Visa första inlägg
2 inlägg
för i svar på luckyluke9310s inlägg
2 inlägg
Som jag förstod det så undvek de det där med tidsparadoxer eftersom när de går tillbaka i tiden så påverkas inte framtiden för att det skapas en alternativ tidslinje för just den tiden de befann sig i. Har för mig att Sorcerer supreme förklarade det i mötet med Bruce Banner.
2 inlägg
för i svar på luckyluke9310s inlägg
2 inlägg
Tyckte att dom förklarade rätt bra att tidsresor inte fungerar som i Tillbaka till Framtiden på ett par ställen i filmen. För mig var det nödvändigt annars hade man ju tänkt på BIFF och sportkalendern hela tiden 😂 I Age of Ultron hintas det om Caps värdighet och hugg på hammaren :)
4 inlägg
för i svar på 20041s inlägg
4 inlägg
Varför thanos var så lätt att döda första gången.
Tror jag bygger mycket på att Captain Marvel hjälper till att hålla fast honom när Thor halshuger honom.
4 inlägg
för
4 inlägg
Varför thanos var så lätt att döda första gången.
Tror jag bygger mycket på att Captain Marvel hjälper till att hålla fast honom när Thor halshuger honom.
4 inlägg
för i svar på maxnors inlägg
4 inlägg
Ja juste, det stämmer säkert! Däremot så inkluderade det väl att de inte fick begå några misstag i processen, såsom att slarva bort Tessarakten eller att påverka omvärlden (personer) i den tiden, vilket de verkligen gjorde (Cap ger info om Bucky till Cap). Men med filmens tempo i vissa scener så kan jag ärligt säga att jag inte hann förstå hela tidsrese-konceptet, det är ju ett ämne som faccinerar men som ingen kan bevisa fullt ut och därmed skapas det luckor i logiken. Jag skulle definitivt vilja veta mer om hur CA hade det under 50-talet och framåt, hur han lyckades hålla sej gömd och inte påverka historiens utgång eller hur vår planet och dess invånare reagerade utav att hälften av allt "levande" kom tillbaka på ett ögonblick, måste ha blivit ett enormt tryck på systemet. Men jag antar att jag är alldeles för tråkig och dryg som tänker så när vi snackar Marvel och sience fiction. 

Så iaf, tack för bra svar angående CA och hans Mjölnir sluggande, mycket intressant. 
2 inlägg
för
2 inlägg
Jag undrar hur dom ska lösa att som är fem år fram i tiden?
Kommer resten av filmerna utspela sig 2024?
Tex Peter parker och hans klasskompisar borde ju inte vara lika gamla i nästa film.
2 inlägg
för i svar på Reimerss inlägg
2 inlägg
Min teori är att Ned, Flash, MJ mfl försvann i The Snap precis som Peter, och att de därför nu när de är tillbaka får fortsätta i high school medans deras klasskamrater som överlevde redan har tagit examen. 
229 inlägg
för
229 inlägg
Jag är inte ett fan av MCU eller crossovers generellt. Tycker det ofta blir att man foksuerar på att ha så många karaktärer från olika filmer och hörn i en och samma film med massa action och äventyr istället för att berätta en karaktärsdriven historia. De flesta filmerna i MCU är för mig 6/10, bra popcornunderhållning men inget mer. Gillade Infinity War för att den hade en riktigt bra skurk i Thanos och för att den lyckas överraska och imponera på mig vid några tillfällen, framförallt att de vågade göra det slutet dem gjorde (även om man snabbt inser att det kommer fixas i uppföljaren). 

Skaparna bakom Avengers-filmerna vet vad de vill göra och vad deras fans vill ha och dem är väldigt skickliga på att levera just detta. Endgame spelar mycket på publikens nostalgikänslor och fan-service kastas in överallt. För mig som inte är emotionellt investerad i karaktärerna eller filmserien får detta inte önskad effekt, även om jag förstår varför manusförfattarna väljer den vägen, särskilt när man ska avsluta en filmserie och en stor del av hela MCU. Personligen föredrar jag dock alltid den motsatta approachen, nämligen den där man hugger publiken i ryggen och ger dem något de inte förväntar sig och inte spelar på känslor av glädje utan mer sorg (Game of Thrones är exempelvis expert på just detta). Infinity War hade mer den approachen, vilket går hem mer hos mig. 

Nåväl. Endgame hade många fler bra karaktärsmoment än Infinity War vilket var en klar förbättring. Däremot kändes det som att dem wasteade Captain Marvel, vad hade hon för syfte egentligen? Hon hade knappt någon påverkan på handlingen förutom att rädda ony Stark, vilket känns som att de även hade kunnat göra på något annat sätt. Sedan kändes det som att det var alldeles för lätt att döda Thanos i början. Han gick från i princip oövervinnerlig till enkelt manövrerad och dödad på mindre än fem minuter. Antar att det var för att han var kraftig försvagad, men isåfall hade jag föredragit att förstörandet av infinity stones hade dödat honom och att Avengers bara hade hittat hans lik. Hade varit bättre i min mening, eftersom det dels verkligen hade illustrerat hur motiverad och övertygad Thanos var om sin sak, samt varit en stor överraskning för publiken och gett allihopa en ännu större känsla av övergivenhet. På detta sätt hade dem dessutom kunnat ta hans infinity gauntlet och använt den senare mot slutet istället för en Iron Man-hand, kändes alldeles för enkelt med tanke på att Thanos tydligen gick igenom en väldigt specifik process för att kunna få en tillräckligt stark gauntlet tillverkad. 

Kände väl kanske också att priset för att få alla infinity stones och återuppliva alla kunde vart större. Black Widow är inte direkt någon av de stora karaktärerna, och visst Tony Stark dör till slut för att ta död på Thanos, vilket var ganska givet från början. Att det återigen skulle bli massa snaps och att vi fick återse Vormir var också en lite besvikelse från min sida. Detta var ju de stora bitarna i Infinity War, saker vi redan sett och blev överraskade av i föregångaren. Det får inte till samma effekt här, men å andra sidan antar jag att det var nödvändigt för storyns gång. 

Många av skämten var roliga och gick genuint hem. Comic reliefs är väl en stor grej i MCU, men för mig förstör det känslan av allvar i det hela. Men filmerna försöker väl heller aldrig ta sig själva på alldeles för stort allvar. 

229 inlägg
för i svar på FamilyGuys inlägg
229 inlägg
Vill tillägga att Captain Marvel borde varit den som satte på sig Infinity Gauntlet och återupplivade alla. Eftersom hon ska vara den starkasta av alla Avengers borde också hon varit den enda som skulle kunna göra det utan att dö. Då hade hon dessutom haft ett stort syfte i handlingen. 
12 inlägg
för
12 inlägg
Hur hittade Captain Marvel Ironman i rymden? Det måste ju verkligen var som att hitta en nål i en höstack av nålar
16 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
16 inlägg
Till alla som undrar varför Thanos var så lätt att besegra i början så har jag några saker:
1. Thanos var inte beredd på en attack.
2. Thanos var helt utbränd efter att ha använt alla Evighets-stenarna för att utrota halva befolkningen. Halva hans kropp var ju sönderbränd!
3. Han hade ingen rustning på sig, inte heller något vapen. 
4. Han hade inte en enda evighets-sten.
16 inlägg
för i svar på Sandymans inlägg
16 inlägg
Jag antar att resterande Avengers bad Captain Marvel att leta i rymden efter Tony Stark. Dessutom fanns det säkert en spårare i hans hjälm. Jag menar, det finns ju så mycket teknologi i den att det måste finnas en simpel spårare (som räcker över hela galaxer)
2 inlägg
för
2 inlägg
Jag tror att nu när Sony tar över Spiderman själva, så kommer nästa film (efter Far From Home) först 2023. Då är det ju passande att Peter Parker fortfarande går på High School. Varje resa bakåt i tiden skapade nya parallella tidslinjer, så när CA får reda på att Bucky lever, så skapas en ny förgrening i tiden. Vilket gör CA möjlighet att åldras i samma tidslinje som de befinner sig i lite omöjlig. Ska bli spännande att se om vi får Morgan Stark som nästa Iron (Wo)Man, kanske går i pappas fotspår? Hoppas på att få se mer av Hulken i framtiden också. Men Marvel ligger väl lågt med de här filmerna, fram till 2023 iaf 😉 Härnäst är det ju Black Widows origin och Celestials som är klara. Antar att (As)guardians of the Galaxy 3 ger sig ut för att hitta Gamora.

Var väldigt besviken när jag såg filmen första gången, det mesta föll på plats andra gången. Ser fram emot dvdn så man kan se dem back-to-back (Infinity War & Endgame).
12 inlägg
för i svar på JidOscs inlägg
12 inlägg
Synd att den scenen blev bortklippt
2 inlägg
för
2 inlägg
i berättelsen , Cam eller HD ?medlemskap?  https://stackoverflow.com/story/filmer-avengers-4
16 inlägg
för i svar på Sandymans inlägg
16 inlägg
Om de ens filmade den. Jag har läst att de spelade in Endgame före Captain Marvel. När Brie Larsson (Captain Marvel) skulle spela in Endgame hade hon inte en aning om vem Captain Marvel var.
12 inlägg
för
12 inlägg
Efter Hulks snap på vilket sätt kom alla tillbaka? Spider-Man var ju t.ex. i en annan galax men helt plötsligt var han tillbaka till jorden. Hur koll han dit?
16 inlägg
för i svar på Sandymans inlägg
16 inlägg
Doctor Strange skapade portaler åt alla som inte var på rätt ställe. Spider-Man kom ur samma portal som Doctor Strange och resten av Guardians of he Galaxy.
4 inlägg
för i svar på JidOscs inlägg
4 inlägg
Oscar Jidemo
Till alla som undrar varför Thanos var så lätt att besegra i början så har jag några saker:
1. Thanos var inte beredd på en attack.
2. Thanos var helt utbränd efter att ha använt alla Evighets-stenarna för att utrota halva befolkningen. Halva hans kropp var ju sönderbränd!
3. Han hade ingen rustning på sig, inte heller något vapen. 
4. Han hade inte en enda evighets-sten.

2. Han hade använt stenarna för att förstöra stenarna och den energin som släpptes lös brände honom.

5. Thanos var klar med sitt uppdrag, han hade gått i "pension" och var nöjd med vad han hade gjort. Han hade alltså inget att kämpa eller slåss för, han hade ju redan vunnit i sin mening. Då spelade det inte så stor roll vad som hände med honom
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden