1361 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1361 inlägg
Ojojoj, jag läste just en artikel på Collider som fick mig att tappa andan. Årets filmfestival i Venedig har en sådan killer line-up att jag inte vet var jag ska ta vägen.
Dels är det redan bekräftat att Roman Polanskis "Carnage" och David Cronenbergs "A Dangerous Method" kommer ha världspremiär där. Filmer som ännu inte blivit accepterade inkluderar Bessons "The Lady" och Alfredssons "Tinker Tailor Soldier Spy". Sen spekuleras det också i att en av Spielbergs filmer, antingen "War Horse" eller "The Adventures of Tintin", och även båda Soderbergs "Haywire" och "Contagion" kommer finnas med på festivalen. 
"Carnage", "A Dangerous Method", "Haywire", "Contagion", "Tinker Tailor Soldier Spy" och "Tintin" finns alla med på min topp 10 mest efterlängtade detta året. Som Matt Goldberg skriver i inlägget bör man nog spara sin Festival-avundsjuka till Venedig detta året, SINNESSJUKT. 
http://collider.com/venice-film-festival-carnage-a-dangerous-method/91512/
5248 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
5248 inlägg
Ja det där var inte så illa nä :) Cronebergs A Dangerous Method kan jag inte ens komma ihåg att jag har hört talas om? Men jag gillar ju Cronenberg så, Soderbergs båda filmer ser jag också mycket fram emot och så klart Spielbergs. The Lady har jag heller inte någon koll på, hoppas att Besson hittat formen igen då :)
 
1492 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1492 inlägg
Fan vad goa filmer. [color=#333333=#333333]David Cronenberg är en av mina favorit regissörer och ser då så klart fram emot han nya. Men även Spielbergs Tintin och War Horse. Alla intressanta filmer! :)[/color]
1361 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1361 inlägg
@Psychopatrik
Jag startade en tråd om filmen förra året, men då var det ingen som högg på den :( Här är den iaf:
[url=the-dangerous-method-2011]http://www.moviezine.se/forum/topic/the-dangerous-method-2011[/url]
1770 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1770 inlägg
Jag är ju mest sugen på Polanski's nya Carnage :) och nu efter att jag sett trailern till Spielbergs version av Tintin så blev jag ännu mer peppad på den! Venedig filmfestival låter ju lovande i år! :D
1361 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1361 inlägg
@Psychopatrik
Här har du min tråd kring "The Lady" också :)
[url=the-lady-2011]http://www.moviezine.se/forum/topic/the-lady-2011[/url]
5248 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
5248 inlägg
Hehe jag tror att jag får vara lite mer uppmärksam i filmvärlden, har missat en del märker jag. Det är TV-seriernas "fel" ;) Nej men sedan skapade du den där tråden om The Lady runt jul där och då var det hektiskt och stressigt (skyller på det).
Cronenbergs A Dangerous Method blev då en av de filmer som jag mest ser fram mot i år, helt klart. Fixar Cronenberg det där så kan den bli hur bra som helst, blev skitglad då jag såg att det var Viggo som skulle gestalta Freud dessutom :) Ja och Fassbender blir säkert bra som Ljung han också.
Angående The Lady så vet jag inte, känns inte som Bessons hemma-arena men det kan ju vara en fördel också. Ifall han hittat "hem" igen så kan den så klart bli bra, men han har dalat så jäkligt på sistone. Iof så har han väl gjort drama förr, The Big Blue lär väl ändå räknas som drama? Men intressant att han väljer att göra en film som även tar upp Burma, inte många som vågat sig på det ännu. Ja förutom Sly då som mejjade ned typ hela landet haha :)
Nej men det här var goda "nyheter", speciellt A Dangerous Method!
1361 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1361 inlägg
Härligt att du fick upp ögonen för "A Dangerous Method", som sagt, en av de filmer jag ser mest fram emot i år (efter "The Tree of Life" och "Carnage" är det nog den som gäller faktiskt) :)
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden