"Då gör det ingenting att verklighetens Marie Antoinette har flera år kvar att leva. Den där gräddbakelsen har mättat bättre än man först trodde." Patrik Andersson, Göteborgs-Posten
"Lagom kittlande i bästa fall, men farligt utmanande eller kontroversiellt är aldrig i närheten. För intressant väcks aldrig, Coppola borde använt giljotinen på sin alltför långa tidigare." Henric Tiselius, Stockholm City
"Resultatet är en bländande pampig yta, med en sockersöt Kirsten Dunst och ett Versailles som är själva definitionen på lyx. En dekadent fest för ögat med en eftersmak av tomhet." Andrea Reuter, Metro
"Hon ser med befriande humor en tonårstjej påfallande lik dagens mer spektakulära partybrudar. Kirsten Dunst är utmärkt i rollen och tidlösheten stryks under med rockmusik och enstaka kejserliga nakenchocker." Expressen.se, Expressen
"Kändisbarnet Coppola och barnstjärnan Dunst gör det med dödsföraktande anakronism, en liten axelryckning och ett "But its so beautiful!" Det är gulligt, osmakligt och väldigt smart." Kerstin Gezelius, DN
"en visuell fest som utspelar sig bland spetsar och peruker, broderier, bakverk, champagne, guld, dekadens och överdådig lyx, ackompanjerad av en blandning av klassisk och modern musik som gör ”Marie Antoinette” till den coolaste kostymrullen i mannaminne." Karolina Fjällborg, Aftonbladet