Visa första inlägg
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Jag har Extended men har inte sett den förlängda versionen. Jag har dock hört att de tillagda scenerna inte gör så mycket, ingen större skillnad helt enkelt. Jag skulle nog påstå att den största anledningen till att köpa Extended är extramaterialet, men om man inte är nåt stort fan av sånt kanske man kan nöja sig med 2-discarn.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="bursmaklarn":lykv6yip]Jag har den vanliga 2-disk utgåvan av Gladiator men funderar på extended version. Är det värt pengarna, eller är det ingen större skillnad på bioversionen och den förlängda?[/quote:lykv6yip]

Jag rekommenderar att du inte köper den nya eftersom de flesta scenerna som lagts till inte är värda att ha med och inte höjer filmen överhuvudtaget. Har man sett filmen flera gånger så lägger man väl märke till de tillagda scenerna men har du bara sett den 1-2 gånger så märker du antagligen ingen större skillnad. Jag som sett Gladiator rätt så många gånger la direkt märke till de flesta av de nya scenerna och tänkte rätt så mycket på om de var nödvändiga/tillförde något och man klarar sig mycket väl utan dom.

Om man ska köpa den så är det om man inte har den eller är sugen på extramaterialet, annars rekommenderar jag helt klart originalet. Det är ett bra exempel på att man ska låta regissören få som han vill och inte klippa om filmen alls.

Vill du verkligen se den så tycker jag att du ska hyra den om du nu inte har något emot att lägga ut en hundralapp för den. Jag köpte den eftersom den var så billig och för att jag bara har originalet på VHS och då tyckte jag det var lika bra att köpa den.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Thomas":339dyv0m][quote="bursmaklarn":339dyv0m]Jag har den vanliga 2-disk utgåvan av Gladiator men funderar på extended version. Är det värt pengarna, eller är det ingen större skillnad på bioversionen och den förlängda?[/quote:339dyv0m]

Jag rekommenderar att du inte köper den nya eftersom de flesta scenerna som lagts till inte är värda att ha med och inte höjer filmen överhuvudtaget. Har man sett filmen flera gånger så lägger man väl märke till de tillagda scenerna men har du bara sett den 1-2 gånger så märker du antagligen ingen större skillnad. Jag som sett Gladiator rätt så många gånger la direkt märke till de flesta av de nya scenerna och tänkte rätt så mycket på om de var nödvändiga/tillförde något och man klarar sig mycket väl utan dom.

Om man ska köpa den så är det om man inte har den eller är sugen på extramaterialet, annars rekommenderar jag helt klart originalet. Det är ett bra exempel på att man ska låta regissören få som han vill och inte klippa om filmen alls.

Vill du verkligen se den så tycker jag att du ska hyra den om du nu inte har något emot att lägga ut en hundralapp för den. Jag köpte den eftersom den var så billig och för att jag bara har originalet på VHS och då tyckte jag det var lika bra att köpa den.[/quote:339dyv0m]

Jag tycker helt tvärtom och rekommenderar att du ska även köpa den extended versionen. Visst de tillagda scener ändrar inte så mycket men man får se lite djupare på filmens handling och det gör att den även blir bättre än originalet. Extended versionen bli aldrig för lång och tråkig den är lagom och helt klart värd att se. Dessutom man får se på extra materialet som är lika bra som filmen tycker jag .
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Jag har sett den uppåt 20 gånger så nog skulle jag märka scenerna, men om dom nu inte tillför alldeles för mycket så jag lägger nog ner pengarna på något annat istället. Tack för tipsen
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Ludwig M. Bile":5gm4b2gz]Tredje mannen vs. Gladiator
TM: Guldpalmen
G: 5 Oscar
[/quote:5gm4b2gz]
Vad har priser med någons åsikt att göra?
Mästervärk tycker jag är något väldigt unikt som lyckas överaska.
Sin city är ett mästerverk, och det är Gladiator med även om jag tycker det var konstigt att du försvarade Gladiator med hur många priser den fått.
2140 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
2140 inlägg
En av dom bästa filmerna som finns tillsammans med Sagan om Ringen trilogin. Jag har Extended Edition och den borde alla ha som älskar film. Det borde finnas en egen genre och det är "Episka filmer" där den här filmen skulle hamna tillsammans med Sagan om Ringen t ex.

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Riktigt vacker och gripande film. Har inte hunnit kolla på extended ännu och jag hatar mig själv för det. Jag trodde 300 skulle bli något liknande som denna men oj vad man hade fel! Detta är absolut en av mina favorit filmer och den får en solklar femma!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
denna film kommer 4 i min lista efter 1) sagan om konunges åter komst 2) 300 3) titanic... gladiator förtjänar bästa special effekterna tycker jag .. striderna i arenan var bra effekter... musikerna borde släppas ut i plattor :d .... musikerna var otroligt bra lyssna på de och du ... den förtjäna 9 oscars tyckte jag du måste se den
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Hur kan man tycka att något så platt och enklet som 300 är bättre än Gladiator?
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Mat1az":2gym26cd]Hur kan man tycka att något så platt och enklet som 300 är bättre än Gladiator?[/quote:2gym26cd]

Det beror nog på vad man är för slags person. Utan några som helst fördomar och könsdiskriminering tror jag att de flesta tjejer föredrar Gladiator före 300, då 300 har mycket mer stridsscener och avlägsnade kroppsdelar. Gladiator å andra sidan har mer "story" tycker jag, och lite mer att fundera och diskutera om. Visst har 300 story, men inte på samma nivå som Gladiator.

Själv tycker jag att Gladiator är snäppet bättre än 300, men båda är riktigt maffiga och bra filmer.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Bäst, absolut med på min top 10.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
= gladiator hehe
Gladiator är den bästa filmen jag sett
får en
648 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
648 inlägg
Snygg stilbildare med vackert soundtrack.
Rollen är som gjord för Russel.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Älskar filmen! Obeskrivligt bra

5/5
1721 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1721 inlägg
Mästerverk. Ett ord som beskriver hela filmen. Fantastiskt foto, med både mäktig och vacker musik lägg därtill fantastiska prestasioner från Crowe, Phoneix, Oliver Reed och Richard Harris, och dem briljanta gladiator striderna, den läckra miljön och dem utmärkta effekterna.

Betyget? Nja.. blir väl "bara" en
2140 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
2140 inlägg
Hmm? Angående slutet så har jag börjat funderat över en sak jag läste på Youtube:

Visa spoiler
2565 inlägg
för
2565 inlägg
Visa spoiler
1721 inlägg
för
1721 inlägg
Visa spoiler
2140 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
2140 inlägg
Visa spoiler
1721 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1721 inlägg
Sant Remus.

En fråga skulle det inte ha kommit en Gladiator 2?
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden