Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Röstade 4.5, det är en underbar film, men jag har lite svårt för det här med historia, så det sänkte nog betyget lite.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Absolut min favorit film , har den på Dvd o Vhs. sett den minst 20 gånger
1055 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1055 inlägg
Min favoritfilm!Crowe är som klippt och skuren för rollen som Maximus! utan tvekan.Finns inget att klaga på i denna film jag verkligen älskar den
2408 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
2408 inlägg
Jag tycker att filmen är enormt bra. Russell Crowe är ruggigt bra i huvudrollen.
29 inlägg
för
29 inlägg
Jag tycker att detta är en av de tio bästa filmerna som någonsin har gjorts. Det är lysande skådespeleri och handlingen är utmärkt. Att handlingen är så bra, det kanske beror på att filmen är baserat på verkliga händelser i från åren efter Kristus. Det som gör filmen känd är väl de otroliga stridsscener, som verkligen är otroligt bra. Om ni inte har sätt den här filmen, så får ni smisk. Den har fått 5 Oscars och 7 Oscarsnomineringar
781 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
781 inlägg
Ja,jag var bara tvungen att ta fram dvdn och kolla på den, i samband med filmmästerskapet här på mz. Efter att ha sett filmen nu för typ 100:e gången så förundras jag över hur den bara blir bättre och bättre för varje gång. Det är utan tvekan ett nästintill fläckfritt mästerverk som man bara måste ha sett.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Tänk om de kunde ha noshörning i filmen som de hade planerat då skulle inte vara nån som kunde hata filmen.
4680 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4680 inlägg
[quote="Jurassic_boy":le2l0qhm]Tänk om de kunde ha noshörning i filmen som de hade planerat då skulle inte vara nån som kunde hata filmen.[/quote:le2l0qhm]

Haha, jasså det tror du? Eftersom alla gillar noshörningar lr? Det kanske liggger något i det.

Jag såg att jag inte hade kommenterat här så då får jag väl göra det. Filmen är en favorit hos mig, helt klart. Den är underbar från början till slut, Phoenix och Crow briljerar men även Harris, Reed och Nielsen är väldigt bra. Visuellt snygg och ett perfekt soundtrack. Jag kan faktiskt inte komma på något direkt negativt med filmen. Sen råkar jag även vara väldigt förtjust i sådana här historiska filmer så detta är en riktig fullträff!

Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Richie":1ue2vvfl][quote="Jurassic_boy":1ue2vvfl]Tänk om de kunde ha noshörning i filmen som de hade planerat då skulle inte vara nån som kunde hata filmen.[/quote:1ue2vvfl]

Haha, jasså det tror du? Eftersom alla gillar noshörningar lr? Det kanske liggger något i det.

[/quote:1ue2vvfl]

Inte för att alla gillar noshörningar jag menade att det kunde höja spänningen i filmen från 100% till 120% asså det kunde bli hur mycket bra som helst. Det skulle inte skada i alla fall. Trots allt alla gillar Gladiator så det är inget att man ska bekymra sig för.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
När den kom gav jag den en självklar femma då jag endast var 13-14 år men nu när man sett den vid vuxnare ålder och analyserat den ur ett annat perspektiv så sänks betyget ändå. Russel är en av mina absolutskådespelare då man som han själv säger, kan se filmerna utan att tveka innan för man vet att de är bra.
Phoenix gjorde också ett strålande jobb men för att den ska få det ultimataste betyget så krävs det något mer som inte finns i filmen.
En strålande film som jag inte kan kritisera på något sätt, trots allt
4/5 är inte ett dåligt betyg .
781 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
781 inlägg
Jag snackade nyss med en kille på ett annat forum som menade att Gladiator och Heat hade några av filmhistoriens sämsta slut genom tiderna.
Någon annan som känner igen sig i den mannens tankegångar? Och isåfall skulle jag vilja ha en bra förklaring på varför det skulle vara så, för den där killen kom inte med något vettigt att säga.
4680 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4680 inlägg
Haha, va tusan...det är ju två av filmhistoriens bästa slut!

Du får snacka den där killen till rätta, Spikey.
781 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
781 inlägg
[quote="Richie":1hnure4u]Haha, va tusan...det är ju två av filmhistoriens bästa slut!

Du får snacka den där killen till rätta, Spikey.[/quote:1hnure4u]

Hehe ja jag tycker ju också det.
Iofs så var detta på (döm mig nu inte) Fragbite. Iaf så var jag inne där ett slag och kollade igenom olika trådar, sen stod det något om filmtips. Så jag gav några stycken osv, men då börjar en kille där döma ut dom en efter en.

Några av dem var Heat , Gladiator och Garden State.
Jag försöker förklara för honom att det är snudd på de mest perfekta sluten man kan ha i en film.

Jag kan ta något citat här från den grabben :

"Poängen är att det finns ingen anledning till varför t ex
Visa spoiler
"

Rubbish!
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Spikey":2ybtvvsn]Jag kan ta något citat här från den grabben :

"Poängen är att det finns ingen anledning till varför t ex
Visa spoiler
[/quote:2ybtvvsn]

Det verkar som att han föredrar action och våld framför mer genomtänkta och rörande händelser. Såna personer ska man inte lyssna på speciellt mycket eftersom de bara bedömer en film utifrån hur "rolig" den är.
781 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
781 inlägg
[quote="Thomas":z09mwuj1][quote="Spikey":z09mwuj1]Jag kan ta något citat här från den grabben :

"Poängen är att det finns ingen anledning till varför t ex
Visa spoiler
[/quote:z09mwuj1]

Det verkar som att han föredrar action och våld framför mer genomtänkta och rörande händelser. Såna personer ska man inte lyssna på speciellt mycket eftersom de bara bedömer en film utifrån hur "rolig" den är.[/quote:z09mwuj1]

Jo jag antog det. Så jag tipsade honom om att kolla på någon Steven Seagal istället, så kanske han inte blir alltför besviken.
Visst får man ha vilken åsikt han vill, men att filmer som Gladiator och Heat är dåliga..det får man banne mig inte tycka: )

...Nu skriver han att Shawshank Redemption är överskattad också... Jag börjar snart gråta...
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Spikey":1evule0h]Jag snackade nyss med en kille på ett annat forum som menade att Gladiator och Heat hade några av filmhistoriens sämsta slut genom tiderna.
Någon annan som känner igen sig i den mannens tankegångar? Och isåfall skulle jag vilja ha en bra förklaring på varför det skulle vara så, för den där killen kom inte med något vettigt att säga.[/quote:1evule0h]

Fattar inte hur man kan tycka så? Gladiator är en av de filmer som har absolut bästa slut. Om nån tycker att den är dålig slut då ska man vara under 15 år. Dessutom
Visa spoiler

Gladiator är en film som har riktig bra manus och bra skådespelare och väldig bra och intressant handling och slutet är kanon bra.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Jag såg den precis nyss och till skillnad från de flesta filmer som jag ser om så får den här precis samma betyg som jag alltid gett den.
Jag blir inte så berörd som jag vill bli för en femma, inte alls.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Den här filmen är underbar, i stort sett allting är bra. Anledningen till att det är en halv poäng ifrån full pott är att det inte riktigt är min typ av tid som filmen utspelas i, jag har svårt för romarriket.

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Väldigt bra och intressant film men det finns bättre och längre sådana här filmer.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag har den vanliga 2-disk utgåvan av Gladiator men funderar på extended version. Är det värt pengarna, eller är det ingen större skillnad på bioversionen och den förlängda?
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden