Visa första inlägg
475 inlägg
för i svar på Jakob Hälls inlägg
475 inlägg
Jakob
Ser på Dag igen.. Det är fruktansvärt jävla bra så att de inte är klokt. Skruvat till tusen, roligt som få och sorgligare och mer hjärtvärmande än de mesta inom serie väg. Den har verkligen allt! De låter som att de borde bli för rörigt eller ofokuserat men det är gjort med en sådan känsla och perfektion att alla genrer passar perfekt in som ett tusenbitarspussel. Denna rätt okända pärla ska verkligen alla se för de är bland de bästa som gjorts.. 

Dag känns som en serie jag verkligen skulle kunna gilla, och såg att den finns på netflix dessutom. Hamnar på min watchlist! :D
318 inlägg
för i svar på Läderansiktes inlägg
318 inlägg
Se den! Du kommer inte ångra dig.

Är det någon annan som ser på något bra just nu? Skulle behöva lite inspiration. 
406 inlägg
för i svar på Jakob Hälls inlägg
406 inlägg
Nya säsongen av Shameless är ju underbar. 
318 inlägg
för
318 inlägg
Shameless är ju en underbar serie. Kom in sent till serien så har inte hunnit ikapp till de nya säsongerna. Men de är verkligen svårt att förstå varför den inte är mer populär än den är.
1159 inlägg
för
1159 inlägg
Själv har jag sett klart säsong 3 av Rick and Morty. För mig känns serien generellt som en Hit & Miss. Speciellt efter första säsongen som levde mycket på sin shock value. Men jag tycker inte säsong 3 är sämre än säsong 2 som en del påstår. Enda skillnaden på säsongerna kvalitetsmässigt är att andra säsongen har vartannat roligt avsnitt och säsong 3 har några tråkiga avsnitt på raken och några roliga avsnitt därefter. 
406 inlägg
för i svar på Jakob Hälls inlägg
406 inlägg
Ja det håller jag med dig om och en av få serier som håller såpass hög klass rätt igenom måste jag säga. Jävligt gött att den är förnyad till en 9onde säsong också. Vanligtvis brukar man ju känna att de borde börja försöka knyta ihop säcken när det blivit så många säsonger. Men så känner jag inte om Shameless.
318 inlägg
för
318 inlägg
Kikar lite sporadiskt på The Crown nu såhär i mellandagarna och de är verkligen sådär lagomt mysigt. De är långt ifrån något mästerverk men rätt intressant och mysig underhållning. 

Ingen annan som ser eller har sett på något bra som ni vill rekomendera? 
406 inlägg
för i svar på Jakob Hälls inlägg
406 inlägg
Har du hängt med i Peaky Blinders då? Nya säsongen var fantastisk.
318 inlägg
för i svar på Joes inlägg
318 inlägg
Har sett första och en del av andra säsongen tror jag, och tyckte nog att det var rätt bra. Kommer inte riktigt ihåg om jag ska vara ärlig. Kanske är värt att ta sig en ny titt på den. 

Har kikat på den där listan och ska kika in på Unabomber och Mindhunter. 
1168 inlägg
14 inlägg
för
14 inlägg
Under julledigheten började jag kolla på Suits. Tyckte den var väldigt bra faktiskt. Vet att jag blev tipsad om den för länge sedan men tyckte då att den verkade lite tråkig. Men så har jag haft massa tid över så tänkte jag kunde ge den en chans. Och jag tyckte som sagt den var bra! Sett dom säsongerna som finns på Netflix. Tyckte dom första säsongerna var bra men sen hade dom en jag tyckte var halvdålig (kanske var fjärde) Sen tyckte jag den avslutade stark med säsong 5. Finns två till tror jag som ej finns på Netflix. 

Hoppas dom kommer till Netflix snart då jag på äldre dagar har blivit väldigt bekväm med att se på streamingtjänster som trackar vilket avsnitt man sett ;D
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Lite sen på bollen kanske, men har sett de två första avsnitten av Twin Peaks (säsong 1). Svinbra än så länge. Känner att en omtitt på alla Lynchs filmer kan vara på plats då jag känner att de kommer vara bättre efter ytterligare tittar. Anyway gött att ha en kvalitets-serie att titta på som är jäkligt unik. Superrolig ibland och läskig som tusan ibland.
725 inlägg
för i svar på Moviemasters inlägg
725 inlägg
Fan vad gött, frågan är hur du kommer känna kring kommande säsonger då både andra och (framförallt)tredje säsongen är så himla polariserande. Själv tycker jag att första och tredje säsongen är mästerverk och att säsong två är närmare kalkon-dålig stundtals, vet ju dock att många tycker att The Return är haveri av enorma proportioner så det är alltid svårt att förutse hur folk kommer ställa sig. Men mer Lynch kan aldrig skada! 
972 inlägg
för
972 inlägg
Jag såg nyligen om hela Twin Peaks från första till tredje säsongen och håller med Wug. Första och tredje är mästerverk. Andra säsongens andra halva förutom sista avsnittet är helt katastrofal. Glöm inte att se Twin Peaks fire walk with me för den är man rätt tvungen att se för att förstå tredje säsongen. 
2565 inlägg
för
2565 inlägg
Någon som har sett Into the Badlands och kan rekommendera den?
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Det låter ju både bra och dåligt angående Twin Peaks. Tycker den är suverän än så länge, men vet att jag brukar vara dålig att hänga i en serie när den börjar dippa. Men tack för förvarningen i alla fall!
3306 inlägg
för
3306 inlägg
Senaste säsongen av Shameless var verkligen anskrämligt jävla dålig. Ians story är bland den mest självgoda naiva skiten jag sett, dess oerhörda korrekthet kontrastera dessutom äckligt till det generellt sätt inkorrekta i serien. Det smärta mig att behöva sänka min 4:a till en 3:a. Skärpning.
318 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
318 inlägg
Äntligen fått tummen ur och börjat sett Rectify. Halvvägs in på den andra säsongen kan ja säga att den är något alldeles extra. Visst det finns en del skönhetsfläckar, drösar av pinsamma tystnader och övertydligt obekväma ansiktsuttryck. Tawney och Teddys relation är extremt pinsam och besvärlig, till den grad att det blir överdrivet. Men annars så finner jag mestadels bara ros att kasta över denna serie. Dom komplexa karaktärerna är nog seriens allra största styrka, det finns ingen som är rakt igenom god eller ond, med senatorn som enda undantag. En riktigt jävlig jävel. Historien rör sig väldigt långsamt, som en slags meditativ hypnos som leder mig genom avsnitt efter avsnitt. Det finns också en humor som dyker upp emellanåt och överraskar. Rekommenderas starkt!
318 inlägg
för
318 inlägg
Har sett om Taboo nu i veckan efter att jag sett Locke och fick mersmak på Hardy. De är en serie som siktar och ofta flyger väldigt högt men som dras ner av några tunga ankare.
Huvudkaraktären James minst sagt ohälsosamma relation med systern är ganska intressant och scenerna dom emellan är oftast bra, men allt annat som innefattar systern eller hennes man är näst intill olidligt. Två ruggigt dåligt skrivna karaktärer med två minst sagt medelmåttiga skådespelare i rollerna. Så den haltar allt som oftast till och tappar fart så fort dessa två dyker upp i bild. Det finns så mycket annat mycket mer intressant jag skulle vilja fokusera tid på. James tid i Afrika, hans mamma eller hans pappa.
Men jag älskar storyn, fotot, kostymerna, miljöerna, intrigerna och resten av skådespelarna med guldgossen Tom Hardy i spetsen.
De är svårt att sätta något betyg. Jag älskar serien allt som oftast men så dyker de upp scener där ja blir förbannad för att de är så dåligt så att ja nästan stänger av allt. Så den får nöja sig med en väldigt fin 3a. Jag är då sjukt taggad för nästa säsong.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden