Visa första inlägg
12243 inlägg
för i svar på Användare borttagens inlägg
12243 inlägg
Det låter ju faktiskt riktigt intressant! Tack för förklaringen Marcus! 
3541 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
3541 inlägg
Ja, det är ett pris som vinnarna brukar  uppskatta ganska mycket. Det är väl såklart extra kul att få pris när det är  skådespelarkollegorna som röstat.
12243 inlägg
för i svar på Användare borttagens inlägg
12243 inlägg
Ja det är klart att det måste vara roligare när kollegorna röstar fram vinnarna  :)
3541 inlägg
för
3541 inlägg
VINNARNA I NATT:

THEATRICAL MOTION PICTURES


Outstanding Performance by a Male Actor in a Leading Role
EDDIE REDMAYNE / Stephen Hawking – “THE THEORY OF EVERYTHING” (Focus Features)

Outstanding Performance by a Female Actor in a Leading Role
JULIANNE MOORE / Alice Howland – “STILL ALICE” (Sony Pictures Classics)

Outstanding Performance by a Male Actor in a Supporting Role
J.K. SIMMONS / Fletcher – “WHIPLASH” (Sony Pictures Classics)

Outstanding Performance by a Female Actor in a Supporting Role
PATRICIA ARQUETTE / Olivia – “BOYHOOD” (IFC Films)

Outstanding Performance by a Cast in a Motion Picture
BIRDMAN (Fox Searchlight Pictures)

TELEVISION PROGRAMS

Outstanding Performance by a Male Actor in a Television Movie or Miniseries
MARK RUFFALO / Ned Weeks – “THE NORMAL HEART” (HBO)

Outstanding Performance by a Female Actor in a Television Movie or Miniseries
FRANCES McDORMAND / Olive Kitteridge – “OLIVE KITTERIDGE” (HBO)

Outstanding Performance by a Male Actor in a Drama Series
KEVIN SPACEY / Francis Underwood – “HOUSE OF CARDS” (Netflix)

Outstanding Performance by a Female Actor in a Drama Series (6 nominees)
VIOLA DAVIS / Annalise Keating – “HOW TO GET AWAY WITH MURDER” (ABC)

Outstanding Performance by a Male Actor in a Comedy Series
WILLIAM H. MACY / Frank Gallagher – “SHAMELESS” (Showtime)

Outstanding Performance by a Female Actor in a Comedy Series
UZO ADUBA / Suzanne “Crazy Eyes” Warren – “ORANGE IS THE NEW BLACK” (Netflix)

Outstanding Performance by an Ensemble in a Drama Series
DOWNTON ABBEY (PBS)

Outstanding Performance by an Ensemble in a Comedy Series
ORANGE IS THE NEW BLACK (Netflix)

SAG AWARDS HONORS FOR STUNT ENSEMBLES

Outstanding Action Performance by a Stunt Ensemble in a Motion Picture
“UNBROKEN” (Universal Pictures)

Outstanding Action Performance by a Stunt Ensemble in a Comedy or Drama Series (6 nominees)
“GAME OF THRONES” (HBO)
 

Vi kan konstatera att Julianne Moore, Patricia Arquette och J.K. Simmons segertåg fortsätter. Kan omöjligt tänka mig att någon skulle kunna utmana dessa tre på Oscarsgalan. När det gäller bästa manliga huvudroll har ju Michael Keaton varit storfavorit hela vägen men här blev han slagen på fingrarna av Eddie Redmayne, intressant! SAG är långt ifrån ett betydelselöst pris om man tänker framåt mot Oscarn. Det blir kanske en tightare race än alla trott där, jag tror nog ändå fortfarande på Keaton.

McConaughey och Harrelson fick vara utan pris igen, det har inte varit någon bra awards-säsong för True Detective. I övrigt så får någon med mer koll kommentera TV-priserna, jag har inte skitbra koll.
3541 inlägg
för i svar på bonks inlägg
3541 inlägg
Såg du hela galan? Några bra tal? Andra höjdpunkter som man bör kolla in nu i efterhand? :)
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Härligt med J.K. Simmons då hans insats helt klart är den bästa bland årets filmer.

Sedan får jag väl nästan nypa mig i armen att ÄNTLIGEN William H. Macy blev belönad för Shameless!

Sedan att Kevin Spacey och Viola Davis belönas för deras tradiga och extremt överskattade roller i House of Cards och värdelösa How To Get Away With Murder är ju bara en skamfläck och inget annat. Här finns det ju enkelt ett 30/50-tal andra som vore mer värdiga. Ruth Wilson, Billy Bob, Matthew osv bara för att nämna några. Störtlöjligt. House of Cards börjar bli som Modern Family var för komedigenren i många år, de belönas per automatik...trist.

MEN kul med Macy som sagt!
3541 inlägg
för i svar på P U T T Es inlägg
3541 inlägg
Låter som blandad kompott, några bra priser och några sämre. Hur som helst, jag har blivit lite nyfiken på miniserierna som dyker upp på de här galorna hela tiden. "Olive Kitteridge" och "The Honourable Woman" främst, den sistnämnda vann inget pris här men var nominerad och har vunnit mycket annat. Verkar som att Frances McDormand och Maggie Gyllenhaal gör riktigt bra prestationer i huvudrollerna i respektive serie. Jag gillar ju miniserier som format så jag tror faktiskt att jag ska kolla in dem. Är det någon som har sett serierna och kan säga något?

Den där TV-filmen "The Normal Heart" om HIV/AIDS på 80-talet har man också hört mycket om.

Det är mycket man vill se... men inte lika mycket tid.
983 inlägg
för
983 inlägg
Intressant att Birdman knep bästa ensemble och dessutom största priset på PGA (som brukar vara en bra fingervisning inför Oscarn). Kan man på allvar hota Boyhood?

11105 inlägg
för
11105 inlägg
framförallt är det mkt man INTE vill se. 

11105 inlägg
för
11105 inlägg
odds enligt ladbrokes. boyhood 1.57 birdman 2.37 theory of everything 101.

att jk simmons tar oscarn ger hela 1.01 gånger pengarna.  keaton och redmayne är lika på 1.83. linklater för regi 1.10
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Ja, Birdman har kommit starkt här på slutet. Det är inte omöjligt att den kan utmana. Jag står ändå fast vid Boyhood som BP-vinnare men jag är inte lika säker som förut, kul att det svänger lite.
11105 inlägg
för
11105 inlägg
birdman slåss mot boyhood och sen slåss birdman mot jk simmons.
BIRDMAN ATTACKERAR PÅ FLERA FRONTER SAMTIDIGT!!!
983 inlägg
för
983 inlägg
1.10 på Linklater är lågt måste jag säga. Inárritu är nog inte helt borta där. Bästa klippning till American Sniper för 12 gånger pengarna kan kanske också vara intressant.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden