Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
TITEL: The Thing
GENRE: Sci-fi skräck
REGISSÖR: John Carpenter
SPELTID: 104 minuter
SKÅDESPELARE: Kurt Russel, Wilford Brimley, Richard Masur m.fl.
IMDB-LÄNK: http://www.imdb.com/title/tt0084787/
MITT BETYG:

[u:1zab2b8e]Handlingen[/u:1zab2b8e]
Filmen utspelas på Antarktis där en grupp män på en forskningsstation kommer i kontakt med en utomjording. Utomjordingen har kapaciteten att imitera andra livsformer, och det dröjer inte länge förräns flera i gruppen blir besatta av den.

[u:1zab2b8e]Omdöme[/u:1zab2b8e]
Detta är helt klart John Carpenters bästa film efter Halloween. Kurt Russel som har huvudrollen gör också en fruktansvärt bra roll som R.J MacReady, en av hans bästa rollprestationer enligt mig. Bara själva idén med en utomjording som kan imitera vem som helst är riktigt orginell och ökar spänningen väldigt mycket under filmens gång. När varelsen väl visar sig så genomgår den de mest groteska och bisarra förvandlingarna (Defibrillator-scenen).

Effekterna var verkligen top notch för sin tid och än idag så förvånas man hur bra det ser ut för att vara 1982. Dock så tycker jag att själva upplägget med all paranoia som uppstår inom gruppen är det mest framträdande i filmen och får en hela tiden att sitta spänd och undra vem som är vem.
Det är en riktigt spännande skräckfilm helt enkelt som jag starkt rekommenderar.
4680 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4680 inlägg
Precis som, ähem, iaf de flesta trådar i den här sektionen måste tråden följa den mallen som finns i den klistrade tråden längst upp i den här sektionen. Ändra på ditt inlägg så att det får samma struktur som [url=http://moviezine.mine.nu/filmsnack/viewtopic.php?t=521:3vfcvlut]det här inlägget[/url:3vfcvlut].
648 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
648 inlägg
Håller med dig Grollo, filmen är kanon.
Kommer ihåg när jag såg den första gången, då var den riktigt läskig.
Effekterna var som du säger i toppklass och miljön känns klockren.
Klart ett av Kurt Russels större filmögonblick.
Nu var det riktigt länge sedan jag såg filmen men betygsatt ur minnet så får den , full pott i genren scifi/horror.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Min favoritscen måste vara "Blodprovsscenen". Var verkligen speciell första gången man såg den, dessutom visar den vad hela filmen fokuserar på, paranoia.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Det var så enormt länge sedan jag såg filmen, måste ta och se om den (kankse köpa den?). Kommer ihåg en hel del gorescener iallfall.
648 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
648 inlägg
[quote="Grollo":34t894ue]Min favoritscen måste vara "Blodprovsscenen". Var verkligen speciell första gången man såg den, dessutom visar den vad hela filmen fokuserar på, paranoia.[/quote:34t894ue]

Just det, den hade jag glömt bort!
Dags att se Kurtan igen med andra ord, men min gamla vhs duger ju inte.
Hmm, får bli ett DvD köp alltså.........
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
The Thing har varit en av min favvofilmer sedan ett bra tillbaka och kommer vara det ett bra tag framöver. Att en film som är 26 år gammal fortfarande är så underhållande!
648 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
648 inlägg
[quote="Area51":go0i8sfg]The Thing har varit en av min favvofilmer sedan ett bra tillbaka och kommer vara det ett bra tag framöver. Att en film som är 26 år gammal fortfarande är så underhållande! [/quote:go0i8sfg]

Ja det är imponerande helt klart!
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Helt klar en favoit bland de gamla skräckisarna tillsammans med flugan
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Japp,den är riktigt jävla bra
775 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
775 inlägg
Alien är inte en grisig film. The Thing är en grisig film.

[img:23prx0ut]http://i38.tinypic.com/23kw9iu.jpg[/img:23prx0ut]

Ägd.
802 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
802 inlägg
En av mina favoritskräckfilmer.
Just hela biten med paranoian mellan de inblandade människorna höjer den.
Effekterna är även dem relativt bra för sin ålder, framförallt så är de avsmakande och det är så det ska vara.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Tycker faktiskt scenen med hundarna är mest grotesk i filmen. Men bröstöppnar-scenen är helt klart en av höjdpunkterna i amerikansk skräckfilm.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
John Carpenters främsta hantverk (mycket bättre än Halloween). Det enda negativa är det löjligt höga antalet av missar. När jag och mina kompisar såg denna skrattade vi nästan varje scen. Till exempel, scenen med defilibratorn; ska man verkligen få igång magen också? Då doktorn trycker vid magen istället för bröstet.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Kenneth":2pm1t55j]Alien är inte en grisig film. The Thing är en grisig film.

[img:2pm1t55j]http://i38.tinypic.com/23kw9iu.jpg[/img:2pm1t55j]

Ägd.[/quote:2pm1t55j]

The Thing är inte en grisig film. Braindead är en grisig film.

[img:2pm1t55j]http://personales.mundivia.es/jbernal/braindead_09.jpg[/img:2pm1t55j]

Ägd.

Såg den för första gången idag. Blev verkligen imponerad av förvandlingseffekterna. Det var ju ett tag sen dom gjordes. Kurt Russel gör en riktigt bra insats i denna rullen.
Men även som solen så har denna sina fläckar.

775 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
775 inlägg
Braindead är en amatörfilm.

[img:3le9esaw]http://i37.tinypic.com/2e1aljo.jpg[/img:3le9esaw]
Ägd.
1721 inlägg
för
1721 inlägg
Mysigt, perfekt att se innan middagsmaten.
737 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
737 inlägg
Kanske inte rätt tråd att skriva det i men whatever. Marc Abraham, som var producent i filmen har pratar om att göra en till film. Men denna gången, en prequel istället.
Från Latinoreview.

[quote:3oeby3vc][i:3oeby3vc]I asked Marc how can you possibly top the 1982 version or whether or not it is a remake or a sequel, this is what he said

[b:3oeby3vc]"This is more of a prequel than a sequel, there is your Exclusive. Its going to be taking place in the same time frame"[/b:3oeby3vc]

So I asked him if we are going to find out the origins of the alien and it landing on earth and he said

[b:3oeby3vc]“These are the events leading up to the 1982 film.”[/b:3oeby3vc]
So this means that we get to find out what Norwegian research team went through.[/i:3oeby3vc][/quote:3oeby3vc]

[url=http://latinoreview.com/news/exclusive-news-on-the-1982-remake-of-the-thing-5373:3oeby3vc]Källa[/url:3oeby3vc]
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Kanske vi får se Carpenter i registolen igen kanske?

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
En prequel är en riktigt bra idé! Norrmännen gick ju trots allt igenom samma sak som gänget i originalfilmen. Problemet är bara hur dom ska få skådisarna att fungera. Dom kan väl inte göra en hel film med norska skådisar. Ett gäng skickliga amerikanska skådisar med skandinavisk accent till engelska vore lite lamt likaså.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden