Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
haha det tror jag han är
1203 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1203 inlägg
filmen är helt fantastisk!
slut scenen är en av de bästa å känslosammaste jag vet!
5/5
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Jag älskar den här, fullkomligt avgudar den ... den skotska dialekten är underbart vacker!
Mel Gibson gör en fantastisk prestation i den här filmen.
Musiken är underbar, soundtracket för mig nästan att börja gråta!

Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Mejlin":3n0f1t05]Jag älskar den här, fullkomligt avgudar den ... den skotska dialekten är underbart vacker!
Mel Gibson gör en fantastisk prestation i den här filmen.
Musiken är underbar, soundtracket för mig nästan att börja gråta!

[/quote:3n0f1t05]

jo det är en väldigt mäktig film å den är helt klart den bästa Gibson har gjort någonsin. en heltklar värd en 5a

håller på å se den just nu å min favvoscen är vid slutet när han skriker innan
Visa spoiler
fy fan vad mäktigt det var
3198 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3198 inlägg
[quote="Batman":218y7vkr]håller på å se den just nu å min favvoscen är vid slutet när han skriker innan
Visa spoiler
fy fan vad mäktigt det var[/quote:218y7vkr]

visst, särskilt med james horners otroliga musik i bakgrunden *ryser*
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="hempo22":32nl014u][quote="Batman":32nl014u]håller på å se den just nu å min favvoscen är vid slutet när han skriker innan
Visa spoiler
fy fan vad mäktigt det var[/quote:32nl014u]

visst, särskilt med james horners otroliga musik i bakgrunden *ryser*[/quote:32nl014u]

Oh ja, det finns ingen sen som ger mig bättre behagliga rysningar än den! En av de bästa scenerna i filmhistorien ... grymt mäktig!
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
detta är en för mig med

Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Mejlin":2iljqenw][quote="hempo22":2iljqenw][quote="Batman":2iljqenw]håller på å se den just nu å min favvoscen är vid slutet när han skriker innan
Visa spoiler
fy fan vad mäktigt det var[/quote:2iljqenw]

visst, särskilt med james horners otroliga musik i bakgrunden *ryser*[/quote:2iljqenw]

Oh ja, det finns ingen sen som ger mig bättre behagliga rysningar än den! En av de bästa scenerna i filmhistorien ... grymt mäktig![/quote:2iljqenw]

Musiken i filmen är så jädra vacker och dem passar verkligen in scenerna me^^ ska snart göra min egna långfilm å då ska jag typ ha samma slutscen fast göra om den lite
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Batman":3jxxdojl]Musiken i filmen är så jädra vacker och dem passar verkligen in scenerna me^^ ska snart göra min egna långfilm å då ska jag typ ha samma slutscen fast göra om den lite[/quote:3jxxdojl]

Coolt! Vad är det för film?
2408 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
2408 inlägg
Tyvärr håller jag inte mer er andra om att det är ett mästerverk. Tycker att den är otroligt överskattad och ger den i betyg, faktiskt. Den är för lång och känns lite löjlig emellanåt. En film som är mycket, mycket bättre är Dansar Med Vargar! Klockren !
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Mejlin":2t2xj8j3][quote="Batman":2t2xj8j3]Musiken i filmen är så jädra vacker och dem passar verkligen in scenerna me^^ ska snart göra min egna långfilm å då ska jag typ ha samma slutscen fast göra om den lite[/quote:2t2xj8j3]

Coolt! Vad är det för film?[/quote:2t2xj8j3]

det var tänkt att bli en parodi fast nu ska jag filmmatisera en serie istället^^
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Ja, denna film är nog de bästa Mel Gibson har presterat ever. Patrioten är lite för samma sak fast ändå inte lika starka scener som i Braveheart, men visst den är väl helt ok den också.

Men faktiskt så är de inte Mel Gibson jag tycker är skönast i filmen utan Longshanks som har helt underbar attityd. Fast de har ju visserligen inget med skådespeleriet att göra utan att författarna har gjort honom till en sån skön karaktär .

[i:30l7t871]Longshanks: Archers.
English Commander: Beg your pardon sire, but won't we hit our own troops ?
Longshanks: Yes... but we'll hit theirs as well. We have reserves... attack . [/i:30l7t871]
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Den bästa gjorda filmen om krig med pil och svärd!

Får
2566 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
2566 inlägg
[i:1iimrepi]Braveheart[/i:1iimrepi] har varit en av mina favoritfilmer i många år. I detta historiska epos blandas action, romantik och sorg så att både actionälskare och folk som gillar att gråta till film blir helt nöjda. William Wallace är en av de mest tilltalande karaktärer jag sett på vita duken. En målmedveten visionär som inspirerade en hel nation att kämpa och aldrig ge upp. Han fick dem att inse att livet inte är värt att leva om man inte har frihet. Mel Gibson sköter rollen som Wallace utmärkt och jag skulle lugnt vilja påstå att det är hans bästa roll. Även som regissör är [i:1iimrepi]Braveheart[/i:1iimrepi] hans bästa film. Just den här typen av episk, storslagen film får mig ibland att rysa i hela i kroppen. Galopperande hästar, svingade svärd och passionerade tal får i mina ögon mästerverk som [i:1iimrepi]Goodfellas[/i:1iimrepi] och [i:1iimrepi]The Godfather[/i:1iimrepi] att blekna.

Stridsscenerna är brutala och blodiga. De är fantastiska och riktigt snyggt koreograferade. Huruvida man föredrar mycket blod eller ej är nog en smaksak. Själv tycker jag att det är lagom blodigt och högst trovärdigt. Musiken av James Horner är underbart bra, ljudet av säckpipor är något jag aldrig hört förut i en film. Skådespeleriet sviker aldrig. Brendan Gleeson och James Cosmo är riktigt grymma i sina roller. De sista scenerna i filmen är bland det mest gripande jag sett på film. Den allra sista scenen som involverar ett svärd som kastas är helt magnifikt genomförd. [i:1iimrepi]Braveheart[/i:1iimrepi] är ett tidlöst mästerverk som hör till ett av världens absolut bästa.

225 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
225 inlägg
Det här har varit en av mina absoluta favoriter sedan långt tillbaka.
Allt i filmen är så snyggt.

Betyg:
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag gillar den inte, tycker den är tråkig och väldigt löjlig.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag har sett Braveheart 100 gånger jag tycker fortdarande att den är fantastik, snygg gjord bra story baserad på rikitig historia. Samt att han passar i rollen
1113 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1113 inlägg
Jag ger Braveheart
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
En bra film men den har en felaktig historia.

Historien kring William Wallace var inte alls så som filmen berättar om denna frihetskämpe alltså är filmen ej historisk korrekt.

Det finns tyvärr inte mycket nerskrivet om William Wallace och hade [i:1lvifdj0]Braveheart[/i:1lvifdj0] blivit regisserad av Mel Gibson exakt som historien kring denna legend säger får det mig att tänka på frågan vad är det som är rätt eller fel? Detta utspelade sig kring slutet av 1300-talet och framåt. Jag ger filmen 5 av 5 möjliga Moviezine's.

Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden