Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
TITEL: Aliens
GRENRE: Action/Rysare/Sci-Fiction
SPELTID: Orginal, 132 minuter. Special Edision, 148 minuter
REGISSÖR: James Cameron
SKÅDESPELARE: Sigourney Weaver, Michael Biehn, Lance Henriksen
OSCARS: 2, Bästa Specialeffekter och Bästa Soundtrack
EGET BETYG: 5

HANDLING:
Efter att flytt från Nostromo några sekunder innan det exploderade, så har Ripley åkt omkring i rymden i 57 år. När hon tillslut hittas av ett stort bärningsskepp så har hon nästan åkt ända ut till yttre rymden. Ripley tas sedan till en rymstation i närheten av Jorden. Där får hon reda på att medans hon har drivit omkring i rymden så har LV-426 blivit coloniserad. Eftersom colonisterna aldrig har klagat på några utomjordiska varelser de tjugo år som de varit där så tror ingen på Ripleys historia. Men så bryts kommunikationerna på LV-426...

RECENTION:
När jag såg "Aliens" första gången tyckte jag att det var konstigt att den skiljde sig så mycket mot första filmen. Men det den här filmen förlorar jämt emot "Alien" i atmosfär tar den igen med aderalinfyllda actionfrekvenser. Filmen är full av steriontyper, vilket det konstigt nog inte är till någon nackdel utan snarare höjer filmen kvalité. Och vem kan inte annat än att älska alla de häftiga maskinerna som finns överallt. Den här filmen är helt underbar och slog sig direkt in på min topplisat, och in i mitt hjärta.

ONÖDIGT VETANDE:
Arnaold Schwartzenegger var i början påtänkt att spela "coollugne" Hicks, men var upptagen av "Conan, Barbaren".

James Cameron har använt sig av akrobater i alienkostymerna för att få de att göra så ickemänskliga rörelser som möjligt.
3462 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3462 inlägg
Jag gillar denna rulle skarpt, därav min 4.5
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
En bra rulle och en av de bättre SF-filmerna
4488 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4488 inlägg
Jag håller med till fullo
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
ja, det är min favorit Alien film.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag tror jag struntar i att recensera de andra två...
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Det är min favorit alien film också
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Slår ut alla de andra Alien-filmerna H Å R T
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Bästa Alien filmen lungt. :D
719 inlägg
för
719 inlägg
EDIT
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Där sa du något bra, Patrik.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Ripley v.s alien drottningen är en grym strid!!!!!! :o
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jävligt grym.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Bästa i alien serien så av mig får den en given 5a.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Den knäcker alla de andra filmern på alla fronter.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
jag har sett alla alien filmer utom två:an
mina kompisar säger alien två är bäst.

PS:slutscenen i alien ett är grymt bra
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
bara 3.5
filmen va lite av en besvikelse, visst den va väldigt bra gjord men den va inte så läskig som jag hade väntat mig
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Väldigt ojämn kvalite på filmen, vissa delar är lysande medan en del nästan bara är skrattretande. Påminner om en Kubrick-film i det avseendet...

Actiondelarna gillar jag inte alls utan jag föredrar helt klart de lite mer spännande delarna vilka har en klart starkare effekt på mig. De är både mer spännande och mer adrenalinfyllda. Ju mer monster man ser desto sämre blir det sammanfattar filmen rätt bra.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Filmen är ju jättebra för att det är mera Aliens i denna här filmen och den skräckinjagande drottningen den här är lika bra som ettan och slut fighten alltså när Ripley säger Get away from her you bitch till drottningen.
Alltså denna här filmen får bara mardrömmar av och riktigt äcklig är den med.
Och marinerna är också med.
den får
2408 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
2408 inlägg
"Aliens" är snäppet vassare än Scott's "Alien". James Cameron gör ett strålande jobb bakom kameran och filmen är ruskigt spännande. Det är suveräna effekter och man sitter på helspänn filmen igenom. Sigourney Weaver är klockren som Ripley och striden med drottningen är grym.

Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden