1753 inlägg
för
1753 inlägg
Den stora finalen är här! Häng med och diskutera Marvels "Avengers: Endgame" - fritt fram för spoilers nedan. Vad tyckte ni om filmen? Vilka scener överraskade mest? Vad blev ni besvikna på?
12 inlägg
för
12 inlägg
Det är en del frågor som bör besvaras. T.ex. varför Ironmans tredje knäpp med fingrarna bara utplånade fienderna? Och hur kom Tanos och hans armé till framtiden?
871 inlägg
för
871 inlägg
Är visserligen en MCU-skeptiker, men tyckte de första två timmarna var någorlunda bra ändå. Blev framförallt överraskad av att de tog kål på Thanos bara så där i de inledande minuterna. Äh, var väl egentligen enda överraskningen då allt annat kändes väldigt väntat. Däremot enormt uttråkad av sista timmen där insatserna som vanligt aldrig kändes särskilt höga. Väntade på att Avengers originalhjältar skulle få sig en ordentlig omgång med flugsmällan, vilket jag är väldigt besviken på aldrig riktigt hände. Att endast Black Widow och Iron Man föll är helt enkelt inte vidare trovärdigt när t.ex de flesta (om inte alla) som befann sig i Avengers Headquarters när Thanos bombade det borde ha dött. Stör mig också otroligt mycket på att fem år har passerat men Peter Parkers skolkompisar fortfarande är lika gamla. De borde väl ha ha tagit sig ut i arbetslivet vid det laget?
Tråkigt också att Stan Lee inte hade någon cameo. Hörde att han hade hunnit spela in flera cameos innan sin bortgång så hoppades lite på att han skulle dyka upp även här.
501 inlägg
för i svar på Emerics inlägg
501 inlägg
Han hade en cameo. När Tony och Steve reste tillbaka till 70-talet, den inledande scenen så körde han bilen.
14 inlägg
för i svar på Sandymans inlägg
14 inlägg
Ola Sandström
Det är en del frågor som bör besvaras. T.ex. varför Ironmans tredje knäpp med fingrarna bara utplånade fienderna? Och hur kom Tanos och hans armé till framtiden?


1. Tony kunde göra precis vad han ville. Han valde att bara utplåna fienderna. Ett knäpp med fingrarna betyder inte automatiskt att hälften av universum dör.
2. Kom genom quantum maskinen, Nebula hämtade upp Thanos rymdskepp som hade hela hans arme.
14 inlägg
för i svar på Alexander Kardelos inlägg
14 inlägg
Alexander Dunerfors
Den stora finalen är här! Häng med och diskutera Marvels "Avengers: Endgame" - fritt fram för spoilers nedan. Vad tyckte ni om filmen? Vilka scener överraskade mest? Vad blev ni besvikna på?

Måna scener överraskade för mig på helt olika sätt

1. När Spider-man frågar captain Marvel hur hon ska kunna komma igenom Thanos arme och hon säger att hon har hjälp (eller sa hon kompisar) och alla kvinnliga karaktärer kommer och hjälper henne.Sjukt cool scen.

2. Thors kagge, omg hade inte räknat med den magen. Att Korg fick vara med som har blivit min favorit var så roligt. Thor hjälper honom att stoppa mobbaren på Fortnite.

3. Captain America blir gammal hade jag inte räknat med. Jag visste att han skulle sluta men hade två teorier om att han skulle komma tillbaka som en annan skådespelare för att kunna fortsätta ha honom eller så skulle han inte alls komma tillbaka. När dom vände sig om trodde jag att han hade ritat något på ett träd och bekräftade sitt beslut. Men att han var där gammal... Hade aldrig gissat.

4. CA med Thors hammare var ganska episkt :D

Finns så många scener :D
12 inlägg
för
12 inlägg
Varför var Tanos så lätt att döda första gången. Men i slutscenen är han i princip oförstörbar, och då har han inte ens några krafter från stenarna. Thor dödade ju Thanos i förra filmen när han var som starkast men nu har han inte en chans.?
14 inlägg
för i svar på Sandymans inlägg
14 inlägg
Ola Sandström
Varför var Tanos så lätt att döda första gången. Men i slutscenen är han i princip oförstörbar, och då har han inte ens några krafter från stenarna. Thor dödade ju Thanos i förra filmen när han var som starkast men nu har han inte en chans.?

Menar du första gången i end game? Om det är den gången du syftar på så såg man att han var rejält skadad. Han haltade ganska mycket och halva hans sida var sönderbränd. Tittar man på Hulken när han använde stenarna så kunde han inte använda den armen som blev skadad. I slutet av end game hade han vapen, rustning och var i peak conditon.

"Thor dödade ju Thanos i förra filmen när han var som starkast men nu har han inte en chans.?"
Menar du i slutet av infinity war? Då blev Thanos överraskad av hans attack. Han såg det aldrig komma och det är svårt att skydda sig mot sånt.
2 inlägg
för
2 inlägg
Jag vill veta allt om hulk i filmen . Blir han professor hulk ? Får han sin revansch eller förblir han ganska plat i den här filmen med ?
12 inlägg
för
12 inlägg
Är Tanos ras superstarka allihop eller bara han?
4 inlägg
för
4 inlägg
Wow, att leka med tidsresor är ingen lätt grej, enligt mej så försvann logiken väldigt fort efter de första misstagen som skedde vid tidsreseuppdragen...Jag säger inte att det gjorde filmen sämre, snarare fick den schyssta scener som gjorde filmen fantastiskt bra, men efter filmen när man kunde börja fundera över händelseförloppet så borde ju hela universum kollapsat i en enorm paradox (ala dr who style!). Jag menar inga misstag får ju några konsekvenser! Orkar inte gå in på alla specifika exempel, för det är ju så många (typ att 3st CA existerar samtidigt, eller att Thor 2013 plötsligt blev av med sin hammare).

Sen vill jag ju fråga alla super Marvel-nördar därute, hur kan CA helt plötsligt svinga Mjölnir!? Så långt förstår jag ju att han är "värdig", men det kom liksom från ingenstans utan förklaring, sjukt mäktigt btw!
16 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
16 inlägg
Scenen när man såg en skadad Captain America stå mot den tuffaste armen i hela historien och plötsligt så dyker det upp massor och alla Marvels hjältar dyker upp med olika arméer är det maffigaste jag någonsin sett. Fick till och med gåshud av det!

Scenen när Tony Stark offrar sig för alla andra visar hur osjälvisk han var och den var så emotionellt laddad att jag började gråta störtfloder en stund efter.
16 inlägg
för i svar på luckyluke9310s inlägg
(inlägget har redigerats)
16 inlägg
När CA åkte tillbaka i tiden med stenarna tog han också med sig hammaren och jag antar att han lämnade tillbaks den precis efter att den försvann. Vissa personer spekulerar att CA inte var värdig före Civil War eftersom han gick runt med hemligheten om att det var Bucky som dödade Tony Starks föräldrar.
16 inlägg
för i svar på Sandymans inlägg
(inlägget har redigerats)
16 inlägg
Jag har för mig att Thanos ras har väldigt bra fysik och är väldigt starka, men tror också att Thanos är en "elit" efter att ha slaktat massor av befolkningar
16 inlägg
för i svar på Pontusangels inlägg
16 inlägg
I början av filmen ser man att Hulk har lyckats efter 1 1/2 år att kombinera sin smarta sida med musklerna. Dock verkar han inte lika stark som i vanliga fall.
2 inlägg
för
2 inlägg
När man hörde Ant-Mans van tuta i under slutfighten så hade jag nästan väntat mig att Michael Peñas karaktär skulle komma körande med en lång monolog om vart han varit hela tiden.
2 inlägg
för
2 inlägg
Vet vi var alla "döda" hamnade efter Infinity War? De kom ur Dr Strange portaler, men var ifrån? 
4 inlägg
för i svar på MKLQVs inlägg
4 inlägg
Markus Lundqvist
Vet vi var alla "döda" hamnade efter Infinity War? De kom ur Dr Strange portaler, men var ifrån? 

De var borta i tomma intet. När Hulk knäppte kom de tillbaka till vanliga världen. Då kunde Strange öppna portaler som ledde dem från Titan/Wakanda m fl till Avengers högkvarter.
4 inlägg
för i svar på luckyluke9310s inlägg
4 inlägg
LUKAS Johansson

Sen vill jag ju fråga alla super Marvel-nördar därute, hur kan CA helt plötsligt svinga Mjölnir!? Så långt förstår jag ju att han är "värdig", men det kom liksom från ingenstans utan förklaring, sjukt mäktigt btw!

Det kommer inte från ingenstans. I Avengers: Age of Ultron under en fest så får alla chansen att provlyfta hammaren. När CA försöker så hintas de att den rör sig lite (man ser att den flyttar sig någon millimeter och ett pytte litet ljud av stål som dras mot glas) Thor märker det och blir förvånad under en kort sekund men låssas inte om att det hände. De spekuleras i att CA kände av att han kunde lyfta den men valde att inte göra det för att han är just Captain America!
2 inlägg
för i svar på luckyluke9310s inlägg
2 inlägg
De  jag även gilla med den scenen är att cap  säger "Avengers assemble"   
LUKAS Johansson
Wow, att leka med tidsresor är ingen lätt grej, enligt mej så försvann logiken väldigt fort efter de första misstagen som skedde vid tidsreseuppdragen...Jag säger inte att det gjorde filmen sämre, snarare fick den schyssta scener som gjorde filmen fantastiskt bra, men efter filmen när man kunde börja fundera över händelseförloppet så borde ju hela universum kollapsat i en enorm paradox (ala dr who style!). Jag menar inga misstag får ju några konsekvenser! Orkar inte gå in på alla specifika exempel, för det är ju så många (typ att 3st CA existerar samtidigt, eller att Thor 2013 plötsligt blev av med sin hammare).

Sen vill jag ju fråga alla super Marvel-nördar därute, hur kan CA helt plötsligt svinga Mjölnir!? Så långt förstår jag ju att han är "värdig", men det kom liksom från ingenstans utan förklaring, sjukt mäktigt btw!

Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden