Vilken film borde vinna priset för bästa film?

5 Röster
30 Röster
0 Röster
18 Röster
Rösta
(9%)
Winter's Bone
Rösta
(57%)
Inception
Rösta
(0%)
Alice in the Wonderland
Rösta
(34%)
Shutter Island
889 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
889 inlägg
Tjena alla! :D
Oscarsgalan är ju på gång snart :) Hur tror ni att nomineringarna kommer att se ut detta året? :)
2549 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
2549 inlägg
Har planerat att se dem flesta filmerna så att man kan vara med och följa.
3541 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3541 inlägg
Bästa film:
The kids are all right
Inception
Toy story 3
The social network
True grit
The kings speech
127 hours
De 4 första har jag sett och jag är ganska säker på att dom kommer platsa. De 3 sista har jag såklart inte sett men jag gissar på att dom kommer vara med i racet.
Sedan är det 3 platser kvar som jag inte kan gissa mig till...
1361 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1361 inlägg
The Kids are All Right har jag också en känsla av! Biutiful kanske? Shutter Island? The American? The Ghost Writer? Never Let Me Go? Black Swan? The Fighter?
Tror inte att Inception kommer platsa, den känns alldeles för mainstream för att landa på den listan. Däremot The Social Network, Toy Story 3, True Grit, 127 Hours och The Kings Speech kan jag hålla med om.
De som jag tror är givna:
- Black Swan
- Never Let Me Go
- The Social Network
1492 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1492 inlägg
Conviction kanske? Sam Rockwells nyaste, den verkar ju kungligt mega grym.
Hoppas även att MZ öppnar chatten på oscarsnatten i år igen, var faktiskt små mysigt att sitta och kolla på oscarsgalan medans man satt och chattade med Mats, Bonk och hela gänget från MZ.
3541 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3541 inlägg
Ja, även fast det är 10 st som nomineras så känns det som det finns ganska många att välja på..
Black Swan har säkert en stor chans, glömde bort den.
Never let me go och The fighter är nog starka alternativ också.
Shutter island tror jag inte nomineras.. Dock tycker jag att Leo gott och väl skulle kunna få en nominering för sitt skådespel där.
1361 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1361 inlägg
Om man bara ser till filmen så är den kanske inte så given, men när man tänker på vem som gjort filmen, Martin Scorsese, och att kategorin nu rymmer tio filmer, så är jag nästan säker på att den kommer nomineras, den har jag långt mycket större chans än Inception tror jag. Inception är liksom action/scifi (vad brukar oscarsjuryn tycka om det?) och Shutter Island är psykologisk utmanande thriller.
1492 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1492 inlägg
När man tänker efter på en lista så kommer man på vilket svagt film år detta verkligen har varit enligt mig.
5248 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
5248 inlägg
Jag vill hemskt gärna ha Shutter Island med, tycker det är en av få filmer som har varit riktigt bra i år. Sedan skulle jag kunna tänka mig att Winters Bone kommer att bli nominerad. Jennifer Lawrence lär också bli nominerad för bästa kvinnliga och jag tror fan att hon vinner också. Har inte sett så mycket av hennes potentiella konkurrans men jag bara känner på mig att hon kommer att sopa hem Oscarn.
Det här har annars varit ett riktigt skitår...det skulle lika gärna kunna se ut så här:
[list]
[*]Piranha 3D
[*]The Last Airbender
[*]Clash of the Titans
[*]Jonah Hex
[*]The Sorcerers Apprentice
[*]The Bounty Hunter
[*]Grown Ups
[*]Killers
[*]The Switch
[*]The Back-up plan
[/list]
Ja och detta var bara ett urval av vad detta år har bjudit på ;) skicka listan till Razziejuryn, tror det kommer att bli aningen trängre med nominerade filmer där än på Oscars i år.
3541 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3541 inlägg
TSOM - Ja, du kanske har rätt.. Återstår att se, ska i alla fall blir riktigt spännande att se när nomineringarna kommer. Är det i slutet på januari/början på februari de kommer? Har inte så bra koll..
Förresten så är nog The tree of life, The way back och Hereafter alternativ också..
1361 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1361 inlägg
Yeah, brukar väl vara i slutet på januari va?
The Tree of Life kan tyvärr inte bli nominerad, den har premiär 2011, även i USA, så det blir nästa oscarsgala i så fall :)
889 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
889 inlägg
Jag tycker definitivt att Shutter Island förtjänar en o annan nominering: Bästa regi, manliga huvudroll, framför allt fotot! Robert Richardson, you're the man! Nicolas Cage förtjänar en nominering för bästa manliga biroll i Kick-Ass. Helt fantastisk! You're gonna be fine, babydoll!
3541 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3541 inlägg
Jaha, det är premiär 2011 för The tree of life.. Visste inte det, my bad!
4340 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4340 inlägg
Winter's Bone hoppas jag definitivt blir nominerad, klart bäst hitills urusla 2010. Inception hoppas jag verkligen inte på men det troliga är väl att den är med. Social Network likaså. Hereafter, The Fighter, Black Swan och The Way Back tror jag också får nominering. Tre platser kvar, tror Toy Story 3, Shutter Island och True Grit tar de platserna. Möjligt att 127 Hours snor någon plats, gärna på Inceptions bekostnad :)
4340 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4340 inlägg
Hoppas på Armadillo i dokumentärklassen, den var fantastiskt bra. Go Denmark!
386 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
386 inlägg
Själv hoppas jag att Shutter Island tar priset för bästa film.
109 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
109 inlägg
I nomineringarna om Bästa Film så måste bara Shutter Island och Toy Story 3 vara med. Två helt fantastiska filmer båda två.
3541 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3541 inlägg
Brent: Armadillo var verkligen helt fantastisk. Jag tittar inte så ofta på dokumentärer så jag har inte så mycket att jämföra med men jag håller absolut med.. En oscarsnominering är den värd.
Sedan ville du inte ha med Inception på bästa rulle. Vad säger du om bästa original manus och bästa regissör på Nolan då? Tycker du att han är värd nomineringar där, jag är bara nyfiken =)
Själv tycker jag att han ska ha nomineringar i båda kategorier, samt bästa film.. Fast det är ju min ytterst subjektiva bedömning :P
4340 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4340 inlägg
Nej jag ser helst att Nolan blir utan nomineringar, tyckte bara Inception var rörig och för invecklad för sitt eget bästa, men den var snygg att se på om jag ska nämna något positivt :)
Armadillo var grym, ser rätt mycket dokumentärer, men den här var bättre än det mesta i Dokumentärväg de senaste åren.
321 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
321 inlägg
Jag hoppas att The Social Network kammar hem en del priser, annars tror jag att Shutter Island och Inception kan ligga bra till. Dock släpptes Shutter Island till biograferna i ganska dålig tid då Oscarsjuryn brukar glömma bort dem filmerna ibland som kom i februari/mars där.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden