Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
TITEL: American Psycho
GENRE: Comedy / Crime / Drama / Horror / Thriller
REGISSÖR: Mary Harron
SPELTID: 101 min
SKÅDESPELARE: Christian Bale, Reese Witherspoon, Willem Dafoe, Josh Lucas
IMDB-LÄNK: http://www.imdb.com/title/tt0144084/
MITT BETYG:

HANDLING: En rikemans son som jobbar hos sin fars företag, på utsidan verkar han som en nästan perfekt person med det perfekta livet. Men hans insida blir mer och mer galet och han ger efter till sina mordiska drifter mer och mer.

PERSONLIG KOMMENTAR: American Psycho är en skön film om en kille som många skulle säga har allt men ändå är han inte nöjd sen är han allmänt galen och blir mer och mer galen allteftersom filmen fortgår. Det är en ganska blodig film så den passar inte alla men personligen gillar jag den just för att den är så annorlunda och att Christan Bale gör en sån skön roll .

En film som måste ses helt enkelt om man har tröttnat på de klassiska amerikanska filmerna där de ställer sig och klappar i slutet ( ni vet vad jag menar ).

Vet inte varför jag gillar den så men den är bara för skön

P.s Gillar ni filmen så läs boken där man får veta mycket mer och får en bättre inblick i Patrick Batemans liv.

[i:b1h8ik9v]"There is an idea of a Patrick Bateman; some kind of abstraction. But there is no real me: only an entity, something illusory. And though I can hide my cold gaze, and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable... I simply am not there." [/i:b1h8ik9v]
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Filmen är riktigt jävla bra, har sett den 2 ggr, tycker faktiskt att den blir bättre och bättre! Bale är suverän, filmen hade inte blivit häften så bra utan honom! Filmen får

En fråga till U.Got.Soul:
Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
För att en tråd ska få ligga i rekommenderas ska den följa denna [url=http://moviezine.mine.nu/filmsnack/viewtopic.php?t=521:187n4b5e]mall[/url:187n4b5e], gör den inte det om några dagar så flyttar jag tråden till äldre filmer.

Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Visa spoiler


Sorry var lite snabb och tittade aldrig på mallen, får följa den nästa gång
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="U.Got.Soul":2841uxkz]Sorry var lite snabb och tittade aldrig på mallen, får följa den nästa gång [/quote:2841uxkz]

Det är ju bara att ändra det första inlägget.
2408 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
2408 inlägg
En riktigt bra film och en helt fantastisk prestation av Bale! Han är sjukt bra och gör filmen till något extra. Riktigt spännande och välgjord thriller.

Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Den får

Mycket bra film!
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
American Psycho


En väldigt bra film, boken är också bra. Christian Bale är jättebra som Pat Bateman. Detta är dock inte en helt vanlig slasher film, det är en film som får en att tänka på samhället och människor, och hur de agerar. En våldsam film med svart humor. Bateman är helt klar en av filmhistoriens bästa karaktärer.
1721 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1721 inlägg
Oerhört bra film. Såg den första gången jag var 11 (Såg den för att titeln verkade läskig )
Bale dominerar filmen och gör den så bra som den är.

Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Den filmen äger, men man blir ändå rätt äcklad.
Första gången jag såg filmen, så stängde jag tv:n när Patrick höll upp en pistol mot en kattunge, för jag trodde seriöst att han skulle skjuta katten!
6342 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
6342 inlägg
Jag stör mig enormt på folk som visar överkänslighet mot djur som dör på film, när människor styckas, torteras och utsätts för alla möjliga vidrigheter. Om då en hund blir överkörd tycker alla att det är skithemskt, men så är det inte när tusen pers blir slaktade på rad.

Dom borde fan göra en Animal-Hostel.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Det är faktiskt inte så konstigt. För det dör ju typ cirka 10000000000000000000000x mer djur än vad det gör människor på ett år så om det fortsätter så kommer det ju inte finnas några djur till slut. Vi behöver ju djuren mer än vad vi behöver dom. Jag tycker fan det är sorgligare att döda en oskyldig hund än en terrorist som dödat 511 personer.
719 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
719 inlägg
Det är ju betydligt mycket mer underhållande att se en människa torteras på film än det är att se ett djur. Ett djur begriper sig inte på omgivningen och det som händer, och kan inte försvara sig på samma sätt som en människa kan. Därför ser inte jag något nöje i tortering av djur på film, det är inte samma sak helt enkelt som det är i att se en människa plågas, tycker jag.

En "Animal-Hostel"... Vad vore det för nöje i det egentligen? Rada upp hund efter katt för att se dem torteras och dödas? Visst, det är på film men det där låter ju bara helt jävla idiotiskt...
1026 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1026 inlägg
[quote="FiLmGaLeN":3aq8o8nb]Jag stör mig enormt på folk som visar överkänslighet mot djur som där på film, när människor styckas, torteras och utsätts för alla möjliga vidrigheter. Om då en hund blir överkörd tycker alla att det är skithemskt, men så är det inte när tusen pers blir slaktade på rad.[/quote:3aq8o8nb]

Håller med där. Grymt irriterande. Inte bara på film, utan även i verkligheten.
1250 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1250 inlägg
[quote="Micke":3gvzrusp][quote="FiLmGaLeN":3gvzrusp]Jag stör mig enormt på folk som visar överkänslighet mot djur som där på film, när människor styckas, torteras och utsätts för alla möjliga vidrigheter. Om då en hund blir överkörd tycker alla att det är skithemskt, men så är det inte när tusen pers blir slaktade på rad.[/quote:3gvzrusp]Håller med där. Grymt irriterande. Inte bara på film, utan även i verkligheten.[/quote:3gvzrusp]Det där är sjukt irreterande.

Riktiga världen är fler gånger värre, och det finns inget värre än folk som klagar på sådant samtidigt som man ändå springer till donken direkt efter.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":1ocsf5vs]Jag stör mig enormt på folk som visar överkänslighet mot djur som där på film, när människor styckas, torteras och utsätts för alla möjliga vidrigheter. Om då en hund blir överkörd tycker alla att det är skithemskt, men så är det inte när tusen pers blir slaktade på rad.

Dom borde fan göra en Animal-Hostel.[/quote:1ocsf5vs]

Hahaha! Det ar typ för några år sen jag såg den för första gången. Kunde inte hjälpa att mitt hjärta bultade för kissemissar!
6342 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
6342 inlägg
[quote="Bigproof":xoktxcqn]Det är faktiskt inte så konstigt. För det dör ju typ cirka 10000000000000000000000x mer djur än vad det gör människor på ett år så om det fortsätter så kommer det ju inte finnas några djur till slut. Vi behöver ju djuren mer än vad vi behöver dom. Jag tycker fan det är sorgligare att döda en oskyldig hund än en terrorist som dödat 511 personer.[/quote:xoktxcqn]

Kanske beror på att antalet djur är XXXX gånger mer än människor? Så du säger att det är mer synd än en oskyldig hund, än 511 personer som blir mördade? Personer som kan ha familjer, barn osv? Visst, vi säger att hunden också har "familj". Men fortfarande är det värre med 511 personerns död än en hunds död. Om du stog inför valet:

En död hund eller 511 döda människor?
Vad skulle du välja då?

PatrikDenStore: Självklart är det mer underhållande att se människor torteras. Det har jag inte sagt något om. Men att det är värre med djur som dör än människor som torteras, det håller jag fan inte med om. Och Animal-Hostel var ironi. Ironi.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Gillar filmens foto väldigt mycket. Huvudpersonen är också en av de saker som lyfter filmen enormt. En lugn sansad person som det sen bara brister för. (Som i Falling Down nästan ^^)

Har dock inte sett uppföljaren med Mila Kunis, tror inte den är så bra
648 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
648 inlägg
Kanonfilm.
Snyggt foto, fina detaljer och bra skådespelare.
Christian Bale som Patrick Bateman i högform.

Patrick Bateman: I don't think we should see each other any more.
Evelyn Williams: Why? What's wrong?
Patrick Bateman: I need to engage in homicidal behaviour on a massive scale. It can not be corrected but I have no other way to fulfill my needs.

Scenen med motorsågen är också helt obetalbar.
1721 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1721 inlägg
[quote="db":2j0ywt3c]
Scenen med motorsågen är också helt obetalbar.
[/quote:2j0ywt3c]

Bästa scenen i filmen, på något sätt är den rolig enligt min mening!?
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden