11107 inlägg
för
11107 inlägg
lågt ställda förväntningar eller kanske inga alls. eller också förutfattade meningar. filmen som överraskade och var betydligt bättre än du hade trott.

jag säger straight outta compton, den ligger på 8.1/10 på imdb med nära 60 000 röster få hade nog trott det från början.

1289 inlägg
för
1289 inlägg
Gäller tråden bara filmer från 2015?
11107 inlägg
för
11107 inlägg
jo med en vecka kvar av året så är det väl bra om vi begränsar oss till detta året
464 inlägg
för
464 inlägg
Ex Machina var min största överraskning positivt, helt klart.
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Mad Max Fury Road, trodde det var ytterligare en dålig remake.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
har precis sett legend så den blir mitt självklara val!
896 inlägg
för i svar på bonks inlägg
896 inlägg
Eftersom det verkar vara många som har sågat Legend(vill själv se den) så har peppen gått ner drastiskt och jag tänker mig att det är samma gamla vanliga pangpang-karikatyr/gangstehistoria vi sett så mycket bättre av förr. Och det vilar besvikelse över den på förhand likt haveriet Black Mass. Så berätta gärna lite löst vad som var bra med Legend, varför den märker ut sig och varför man bör se den? 
11107 inlägg
för
11107 inlägg
jo det är samma gamla vanliga och det kan vara svårt att bli imponerad om man sett det mesta i gangster genren tidigare men jag tycker ändå dom gör det mesta bättre än genomsnittet, 60-tals miljön i london gör sitt till och sen är ju verklighetens tvillingarna kray intressantare än den typiska uppdiktade hollywood gangster karaktären på film. rätt ballt också att se tom hardy göra båda rollerna.
520 inlägg
för
520 inlägg
While We're Young överaskade mig stort. Trodde det skulle vara ännu en halvbra Ben Stiller-komedi, men den visade sig vara en riktigt finstämd film om ett par i medelålderskris. Fick The Graduate-vibbar av denna.
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Mad Max var den film som definitift överraskade mig, trodde det skulle bli en medelmåttig uppföljare men så blev inte fallet!
896 inlägg
för i svar på bonks inlägg
896 inlägg
Jag ska ge Legend en chans ikväll. Går in med låga förväntningar likt dig, då trailern var högst medelmåttig samt att det blivit inavel på Tom Hardy i filmvärlden detta år och föregående. Hoppas på att bli överraskad. 
896 inlägg
för
896 inlägg
Dope & Victoria överraskade mig positivt, då jag egentligen inte hade några förväntningar på någon av dem.  
1020 inlägg
för
1020 inlägg
Definitivt Inside Out! Hade inga som helst förväntningar men den träffade mig rätt hårt. 
203 inlägg
för
203 inlägg
Inside Out är den film som har överraskat mig mest av de filmer som har kommit ut i år. Jag trodde att den skulle vara bra, men den var mycket bättre än vad jag förväntade mig! Jag hade inte heller någon koll på Beasts of No Nation som ju även den var riktigt bra. :)

Jag var lite skeptisk till Mad Max först. Men när jag sedan började läsa lite om filmen och fick höra trevliga rykten började jag svänga om till en försiktig optimism för en genusmedveten snygg aktionrökare. Vilket också blev slutresultatet.
1264 inlägg
för
1264 inlägg
Spy. Hade inga förväntningar, var på perfekt humör för underhållningen och bioupplevelsen var perfekt. Har en 4/5 på den. Den är vad den ska vara, och vill vara. Rolig som fan.
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Inside Out! Jag visste att pixar skulle göra en toppenfilm, men så pass bra att den var värd en 5/5 visste jag inte.
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Jag trodde inte att Rocky spinoffen Creed skulle bli någon höjdare men ack så fel jag hade!  
166 inlägg
för
166 inlägg
Mad Max: Fury Road lätt.
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Jag blev också imponerad av filmen Love & Mercy. 
478 inlägg
för
478 inlägg
Ex Machina var nog den enda.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden