"en film som jag önskar att många ser. Det är en milstolpe – inte bara för Josef Fares, utan också för svensk film." Johan Hultgren, Russin.nu
"Josef Fares bästa film. Det här är något för lärare att visa för eleverna innan diskussionerna om gatuvåld" Andreas Utterström, Nerikes Allehanda
"Budgeten har varit låg, anslaget är direkt och osofistikerat – och den våldsamma inledningen är obehagligt övertygande." Bernt Eklund, Expressen
"Leo kan kännas entonig jämförd med Josef Fares tidigare betydligt mångfacetterade filmer, men det är en ton som skär som en kniv. Ingen lämnar biografen oberörd." Jeanette Gentele, SvD "Rent filmiskt är ”Leo” alltså inte ett fall framåt för begåvningen Josef Fares, men den kan säkert fungera utmärkt som underlag för diskussioner om unga killars mansroll." C-G Karlsson, Metro
"Men ett ärligt uppsåt och ett aldrig så behjärtansvärt ämne räcker inte. Det krävs ett träffsäkert manus, en fungerande form och en lyhörd gestaltning för att skapa den förtätade dramatik som Fares uppenbarligen är ute efter." Maria Domellöf-Wik, Göteborgs-Posten
"Som antivåldsfilm kommer "Leo" att fungera (...) men den hade ­behövt vassare repliker, och bättre samspel mellan Leo, Shahab och Josef, för att verkligen beröra." Fredrik Strage, DN
"Hämnden löser inga problem, men filmen lämnar fler frågor än svar." Jens Peterson, Aftonbladet
"Allt är filmat med stor realism, den gränsar till dokumentär. Alla landets unga borde se den." Robert Janson, Kommunalarbetaren