"Manipulerar gör han helt klart. Men det viktiga är egentligen vad han väljer att prata om." Catarina Johansson Junttila, Kommunalarbetaren
"För varje ny film verkar Michael Moore lite mer stram och behärskad, mer allvarligt förmanande än yvigt fäktande (...) är ”Sicko” en fundamentalt oärlig film? Knappast." Johan Lindahl, Russin.nu
"Sicko är i första hand en film för hemmamarknaden, för Moores hängivna fans, men oavsett var man bor visar filmen med plågsam tydlighet följderna av när kommersiella intressen styr vårdapparaten." Mats Johnson, Göteborgs-Posten
"drastiskt underhållande på stort allvar, sevärt för även andra än sjukvårdspolitiker." Bernt Eklund, Expressen
"den perfekta mixen, en välbehövlig sagostund för vuxna, vid en läger­eld i helvetet: skratt och skräck, värme och kalla kårar, allt på en och samma gång." Maaret Koskinen, DN
"Somliga lär reta sig på Moores flirt med Kuba. Andra tar förhoppningsvis till sig det budskap som genomsyrar ”Sicko”; att vi ska bry oss mer om varandra." Jan-Olov Andersson, Aftonbladet
"Det är klockren manipulation, men man får väl trösta sig med att ändamålen helgar medlen." Karoline Eriksson, SvD
"Det vinklas och förenklas till höger och vänster, samtidigt som musiken på ett övertydligt sätt berättar för tittaren vad han eller hon ska känna. Oavsett detta behandlar ”Sicko” ett viktigt ämne, då och då även aktuellt på hemmaplan." Marcus Utterström, Nerikes Allehanda
"får oss att hisna över girigheten och cynismen (...) också tröttsamma solskensreportage om den fria och till synes problemfria sjukvården i Kanada, England, Frankrike och Kuba – vilket plattar till en i övrigt vass film" C-G Karlsson, Metro
"Michael Moore har gjort ännu en starkt provokativ film. Stilen känns igen, minus de aggresiva intervjuerna i bakhåll" Peo Sandholm, Bio.nu