Visa första inlägg
1168 inlägg
för
1168 inlägg
Om Netflix vill ta stora risker borde man lägga ner House of Cards och Orange is the New Black. Och samtliga Marvel-serier.

5248 inlägg
för
5248 inlägg
Sista avsnittet av Kingdom idag, sorgligt, men spännande, men sorgligt.

Åsså ska jag försöka spana in serierna Manhunt: Unabomber och The Sinner, återkommer om dessa :)
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Har inte hunnit med vare sig avslutningen av Kingdom eller piloten av The Sinner. MEN, jag har sett piloten av Manhunt om Unabombaren och den gillade jag skarpt. Rekommenderas! Lite Zodiak, lite Mr. Robot, lite katt-och-råtta-lek, lite true crime. Ja lite av varje :) Lovande start!
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Lite uppdateringar dårå då :) Manhunt fortsätter att vara riktigt trevlig efter tre sedda avsnitt. The Sinner var också en mycket trevlig överraskning, grym pilot och har levererat även i dessa andra avsnitt, strax stundar det tredje :)

Bäst av augustipremiärerna hittills är dock Mr. Mercedes, äntligen en lite mer vuxen, vågad, mörk och allvarlig Stephen King-produktion, var inte en dag försent. 

Sedan har jag börjat med två dokumentärserier, den är från History Channel och heter American Ripper (6 avsnitt) och behandlar en teori om att seriemördare H.H. Holmes också kunde ha varit Jack the Ripper. Tre avsnitt in so far och den fungerar väl, lite väl flashig och upprepande, ah vi får se vart det landar. Funkar i alla fall. Den andra dokumentärserien heter The Murder of Laci Petersen och gräver i det verkliga fallet där en gravid kvinna blev mördad och hennes man slutligen blev dömd för det hela. Började riktigt intressant så denna ska jag definitivt följa till slutet, skapad av kanalen A&E.
896 inlägg
för i svar på P U T T Es inlägg
896 inlägg
Tänkte jag skulle börja med både MR Mercedes och The Sinner idag. Putte - Var streamar du Manhunt? 
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Det finns en del ställen, du kan rätt enkelt hitta en del sajter för streaming via youtube. Kruxet är dock att du måste bli medlem, men har du inget emot det, det brukar vara gratis, så är ju det ett sätt. Så länge inte registreringen ifråga är stängd för tillfället. Sedan vet jag inte, men du kanske behöver köra med en VPN-tunnel, det gör jag alltid så jag är inte hundra på hur det skulle funka utan :)

Annars, nu är jag inte hundra, så lär ju serien dyka upp i vårat svenska, europeiska History snart nog. Ja så har du inget emot att vänta en liten stund så kan vi nog snart se eller streama serien här hemma utan problem. Är så jäkla trist att det FORTFARANDE, 2017, ska ta sådan tid för vissa "plattformar"/kanaler you name it, att ta in vissa serier till Sverige/Europa.
318 inlägg
för
318 inlägg
Är sjukt sugen på Mr. Mercedes, var ser ni den? Jag har faktiskt inte sett så mycket serier på sistone. Såg igenom Ozark för ett tag sen och det var faktiskt rätt bra. Bra skådespeleri, härlig nerv och rätt rolig. Sen såg jag The defenders och den var rätt pruttig. Klyschigt, förutsägbart, upprepande och minst sagt bristande karaktärsdjup och skådespeleri. Inte för att jag egentligen är förvånad, men som den dyrkare av serietidningar jag är så kan ja aldrig sluta hoppas.. 
139 inlägg
för
139 inlägg
Någon som vet om Lucifer säsong 3, the crossing säsong 1 och andra serier kommer kunna ses lagligt någonstans i Sverige?
Gärna playtjänster eller liknande då kanaler/kanelpaket inte är en möjlighet för mig!

Finns det någon bra sida där man kan hålla koll på om serier får Sverige premiärer eller inte? :)
139 inlägg
för
139 inlägg
Ah Lucifer dök upp på Netflix, då kan jag se klart säsong 2 åtminstone. Säsong 3 lär det väl dröja något år innan de lägger upp x)
5248 inlägg
för i svar på Jakob Hälls inlägg
5248 inlägg
Det är svårt med Mr. Mercedes, där måste du i stort sett ha VPN-tunnel ifall du ska streama. Men det ska väl ändå ske någon form av mirakel ifall inte någon enda svensk kanal/plattform köper in den snart nog. Den är alldeles för bra för att förbise, dessutom är det stora namn både i serien och bakom den :)

Så...då var det Narcos-helg då! :) Fast jag har ju massa annat också, nåväl, jag ska göra vad jag kan för att binga den :)
318 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
318 inlägg
Får väl antagligen vänta isåfall tills någon svensk tjänst köper hem den.. Förstår inte att ingen gjort det än, varför? 

Har kikat på de två första avsnitten av The Deuce och jag är faktiskt mäkta imponerad än så länge. Kan den hålla uppe denna kvalité och få fart lite på storyn så kan det bli hur bra som helst. Den har verkligen ALLA kvalitéer som jag söker efter av en TV-serie. Fruktansvärt snygg, fantastiska karaktärer och den låter verkligen saker ta sin tid. Påminner väldigt mycket om The Wire, men även Deadwood på något sätt. Tror de är sättet dom verkligen på riktigt låter serien kretsa kring personerna och där ifrån får vi historier. De gjorde ju Deadwood till perfektion.
896 inlägg
för i svar på Jakob Hälls inlägg
896 inlägg
Kan ju också ha och göra med att det är samma skapare bakom The Wire och The Deuce.
318 inlägg
för
318 inlägg
Jo de är ja väldigt medveten om. Extremt många The wire skådespelare som spelar i denna. 
896 inlägg
för i svar på Jakob Hälls inlägg
896 inlägg
Har bara sett trailern och några löser scener själv. Tänkte att jag väntar in den tills hela första säsongen ligger ute på HBO. 
318 inlägg
för
318 inlägg
De var min tanke också, skulle bara tjuvkika lite på första avsnittet. De slutade med att jag såg båda två.
1559 inlägg
för
1559 inlägg
Snart dags och se tredje säsongen av Narcos, men först avsluta Deadwood! Ack så kort tid man fick med Deadwood! Skulle lätt se tre säsonger till på mästerverket! 
406 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
406 inlägg
Snart betat av Justified, väldigt bra men svag stundtals. Bästa rollprestation är ju utan tvekan Walton Goggins karaktär kan vara en av mina största favoritkaraktärer någonsin av alla som dykt upp i serier.
318 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
318 inlägg
Ser på Dag igen.. Det är fruktansvärt jävla bra så att de inte är klokt. Skruvat till tusen, roligt som få och sorgligare och mer hjärtvärmande än de mesta inom serie väg. Den har verkligen allt! De låter som att de borde bli för rörigt eller ofokuserat men det är gjort med en sådan känsla och perfektion att alla genrer passar perfekt in som ett tusenbitarspussel. Denna rätt okända pärla ska verkligen alla se för de är bland de bästa som gjorts.. 
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden