Film

Skribent

Viktor Eriksson

31 oktober 2023 | 23:30

Scorseses nya film med Timothée Chalamet är 60 sekunder – men är den cinema?

Regissören tar paus från tre timmar långa epos med en parfymreklam för Chanel.
Martin Scorsese, aktuell med 3 timmar och 26 minuter långa “Killers of the Flower Moon” har nu släppt en ny film som bara är 60 sekunder; en reklamfilm med Timothée Chalamet och Havana Liu Rose för parfymen Bleu de Chanel.
 
– Att tänka i termer av en historia på 60 sekunder, det spelar ingen roll hur länge du gjort filmer och hur länge du berättat historier, det är en riktig utmaning, säger Martin Scorsese i ett samtal mellan honom och Timothée Chalamet som GQ publicerat.
 
Chalamet säger samtidigt att han tycker att deras reklamfilm inte påminner om någon annan reklamfilm och på ett bra sätt. De ville inte att publiken skulle känna att den var för en produkt.
 
Tycker du att de lyckades? Är Martin Scorsese och Timothée Chalamets reklamfilm för Bleu de Chanel i själva verket “cinema”? Du kan se hela reklamfilmen nedan och avgöra själv.
 
| 31 oktober 2023 23:30 |