Visa första inlägg
1168 inlägg
för
1168 inlägg
Om ni gillar läsk så rekommenderar jag Soda Nation på Söder. Mängder av olika sorters läsk importerade från USA.

https://www.sodanation.se/
1168 inlägg
för
1168 inlägg
Om ni gillar läsk så rekommenderar jag Soda Nation på Söder. Mängder av olika sorters läsk importerade från USA.

https://www.sodanation.se/
1168 inlägg
för
1168 inlägg
Om ni gillar läsk så rekommenderar jag Soda Nation på Söder. Mängder av olika sorters läsk importerade från USA.

https://www.sodanation.se/
3306 inlägg
för
3306 inlägg
Vad hände här?
10 inlägg
för i svar på Joes inlägg
10 inlägg
Leoj
Man måste vara rejält blåst i huvudet om man föredrar Paradise hotel framför House of Cards.

Då har man en efterbliven smak.

Alla ser dock inte på samma sak på samma sätt, alla har olika tålamod och det är en del av det hela, alla har bara inte det tålamodet som krävs att sätta sig in i en bra serie istället för ett program som PH.
1680 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1680 inlägg
Dagens mindfuck. Jag har aldrig reflekterat över det tidigare, men så såg jag om den ursprungliga Star Wars-trilogin häromdagen med mina barn och förundrades över varför, i hela friden, har så ofantligt många karaktärer på sig hjälm inomhus? Att Darth Vader måste ha det för att se bra förstår jag, men alla stormtroopers, folk som sitter på en stol och sköter ett kontrollbord, de som sköter kanontornen, varför? Och inte bara imperiets soldater har så, vid slutscenen vid medaljutdelningen i A New Hope har massor av rebellsoldater hjälmarna på sig. Varför?
972 inlägg
för i svar på magiuls inlägg
972 inlägg
För att alla bad-boys har mössa på sig inomhus såklaaaart
242 inlägg
för i svar på magiuls inlägg
242 inlägg
Det finns säkert en kanonisk förklaring till det, någonstans

lol.
1159 inlägg
för
1159 inlägg
Känslan när Djurgården ändå tar sig till slutspel i år.

1168 inlägg
520 inlägg
för
520 inlägg
Hur ball är inte trailern till atomic blonde? Denna film klättrade hastigt upp på min lista med mest emotsedda filmer!

https://www.youtube.com/watch?v=nI7HVnZlleo
342 inlägg
för
342 inlägg
Jag ska på en visning av Dancer in the Dark nu på fredag där Lars von Trier kommer medverka. Det är en väldigt liten visning och jag kommer utan tvekan kunna snacka med Trier om han själv inte är jävligt anti. Nån som har några tips på vad jag ska säga för att han ska tycka att jag är ascool och älska mig? 
896 inlägg
för i svar på it was ya boy (long time ago) s inlägg
896 inlägg
Bring A Tissue! och om du får chansen behandla honom som en vanlig människa så mycket det går. 
Prata inte så mycket om hans verk(säg inte att du är ett FAN) utan fråga vad han inspireras av just nu och vad som inspirerar dig just nu.
Hitta en gemensam grund som bygger på ett visst mått av distans. 
2549 inlägg
för i svar på it was ya boy (long time ago) s inlägg
2549 inlägg
Säg bara med lite dansk brytning: "Fram med k*ken för helvete!"

Då träffar man väl ändå rakt i hjärtat hos honom. Eller har jag en konstig uppfattning av dansk film? ;)
2549 inlägg
för i svar på it was ya boy (long time ago) s inlägg
2549 inlägg
Berätta gärna om mötet sen!
342 inlägg
för i svar på Moviemasters inlägg
342 inlägg
Tyvärr fick jag inte användning för något av era tips, då Von Trier inte kom. Haha. Det visade sig bara vara ett rykte att han skulle komma, istället kom Nicolas Winding Refns farsa Anders Refn, som jobbat ihop med Trier en hel del och tydligen varit co-director på många av hans filmer. Bland annat den film de nu jobbar på, The House that Jack built, och Dancer in the Dark som jag nästan fann usel. Lite kul att var det väl med Anders, men jag blev naturligtvis besviken då man förväntat sig något annat. 

2549 inlägg
för i svar på it was ya boy (long time ago) s inlägg
2549 inlägg
Så kan det gå! Synd, hade varit spännande att träffa Trier. Var var detta någonstans då, eftersom det var en sådan liten visning ?
342 inlägg
för i svar på Moviemasters inlägg
342 inlägg
På en av Sveriges äldsta biografer i Dals Långed i Dalsland, där Trier filmar sin nya film för tillfället. Det pågår en filmfestival här just nu (Sveriges 3:e största roligt nog) och Dancer in the Dark var invigningsfilmen, körd på 35 mm. Sen blev visningen inte så liten som jag trodde, ryktet spreds som sagt och personalen fick ta in extra stolar i lokalen för att alla skulle få plats. Trier skickade sina hälsningar dock, och på Matt Dillons instagram (som är huvudperson i nya filmen) kan man se honom iklädd festivalens tisha. 

Men ja, hade varit väldigt roligt att träffa Von Trier. Jag vet ju var filmteamet bor dock, så jag får väl smita dit någon natt och våldgästa honom :)
21 inlägg
för
21 inlägg
*skakar av damm och spindelnät* Det var inte igår! 
Errmm, vissa som har varit medlemmar av sidan sedan begynnelsen kaaanske kommer ihåg en irriterande tjej här.

I'm back.

Lite äldre, lite visare - lika irriterande dock.

Hejhej!
1168 inlägg
för
1168 inlägg
"Rättigheter kan aldrig försvaras med vapen”: Om vi går tillbaka till 1940-talet stod Europa i lågor. Kulor, koncentrationsläger och nazistisk annektering. Miljontals européer förtrycktes av nazismens totalitära ideologi tills väst- och östmakterna tillsammans krossade Hitlers styre. Hur gjorde de det? 

Nej, inte genom förebyggande konflikthantering och genussamtal. Det krävdes miljontals unga liv och överlägsen eldkraft för att krossa förtrycket. Hur hade Europa sett ut i dag om vi inte hade försvarat vår frihet med militära medel?  


https://www.dagenssamhalle.se/debatt/fis-feminism-aer-rent-kvinnofientlig-32586
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden