
---
Gillade man ”The King of Kong” finns det en liknande dokumentärfilm: ”High Score”, lite kort är den och den hinner inte med lika mycket som förstnämnd film gör och saknar just intrigen som ”The King of Kong” hade i och med Billy Mitchell och Steve Wiebes tjafs, men det blir inte mindre intressant för det. Kolla in ”High Score” om du tycker om ”The King of Kong”.
Hittade en annan intressant dokumentär: ”Aileen Wuornos: The Selling of a Serial Killer”. Seriemördare är alltid intressant.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden